ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)

Ἀντίσταση Σταύρωση καὶ Ἀνάσταση 

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

.               Τὰ δραματικὰ γεγονότα τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος, κατὰ τὴν ὁποία βιώνουμε ἐντονότερα τὴ θυσία τοῦ Θεανθρώπου Ἰησοῦ γιὰ τὴ σωτηρία μας, διδάσκουν τὸν καθένα μας πὼς ἡ ἀντίσταση πρὸς τὸ ἀπάνθρωπο κατεστημένο προκαλεῖ τὴ σκληρὴ δοκιμασία τῶν διωγμῶν καὶ τῆς Σταυρώσεως, ἀλλὰ ὁδηγεῖ στὴν Ἀνάσταση. Ὅσοι ἀποφεύγουν τὴν ἀντίσταση καὶ ἀπαρνοῦνται τὴν δοκιμασία δὲν πιστεύουν στὴν Ἀνάσταση. Ὅποια ἡλικία καὶ ἂν ἔχουν, εἶναι συμβιβασμένοι στὰγήινα καὶ αἰχμαλωτισμένοι στὸ παροδικὸ ὑλικὸ συμφέρον.
.               Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς, ποὺ θυσιάστηκε ἀπὸ ἀγάπη καὶ ἐνδιαφέρον γιὰ τὴ σωτηρία μας, κατὰ τὴ διάρκεια τῆς παράνομης καὶ ἀπάνθρωπης σὲ βάρος Του διαδικασίας μᾶς δίδαξε νὰ μὴν εἴμαστε οὔτε ἀπαθεῖς, οὔτε ἐμπαθεῖς. Μπορεῖ νὰ δέχθηκε τὸ φίλημα τοῦ Ἰούδα, ἀλλὰ τὴν ὥραἐκείνη τοῦ εἶπε μὲ παράπονο «μὲ φίλημα προδίδεις τὸν Μεσσία;». Μπορεῖ νὰ τοποθέτησε στὴ θέση του τὸ κομμένο αὐτὶ τοῦ δούλου καὶ νὰ δίδαξε τὸν Πέτρο ὅτι ἡ βία μόνο βία προκαλεῖ, ἀλλὰἀπευθυνόμενος στοὺς ἀρχιερεῖς καὶ στοὺς στρατηγοὺς ποὺ πῆγαν νύκτα νὰ Τὸν συλλάβουν μὲσπαθιὰ καὶ ρόπαλα, τοὺς παρατήρησε πὼς τοῦ συμπεριφέρθηκαν σὰν νὰ ἦταν ληστής. Καὶπροσέθεσε πρὸς αὐτούς: «Κάθε ἡμέρα ἤμουν στὸ ἱερὸ καὶ δὲν μὲ συλλάβατε καὶ ἔρχεστε τώρα, στὴδική σας ὥρα τῆς ἐξουσίας τοῦ σκότους, γιὰ νὰ πετύχετε τὸ πανοῦργο σχέδιό σας».
.               Στὴν παράνομη ἐνώπιον τοῦ Ἄννα ἀνάκριση αὐτὸς τὸν ἐρώτησε γιὰ τοὺς μαθητές του καὶγιὰ τὴ δράση Του καὶ ὁ Κύριος μειλίχια τοῦ παρατήρησε: «Μιλοῦσα πάντα φανερὰ στὶς συναγωγὲς καὶ στὸ ναὸ καὶ πολὺς λαὸς μὲ ἄκουσε. Κρυφὰ δὲν δίδαξα ποτέ. Ρώτησε λοιπὸν αὐτοὺς ποὺπαρακολούθησαν τὰ ὅσα εἶπα». Δὲν ὑπερασπίστηκε τὸν ἑαυτό του, ἀλλὰ τὸν παρέπεμψε στοὺς ἀκροατὲς τῶν κηρυγμάτων Του καὶ θεατὲς τῶν θαυμάτων Του. Καὶ ὅταν ἕνας ἀπὸ τοὺς φρουρούς,ποὺ εἶχαν συλλάβει τὸν Ἰησοῦ, θύμωσε μὲ τὴν ἀπάντησή Του καὶ τὸν ράπισε, Ἐκεῖνος γύρισε πρὸς αὐτὸν τὸ βλέμμα Του καὶ τοῦ εἶπε: «Ἂν εἶπα κάτι κακὸ πές το μου. Ἂν ὅμως μίλησα σωστά, γιατί μὲδέρνεις;»
.               Στὸ μέγαρο τοῦ Καϊάφα, ποὺ συνεχίστηκε ἡ προσχεδιασμένη διαδικασία γιὰ τὴν καταδίκη τοῦ Κυρίου, ἄκουσε τοὺς ψευδομάρτυρες καὶ δὲν μίλησε. Ὅταν ὅμως ὁ Καϊάφας τὸν προκάλεσε νὰ πεῖ ἂν εἶναι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, Ἐκεῖνος τοῦ τὸ βεβαίωσε μὲ τρόπο ἀποστομωτικό. ὉΠιλάτος, στὸν ὁποῖο πῆγαν στὴ συνέχεια τὸν Κύριο οἱ Ἀρχιερεῖς μὲ τὴν κατηγορία ὅτι ὀνομάζει τὸνἑαυτό Του βασιλιᾶ τὸν Ἰουδαίων, τοῦ ἔθεσε τὸ ἐρώτημα ἂν πράγματι εἶναι βασιλιάς τους καὶἘκεῖνος τοῦ ἀπάντησε μὲ ἐρώτημα: «Μὲ ρωτᾶς ἀπὸ μόνος σου, ἢ ἄλλοι σοῦ μίλησαν γιὰ μένα;». ὉΠιλάτος ἐπέμεινε στὸ ἐρώτημα καὶ ὁ Κύριος τοῦ ἀπάντησε: «Σὺ λὲς ὅτι εἶμαι βασιλιάς. Ἐγὼ ἦρθα στὸν κόσμο γιὰ νὰ φανερώσω τὴν ἀλήθεια καὶ ὅποιος ἀγαπάει τὴν ἀλήθεια καταλαβαίνει τὰ λόγιά μου». Καὶ πρὶν τὸν παραδώσει στοὺς στρατιῶτες καὶ στὸν ὄχλο γιὰ νὰ τὸν ὁδηγήσουν στὸν Γολγοθά, ὁ Πιλάτος Τοῦ παρατήρησε ὅτι πρέπει νὰ  ἀπαντᾶ στὶς ἐρωτήσεις του, γιατί ἔχει ἐξουσίαἐπάνω Του νὰ Τὸν ἐκτελέσει ἢ νὰ Τὸν ἀφήσει ἐλεύθερο, τότε Ἐκεῖνος τοῦ ἀπάντησε εὐθαρςῶς πὼς δὲν θὰ εἶχε καμία ἐξουσία ἐπάνω Του, ἂν δὲν τὴν εἶχε ἐπιτρέψει ὁ Θεός.
.               Ὁ Ἕλληνας Χριστιανὸς σήμερα ἀντιμετωπίζει ποικίλες δοκιμασίες καὶ καλεῖται νὰἀποδεχθεῖ Νόμους ἀντίθετους πρὸς τὴν συνείδησή του. Ἂν δὲν μιμηθεῖ τὸν Χριστὸ καὶ δὲνἀντισταθεῖ μὲ ἀγάπη, ἀλλὰ καὶ μὲ σταθερότητα στὰ ὅσα τραγικὰ συμβαίνουν δὲν εἶναι ἄξιος μαθητής Του. Ἕνα πρόσφατο παράδειγμα εἶναι ὁ πρὸ μηνὸς ψηφισθεὶς Νόμος γιὰ τὸν «γάμο» τῶνὁμοφυλοφίλων. Πρόκειται γιὰ ἕναν τῶν χειροτέρων Νόμων, ποὺ ἔχουν ψηφιστεῖ στὰ 200 περίπου χρόνια τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους.
.               Δὲν εἶναι μόνο ἡ παραβίαση τοῦ θεμελιώδους βιολογικοῦ νόμου περὶ τῆς διαιωνίσεως τῶν εἰδῶν, εἶναι τὰ ἐπιχειρήματα ποὺ ἐλέχθησαν ἀπὸ τοὺς ψηφίσαντας τὸν Νόμο, εἶναι αὐτὸ ποὺὡς ἠθικὴ πραγματικότητα ἐκπέμπει πρὸς τὸν κάθε πολίτη. Εἶναι ἀκόμη αὐτὰ ποὺ θὰἐπακολουθήσουν μὲ βάση τὰ ἴδια παράλογα ἐπιχειρήματα. Πρόκειται γιὰ τὴν τεκνοθεσία ἀπὸὁμοφυλοφίλους, τὴν παρένθετη μητέρα, τὴ διδασκαλία τῆς ὁμοφυλοφιλίας στὰ σχολεῖα, τὴν προώθηση ἀπὸ νεαρῆς ἡλικίας τῆς ἀλλαγῆς τοῦ φύλου. Καὶ αὐτὰ συμβαίνουν καὶ θὰ συμβοῦν γιατί μὲ τὸν«γάμο» τῶν ὁμοφυλοίιλων ἀπεδείχθη ὅτι ἐπιδιώκεται νὰ ἐπιβληθεῖ ὡς πορεία ζωῆς ὁἡδονισμὸς καὶ  ὁ  ἀτομισμός.
.               Ἐπερχομένων τῶν ἐκλογῶν γιὰ τὸ Εὐρωκοινοβούλιο τὸ κυβερνὸν Κόμμα, ποὺ ἐπέβαλε τὸν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων, βλέποντας τὶς δημοσκοπήσεις ἐπιχειρεῖ νὰ μειώσει τὸν ἀντίκτυπο ποὺεἶχε ἡ ἐνέργειά του στὸ λαό. Πρῶτον προσπαθεῖ ἕως τὴν 9η Ἰουνίου νὰ εἶναι θαμμένο τὸ γεγονός. Δεύτερον προωθεῖ τὴν προπαγάνδα ὅτι μὲ τὴν ψήφιση τοῦ Νόμου τὸ θέμα τελείωσε καὶ πρέπει νὰξεχαστεῖ… Καὶ τρίτον ἐπιδιώκει νὰ φανεῖ ὅτι μὲ τὴν διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας οἱ σχέσεις εἶναι ἄριστες… Αὐτὸ τὸ σκοπὸ ἐξυπηρέτησε ἡ συνάντηση τοῦ κ. Μητσοτάκη μὲ τὸν κ. Ἱερώνυμο στὸΔήλεσι, οἱ φωτογραφίες μὲ χαμόγελα τῶν δύο, οἱ χωρὶς εἱρμὸ ἀλλὰ μὲ σύνθημα «Αὐτὲς τὶς ὧρες εἶναι ἀπαραίτητη ἡ συνεργασία, κοιτᾶμε πῶς μποροῦμε νὰ πᾶμε μπροστὰ» δηλώσεις τοῦἈρχιεπισκόπου. Ὁ σκοπὸς τοῦ κ. Μητσοτάκη ἐπετεύχθη ἐκτός τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς, σὲ ἄλλη Μητρόπολη, στὴ Μητρόπολη Θηβῶν καὶ Λεβαδείας, στὸ χωριὸ Δήλεσι, ποὺ εἶναι πολὺ κοντὰ στὰΟἰνόφυτα, ὅπου γεννήθηκε ὁ κ. Ἱερώνυμος, καὶ ποὺ πολὺ μεγάλο μέρος τῆς κοινωνικῆς δραστηριότητάς του ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τὸ ἀφιερώνει σὲ αὐτό. Οἱ τίτλοι τῶν ἐφημερίδων καὶ τῶν Μέσων Κοινωνικῆς Δικτύωσης δείχνουν τὴ σκοπιμότητα τῆς συνάντησης: «Χαστούκι τοῦἹερώνυμου σὲ Βελόπουλο»,  «Κλείνει (ὁ Μητσοτάκης) τὸ μέτωπο μὲ τὴν Ἐκκλησία», «Ἱερὴἀνακωχή», «Ὁ πάγος ἔσπασε», «Λιώνει ὁ πάγος», «Μήνυμα συνεργασίας»…
.               Εἶναι πολὺ λυπηρὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος λίγες ἡμέρες μετὰ τὰ ὅσα ἡ ΔιαρκὴςἹερὰ Σύνοδος ἀποφάσισε γιὰ τὴν Κυριακή τῆ ς Ὀρθοδοξίας καὶ τὴν 25η Μαρτίου θέλησε νὰἐξυπηρετήσει τὸν πρωθυπουργὸ στὸν σχεδιασμό του. Πρόκειται γιὰ μία ἄμεση καὶ ἀνεπίτρεπτηἀνάμιξή του στὴν πολιτικὴ καὶ στὸν προεκλογικὸ ἀγώνα ὑπὲρ τοῦ κ. Μητσοτάκη, ὅταν μάλιστα ὀνοματίζει καὶ «δίνει χαστούκι» (Πρωτοσέλιδο «Ἀπογευματινῆς») σὲ ἀρχηγὸ Κόμματος ποὺκατεβαίνει στὶς προσεχεῖς ἐκλογές.
.               Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος συμβιβάσθηκε. Μπορεῖ καὶ κάποιοι ἀκόμη ἀρχιερεῖς καὶ ἄλλοι κληρικοὶνὰ κάμουν τὸ ἴδιο. Μπορεῖ καὶ ἀρκετοὶ λαϊκοί. Τελικὰ ἡ Ἐκκλησία τί  κάνει; Ἀκολουθεῖ τὸν Χριστὸ ἢ τὸν κόσμο; Ἡ Ἐκκλησία πορεύεται ἀλώβητη. Γιατί Ἐκκλησία δὲν εἶναι κάποιο κοσμικὸκατασκεύασμα, ἀλλὰ ὅπου, μὲ τὰ ἔργα τους καὶ τὴ ζωή τους,  κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ ἀκολουθοῦν τὴζωὴ τοῦ Κυρίου καὶ μιμοῦνται τὴν ἔναντι τῶν ἐχθρῶν Του στάση Του. Καλὴ Ἀνάσταση.-

, ,

  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε