Η ΟΞΥΔΕΡΚΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΕΜΑΛΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΛΙΤΩΝΕΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΚΑΒΡΙΑ ΜΟΙΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

παιδευσία μας μοιραία

Τοῦ Χρήστου Γιανναρᾶ,
ἐφημ. «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» 26.07.2020

.                         Πόσο ἀστεῖοι γινόμαστε οἱ σημερινοὶ Ἑλληνώνυμοι, ὅταν «πρέπει» νὰ ὑπερασπίσουμε τὴν ἑλληνικότητα τοῦ παρελθόντος ποὺ ἀδιάντροπα ἀγνοοῦμε (τὴν ἀρχαιοκλασικὴ) ἢ ποὺ βαθειὰ περιφρονοῦμε καὶ αὐθόρμητα ἀπεχθανόμαστε (τὴ λεγόμενη «βυζαντινή»)! Εἶναι νὰ γελάει κάθε ἀπροκατάληπτος, κάποιας παιδείας συνάνθρωπος (ἢ νὰ θλίβεται, ἀνάλογα μὲ τὸ εἶδος τοῦ «φιλελληνισμοῦ» του) ἀκούγοντας τοὺς πολιτικούς μας ἄρχοντες καὶ τοὺς κομματικοὺς ἀρχηγούς μας νὰ διαμαρτύρονται ποὺ ὁ Ἐρντογὰν ξανακάνει τὴν Ἁγιά-Σοφιὰ τζαμί.
.                         Ἡ μαχητικὰ μηδενιστική, λάτρις τοῦ Διαφωτισμοῦ, παγκυρίαρχη στὴ σημερινὴ Ἑλλάδα διανόηση, ὑπαγορεύει στὰ κόμματα (τῆς τάχα Ἀριστερᾶς καὶ τῆς «προοδευτικῆς» Δεξιᾶς) νὰ ἀπαιτοῦν ἀπὸ διεθνεῖς ὀργανισμοὺς προστασία τοῦ «μνημείου» καὶ τῶν «ἔργων Τέχνης» ποὺ συγκεφαλαιώνονται στὴν ὀνομασία «Ἁγια-Σοφιά». Ἀγνοοῦν οἱ θλιβεροὶ αὐτὸ ποὺ ἤξερε καλὰ ὁ Πορθητὴς καὶ τὸ ἔχει συνειδητοποιήσει εὐστοχότατα ὁ Ἐρντογάν: Ὅτι ἡ Ἁγιά-Σοφιά δὲν εἶναι ἁπλῶς ἕνας «θρησκευτικὸς ναός», ἔστω ἔκτακτου κάλλους καὶ μὲ τεράστιας καλλιτεχνικῆς ἀξίας θησαυρίσματα. Εναι τ σύμβολο (ταυτότητα) τς «ατοκρατορίας», δηλαδ μίας διεθνικς «τάξης πραγμάτων», πο συγκεφαλαιώνει τρόπο βίου πολιτισμό. Γιὰ πολλοὺς αἰῶνες σάρκωνε ἡ Ἁγιά-Σοφιά τὸ «πάντρεμα» Ρώμης – Ἀθήνας, ἐκκλησίας τοῦ δήμου καὶ λατινικῆς εὐταξίας (ordo rerum), Ἡράκλειτου – Ἀριστοτέλη καὶ «ἐκκλησιάζουσας βασιλείας». Μὲ τὸν Πορθητὴ ἡ στόχευση μεταφέρθηκε στὸ ἐπίπεδο τοῦ ἁπλοϊκοῦ πόθου «κοσμοκρατορίας» καὶ μὲ τὸν Ἐρντογὰν μοιάζει νὰ γοητεύει τὸ ὅραμα: μήπως ἀντιπαλέψει ἡ παιδαριώδης «μεταφυσική» τοῦ Ἰσλάμ, σὲ διεθνῆ κλίμακα, τὴ λοιμικὴ τοῦ ἱστορικὸ-ὑλιστικοῦ κρετινισμοῦ, «ἀριστερῶν» ἢ «δεξιῶν» προσχημάτων, κερδίζοντας μίαν εὔκολη ὑπεροχή.
.                         Τὴν παραπάνω τηλεγραφικὰ συμπυκνωμένη ὀπτικὴ οἱ πολιτικοί μας ἄρχοντες καὶ οἱ κομματικοὶ ἀρχηγοί μας οὔτε τὴν ὑποψιάζονται οὔτε καὶ τοὺς ἐνδιαφέρει – ἡ διαπίστωση δὲν εἶναι ὑπεροπτικὴ μομφή, εἶναι πίκρα καὶ ὀδύνη. Ἂς βρισκόταν ἕνας ἔγκυρος δημοσιογράφος, νὰ θέσει στοὺς πρώην Ἀρχηγοὺς τοῦ Κράτους (ἐπιλογὲς ὅλοι τοῦ πρωθυπουργοκεντρικοῦ μας ὁλοκληρωτισμοῦ), στοὺς πρώην πρωθυπουργούς, πρώην ἀρχηγοὺς ΓΕΕΘΑ, ἕνα καὶ μόνο ἐρώτημα: «Γιατί ὁ Παρθενώνας εἶναι σημαντικότερος ἀπὸ τὸν Πύργο τοῦ Ἀϊφελ καὶ ἡ Ἁγιά-Σοφιά σημαντικότερη ἀπὸ τὴ γέφυρα τοῦ Μπρούκλιν;». Θὰ προέκυπταν διατυπώσεις κονσερβαρισμένης κενολογίας, ποὺ ἴσως ἀφύπνιζαν κάποια συνείδηση συλλογικῆς ντροπῆς. Σίγουρη πρόβλεψη.
.                     Δυστυχῶς ἔχει χαθεῖ πιὰ καὶ ἡ δυνατότητα δημόσιου διαλόγου – ἡ σύνθεση τῆς Ἐπιτροπῆς Ἑορτασμοῦ τῶν Διακοσίων χρόνων ἀπὸ τὸ ’21, τὸ βεβαιώνει. Θὰ ἦταν μία καλὴ ἀφορμή, πέρα ἀπὸ τὰ βλακώδη πανηγυριώτικα καὶ τὶς συναισθηματικὲς παιδαριωδίες, νὰ δοῦμε κατάματα καὶ νὰ συγκρίνουμε τὴν περίπτωσή μας μὲ αὐτὴ τῶν Τούρκων.
.                         Καὶ οἱ δύο λαοὶ φιλοδοξήσαμε νὰ μετάσχουμε στὴ Δυτικὴ Νεωτερικότητα. Ἐμεῖς, ἀπόγονοι καὶ συντελεστὲς – συνεχιστὲς τῆς Ἑλληνο-ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, καὶ μετὰ σκλάβοι τῶν Τούρκων, ἀλλὰ μὲ ἐναργέστατη συνείδηση τῆς αὐτοκρατορικῆς ἀρχοντιᾶς καὶ τοῦ ἀρχαίου κλέους. Οἱ Τοῦρκοι, λαὸς τῆς στέπας καὶ τοῦ πολέμου, τῆς σφαγῆς καὶ τῆς κυριαρχίας, μπῆκαν στὸν «πολιτισμὸ» μέσῳ μίας θρησκείας θεμελιωμένης στὴ βία καὶ στὸν καταναγκασμό. Διακρίθηκαν σὲ Τέχνες λεπτουργημένης διακοσμητικῆς, πάντοτε μειονεκτικοὶ ἀπέναντι στοὺς Ἕλληνες, ποὺ γεννοῦσε τὶς Τέχνες τους πάντοτε ἡ προτεραιότητα τῶν μεταφυσικῶν τους ἀναζητήσεων.
.                         Ὕστερα ἀπὸ τετρακόσια χρόνια ὀθωμανικῆς ἀπομίμησης τῆς αὐτοκρατορίας καὶ δυναμικῆς παρουσίας τῶν Ἑλλήνων στὶς Ἀγορὲς τῆς Εὐρώπης, τῆς Αἰγύπτου, τῆς ναυσιπλοΐας στὴ Μεσόγειο κι ὣς τὴ Μαύρη Θάλασσα, ἀναγκάζονται, οἱ Ἕλληνες πρῶτοι, μὲ τὴ στυγνὴ Βαυαροκρατία, καὶ μετὰ οἱ Τοῦρκοι, μὲ τὸν δυνάστη Κεμάλ, νὰ ὑποταχθοῦν στὸ σχῆμα ὀργανωμένης συλλογικότητας ποὺ εἶχε γεννήσει ἡ Εὐρώπη: τ θνος-κράτος. καταστατικ λογικ το «θνικο κράτους» ταν φιλοσοφία το «Διαφωτισμο», δηλαδ παλλαγ τν κοινωνιν π τν τυραννία το ρωμαιοκαθολικο αταρχισμο κα το προτεσταντικο νομικισμο.
.                         Ὁ Κεμὰλ προσπάθησε νὰ μετασκευάσει τὴν Τουρκία σὲ ἄθρησκο (laique) κράτος. Πέτυχε ἔτσι νὰ τὴν καταστήσει «κλειδὶ» γιὰ τὶς διεθνεῖς «ἰσορροπίες τρόμου». ρντογάν, ξυδερκέστερος, διέγνωσε τι κεμαλικ πιλογ δηγοσε νομοτελειακ τν Τουρκία ν ποστε τ μακάβρια μοίρα τν λλήνων: Ἀπὸ «αὐτοκρατορία» ποὺ σάρκωνε τὸν ἰλιγγιώδη πολιτισμὸ τοῦ Παρθενώνα καὶ (σὲ ὀργανικὴ συνέχεια) τῆς Ἁγια-Σοφιᾶς, νὰ μετασχηματιστεῖ σὲ γελοιῶδες κρατίδιο, μετὰ-ἀποικιακῆς ὁλοκληρωτικῆς ἐξάρτησης ἀπὸ τὴ Δύση, μονίμως ὑπόδουλο οἰκονομικά, θεσμικὰ καὶ πολιτισμικά. Ὁ μιμητισμὸς καὶ ἡ ὑποτέλεια ἐγγυῶνται ἐξωνημένους «ἄρχοντες», σάπια διοίκηση, ἐξαθλιωμένη, ἀνάπηρη παιδεία, πρωτογονισμὸ διχασμῶν καὶ πολλή, μὰ πολλὴ γελοιότητα.

.                Ψάξ’ τὸ τὸ θέμα, φίλε ἀναγνώστη.

 

 

, ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: