ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΕΙ (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)

Προβληματισμὸς ἀπὸ βάσεις στὰ ΑΕΙ

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

.               Ἡ πρόβλεψη γιὰ τὴ διαμόρφωση τῶν βάσεων στὰ Ἀνώτατα Ἐκπαιδευτικὰ Ἱδρύματα προκαλεῖ προβληματισμὸ ὄχι τόσο σὲ ὅσους ἀσχολοῦνται μηχανιστικὰ μὲ τὴν Ἐκπαίδευση, ὅσο σὲ ἐκείνους ποὺ πονᾶνε γιὰ τὴν πορεία τῆς Παιδείας στὸν τόπο μας. Ἀπὸ τὴ δεκαετία τοῦ 1980 τὸ ὠφελιμιστικὸ ἰδεολογικὸ ἐποικοδόμημα βάλλει συστηματικὰ κατὰ τῆς Ἠθικῆς, τῆς Ἀξιοκρατίας, τῆς Ἐθνικῆς Παράδοσης καὶ ἐξιδανικεύει τὸν ἄνθρωπο ρομπότ, ποὺ δὲν σκέφτεται, δὲν συζητάει, δὲν διαβάζει.
.               Ὁ νέος ἄνθρωπος δέχεται πληροφορίες καὶ διαμορφώνει χαρακτήρα μὲ βάση τὰ ὅσα βομβαρδίζουν τὸν ἐγκέφαλό του, γιατί προηγουμένως καθόλου δὲν ἔχει καλλιεργήσει τὴν κριτική του ἱκανότητα. Δαπανᾶ πολλὲς ὧρες τρεφόμενες ἀπὸ ἄχρηστες πληροφορίες, καὶ σχεδὸν καμία γιὰ οὐσιαστικὴ γνώση. Καὶ μὴν ξεχνᾶμε ὅτι οἱ μαθητὲς τῆς δεκαετίας τοῦ 1980 – μὲ ὅλα ὅσα συνέβησαν στὴν Ἐκπαίδευση ἐκείνη τὴ δεκαετία – εἶναι σήμερα αὐτοὶ ποὺ κατέχουν καίριες θέσεις στὴν Πολιτική, Κοινωνική, Ἰδεολογικὴ καὶ Παιδαγωγικὴ κοινότητα.
.               Θεωρώντας ὅτι τὰ θέματα εἶναι περίπου τῆς ἴδιας δυσκολίας, ὅσο περνάει ὁ καιρὸς τόσο καὶ οἱ βάσεις πέφτουν. Εἰδικότερα στὰ μαθήματα – βάσεις τῆς ἐθνικῆς αὐτογνωσίας τῶν νέων οἱ ἐπιδόσεις στὴ Νέα Ἑλληνικὴ γλώσσα καὶ στὴ Λογοτεχνία σταθερὰ καὶ κάθε χρόνο γίνονται χειρότερες. Στὰ Ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ καὶ στὴν Ἱστορία τὰ θέματα εἶναι συγκεκριμένα καὶ ἕνας μαθητὴς μπορεῖ νὰ τὰ μάθει ἀπ᾽ ἔξω, χωρὶς νὰ ἀφομοιώσει κάτι ἀπὸ αὐτὰ – ἡ ἐπιτυχία εἶναι ὁ στόχος του καὶ ὄχι ἡ ἀπόκτηση γνώσης. Παρὰ ταῦτα καὶ σὲ αὐτὰ οἱ ἐπιδόσεις ἦσαν χειρότερες στὶς χαμηλότερες κλίμακες τῆς βαθμολογίας.
.               Σοβαρὸ πρόβλημα εἶναι ἡ εἴσοδος στὰ ΑΕΙ ὑποψηφίων μὲ βαθμολογία κάτω της βάσης (10.000). Καὶ ὄχι μόνο αὐτό, ὑπάρχει καὶ μία ἐξόφθαλμη ἀδικία. Λόγου χάριν Σχολὲς Ἠλεκτρολόγων Μηχανικῶν καὶ Μηχανικῶν Ὑπολογιστῶν, ποὺ θεωροῦνται οἱ πιὸ «ἐμπορικές», εἶναι ὀκτώ: Εἰς ΕΜΠ, Πολυτεχνεῖο Κρήτης, καὶ στὰ Πανεπιστήμια Θεσσαλίας, Ἀριστοτέλειο Θεσσαλονίκης, Διεθνὲς Θεσσαλονίκης, Δυτικῆς Μακεδονίας, Πελοποννήσου, καὶ Πατρῶν. Ἡ βάση γιὰ τὴν ἐπιτυχία στὸ ΕΜΠ θὰ κυμανθεῖ περὶ τὶς 18.000 μονάδες. Στὸ Πανεπιστήμιο τῆς Πελοποννήσου εἶναι περὶ τὶς 8.000 μονάδες. Τὸ ζήτημα τῆς ἀξιοκρατίας γιὰ τὸν νέο ὑποψήφιο δὲν τὸ ρυθμίζει ἡ ἀγορά. Αἰσθάνεται ἀδικία ὅποια δικαιολογία καὶ ἂν τοῦ λεχθεῖ. Καὶ μὲ αὐτὴ τὴ γάγγραινα τῶν πολλῶν ἀνὰ τὴν Ἑλλάδα ἰδίου ἀντικειμένου σχολῶν, μὲ ἀπολύτως ἄνισες συνθῆκες φοίτησης ἀλλὰ μὲ ἰσότιμα πτυχία, δὲν γίνεται τίποτε, μὲ τὸν φόβο τῆς ἀπώλειας ψήφων.
.               Τὸ μόνο ἐνθαρρυντικὸ γιὰ τὸ μέλλον τῆς Ἑλλάδος εἶναι ἡ διατήρηση ὑψηλῶν τῶν βάσεων στὶς στρατιωτικὲς σχολές, ποὺ σημαίνει πὼς ὑπάρχουν πολλὰ νέα παιδιά, ποὺ θέλουν νὰ ὑπηρετήσουν τὴν πατρίδα. Ἀντίθετα ἀπογοητευτικὴ εἶναι ἡ κατάσταση στὶς Θεολογικὲς Σχολὲς καὶ στὶς Ἀνώτατες Ἐκκλησιαστικὲς Ἀκαδημίες, στὶς ὁποῖες, μὲ εὐθύνη τῆς Ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας καὶ τοῦ διδακτικοῦ προσωπικοῦ, οἱ βάσεις εἶναι πολὺ κάτω τῶν 10.000 μονάδων. Ἡ Ἐκκλησία βιώνει τὴν ὑποβάθμιση τοῦ ἐπιπέδου Παιδείας πολλῶν στελεχῶν τῆς ἡγεσίας της καὶ τὸ ΕΔΠ στερεῖται, πλὴν ὀλίγων ἐξαιρέσεων, ἀνεκτοῦ ἐπιστημονικοῦ ἐπιπέδου θεολόγων.-

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: