ΙΣΛΑΜ καὶ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Ἰσλὰμ καὶ Δημοκρατία
Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

. – – – – – – . Σὲ ἄρθρο του, ποὺ δημοσιεύθηκε στὰ «ΝΕΑ» τὴ Δευτέρα 19 Ὀκτωβρίου 2020, ὁ ἑλληνογαλλικῆς καταγωγῆς μαέστρος κ. Διονύσης Δερβιτσιώτης – Μπουρνιᾶς γράφει ὅτι ὑπάρχουν καὶ καλοὶ μουσουλμάνοι. Ἡ ἀπάντησή του προκλήθηκε ἀπὸ τὸν πρόσφατο ἀποκεφαλισμὸ καθηγητοῦ στὴ Γαλλία ἀπὸ φανατικὸ ἰσλαμιστὴ καὶ ἀπὸ ἀντιδράσεις τῶν «ἰσλαμοφασιστῶν τρομοκρατῶν», ὅπως χαρακτηρίζει ὅσους ἔχουν τὴν ἄποψη ὅτι τὸ Ἰσλὰμ εἶναι ἀσύμβατο μὲ τὴ Δημοκρατία.
Γιὰ νὰ ὑποστηρίξει τὸ Ἰσλάμ, γράφει γιὰ ἕνα πρόσφατο συμβάν, ποὺ συνέβη στὴ Γαλλία, κατὰ τὸ ὁποῖο μουσουλμάνος ἔσωσε περαστικοὺς ἀπὸ ἐπίθεση ἄλλου μουσουλμάνου. Γράφει ἐπίσης γεγονότα τοῦ παρελθόντος, ὅπως ὅτι χάρη στὸ Ἰσλὰμ «διαβάζουμε (Σημ. ἐννοεῖ προφανῶς στὴ Γαλλία) Πλάτωνα καὶ Ἀριστοτέλη». Πρόκειται περὶ ἀνακριβοῦς στερεοτύπου. Παραπέμπω τὸν μαέστρο στὰ βιβλία τοῦ Sylvain Gouguenheim “Aristote au Mont Saint-Michel” (Seuil), τοῦ David Luscombe «Ἡ μεσαιωνικὴ σκέψη» (Πολυτρόπον) καὶ τοῦ Κ. Γιαννακόπουλου «Ἕλληνες λόγιοι στὴ Βενετία. Μελέτες ἐπὶ τῆς διαδόσεως τῶν ἑλληνικῶν γραμμάτων ἀπὸ τοῦ Βυζαντίου στὴ Δυτικὴ Εὐρώπη» (Φέξη), καὶ «Βυζάντιο καὶ Δύση. Ἡ ἀλληλεπίδραση τῶν ἀμφιθαλῶν πολιτισμῶν στὸν Μεσαίωνα καὶ στὴν Ἰταλικὴ Ἀναγέννηση (330-1600)», (Ἀθήνα, 1965).
. – – – – – – . Στὴ συνέχεια ὁ μαέστρος γράφει ὅτι ἐνῶ τὸ Ἰσλὰμ μάθαινε στοὺς Γάλλους πολιτισμὸ καὶ δὴ τοὺς Πλάτωνα καὶ Ἀριστοτέλη ὁ «Χριστιανισμὸς ἔκαιγε τὰ ἀρχαιοελληνικὰ φιλοσοφικὰ κείμενα καὶ τοὺς φιλοσόφους». Πράγματι ἡ Ἱερὰ Ἐξέταση τοῦ Πάπα καὶ τῶν πιστῶν σὲ αὐτὸν κληρικῶν καὶ μοναχῶν (καὶ ὄχι ὁ Χριστιανισμὸς) ἦταν ἕνα ἐγκληματικὸ ὁλοκληρωτικὸ σύστημα. Ἂν ἐξετάσει κανεὶς κάθε σύστημα ἀνθρώπινης πολιτικῆς διακυβέρνησης – ὅπως κατάντησε καὶ ὁ Δυτικὸς Χριστιανισμὸς – θὰ βρεῖ ἀπαίσιες καὶ πλημμυρισμένες στὸ αἷμα πράξεις. Ἀπὸ τὴν Βανδέα, τὴν Ἰρλανδία, τὴν Κύπρο, ἕως τὰ στρατόπεδα συγκέντρωσης καὶ τὰ γκουλὰγκ στὸν 20ό αἰώνα…
. – – – – – – . Πρὸς ὑπεράσπιση τῆς ἀπόψεώς του ὁ μαέστρος προσθέτει: «Ὅσοι δίνουν πρωτεῖα βίας στὸ Κοράνι προφανῶς δὲν διάβασαν τὴν Ἁγία Γραφή: στὸ Λευιτικόν, ὅπου ἡ βία περιγράφεται μὲ πορνογραφικὴ λεπτομέρεια, ἔμβρυα δολοφονοῦνται στὴν κοιλιὰ τῆς μάνας τους κατ’ ἐντολὴν καὶ στὸ ὄνομα τοῦ Θεοῦ». Πρόκειται περὶ χονδροειδοῦς ἀνακριβείας γιὰ τὸν Χριστιανισμό, ποὺ ὑπάρχει ὁ κίνδυνος νὰ προκαλέσει αἰσθήματα ἀντισημιτισμοῦ. Καὶ αὐτὸ γιατί ὁ Χριστιανισμὸς δέχεται τὴν Παλαιὰ Διαθήκη, στὴν ὁποία ἀνήκει τὸ «Λευιτικό», ἀλλὰ ἀκολουθεῖ τὰ ὅσα εἶπε ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς καὶ ἀναγράφονται στὴν Καινὴ Διαθήκη. Ἀλλὰ ἀφοῦ ἀνέτρεξε στὸ 1300 πρὸ Χριστοῦ ὁ μαέστρος γιὰ νὰ …. κατακρίνει τὸν Χριστιανισμό, ἂς λεχθεῖ ἡ ἀλήθεια γιὰ τὸ «Λευιτικό», ἱερὸ βιβλίο τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ. Εἶναι τὸ τρίτο βιβλίο τῆς Πεντατεύχου καὶ περιλαμβάνει τελετουργικὲς διατάξεις. Δὲν γνωρίζω ποῦ βρῆκε ὁ μαέστρος αὐτὰ ποὺ γράφει. Τὸ «Λευιτικὸ» γράφει ἄλλα. Γράφει: «Ἂν κάποιος, εἴτε ἀπὸ τοὺς Ἰσραηλίτες, εἴτε ἀπὸ τοὺς ξένους ποὺ ζοῦν στὴ χώρα σας προσφέρει ἕνα παιδὶ στὸν Μολὸχ ἐξάπαντος θὰ θανατωθεῖ». Γράφει: «Κάθε ἄντρας ἢ γυναίκα ποὺ ἀσκοῦν νεκρομαντεία ἢ μαντεία πρέπει ἐξάπαντος νὰ θανατώνονται». Γράφει: «Μὴν εἶσαι ἄδικος, ὅταν δικάζεις. Μὴν παίρνεις τὸ δίκαιο τοῦ ἀδυνάτου ἀλλὰ μὴν εὐνοεῖς τὸν ἰσχυρό. Νὰ κρίνεις δίκαια τὸν συμπολίτη σου». Γράφει: « Μὴν τριγυρνᾶς καὶ σκορπᾶς συκοφαντίες ἀνάμεσα στοὺς συμπατριῶτες σου… Μὴν κρατᾶς πικρία στὴν καρδιά σου γιὰ τὸν ἄλλον… Μὴν εἶσαι ἐκδικητικὸς καὶ μνησίκακος ἀπέναντι στοὺς ἄλλους, ἀλλὰ νὰ ἀγαπᾶς τὸν πλησίον σου, ὅπως τὸν ἑαυτό σου».
. – – – – – – . Ὁ κ. Δερβιτσιώτης – Μπουρνιᾶς θέλοντας νὰ ἀποτρέψει τὴν ἰσλαμοφοβία στὴ Γαλλία, ὑπερβάλλει σὲ ἐπαίνους γιὰ τὸ Ἰσλάμ, ἀδικεῖ κατάφωρα τὸν Χριστιανισμό, προκαλεῖ ἄθελά του αἰσθήματα ἀντισημιτισμοῦ, γράφει ἱστορικὲς ἀνακρίβειες καὶ ἀποκρύπτει τὰ ὅσα ἐγκληματικὰ διέπραξε ἡ ἀθεΐα.-

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: