Η ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ ΣΑΡΩΝΕΙ ΤΗΝ Δ. ΕΥΡΩΠΗ – ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ἐν ΕΞΕΛΙΞΕΙ («πληροῦν τὸν ὁρισμὸ τῶν ἐγκλημάτων μίσους, ἀποτελοῦν ἄμεση ἀπειλὴ γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς θρησκείας στὴν Εὐρώπη, ἀλλὰ οἱ διώξεις εἶναι σπάνιες».)

ντιχριστιανικς πιθέσεις, Ερώπη 2019:
Πολιτισμικ
λλαγ σ ξέλιξη

Τοῦ Soeren Kern

ΠΗΓΗ: defence-point.gr (ἀπὸ GATESTONE INSTITUTE)
09.01.2020

.                   Ἡ ἀντιχριστιανικὴ ἐχθρότητα σαρώνει τὴ Δυτικὴ Εὐρώπη, ὅπου, κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ 2019, χριστιανικὲς ἐκκλησίες καὶ σύμβολα σκόπιμα δέχονταν ἐπιθέσεις καθημερινά. Τὸ Ἰνστιτοῦτο Gatestone ἀνέλυσε χιλιάδες ἐκθέσεις ἐφημερίδων, βιβλία συμβάντων τῆς ἀστυνομίας, κοινοβουλευτικὲς ἔρευνες, ἀναρτήσεις μέσων κοινωνικῆς δικτύωσης καὶ ἐξειδικευμένα μπλὸγκ ἀπὸ τὴ Βρετανία, τὴ Γαλλία, τὴ Γερμανία, τὴν Ἰρλανδία, τὴν Ἰταλία καὶ τὴν Ἱσπανία.
.                   Ἡ ἔρευνα δείχνει ὅτι περίπου 3.000 χριστιανικὲς ἐκκλησίες, σχολεῖα, νεκροταφεῖα καὶ μνημεῖα βανδαλίστηκαν, λεηλατήθηκαν ἢ καταστράφηκαν στὴν Εὐρώπη τὸ 2019 —χρονιὰ ἡ ὁποία κοντεύει νὰ γίνει χρονιὰ ρεκὸρ ἀντιχριστιανικῆς ἱεροσυλίας στὴν ἤπειρο. Ἡ βία κατὰ τῶν χριστιανικῶν σημείων εἶναι πιὸ διαδεδομένη στὴ Γαλλία, ὅπου ἐκκλησίες, σχολεῖα, νεκροταφεῖα καὶ μνημεῖα βανδαλίζονται, βεβηλώνονται καὶ καίγονται μὲ μέσο ρυθμὸ τριῶν τὴν ἡμέρα, σύμφωνα μὲ κυβερνητικὲς στατιστικές. Στὴ Γερμανία, ἐπιθέσεις ἐναντίον χριστιανικῶν ἐκκλησιῶν συμβαίνουν μὲ μέσο ρυθμὸ δύο τὴν ἡμέρα, σύμφωνα μὲ τὰ βιβλία συμβάντων τῆς ἀστυνομίας.
.                   Οἱ ἐπιθέσεις σὲ χριστιανικὲς ἐκκλησίες καὶ σύμβολα εἶναι ἐπίσης συνηθισμένες στὸ Βέλγιο, τὴ Βρετανία, τὴ Δανία, τὴν Ἰρλανδία, τὴν Ἰταλία καὶ τὴν Ἱσπανία. Οἱ ἐπιθέσεις ἀφοροῦν κατὰ κύριο λόγο ρωμαιοκαθολικὰ μνημεῖα καὶ σύμβολα, παρόλο ποὺ στὴ Γερμανία προτεσταντικὲς ἐκκλησίες βρίσκονται ἐπίσης στὸ στόχαστρο.
.                   Οἱ δράστες τῶν ἀντιχριστιανικῶν ἐπιθέσεων –οἱ ὁποῖες περιλαμβάνουν πράξεις ἐμπρησμοῦ, καταστροφῆς, βεβήλωσης, λεηλασίας, χλευασμοῦ, βλασφημίας, σατανισμοῦ, κλοπῆς, οὔρησης καὶ βανδαλισμοῦ– σπάνια συλλαμβάνονται. Ὅταν συμβαίνει αὐτό, ἡ ἀστυνομία καὶ τὰ μέσα ἐνημέρωσης συχνὰ λογοκρίνουν πληροφορίες σχετικὰ μὲ τὴν ταυτότητά τους καὶ τὴν ἐθνική τους προέλευση. Πολλοὶ ὕποπτοι λέγεται ὅτι ἔχουν ψυχικὲς διαταραχές. Αὐτὸ ἔχει ὡς ἀποτέλεσμα πολλὲς ἀντιχριστιανικὲς ἐπιθέσεις νὰ μὴν κατηγοριοποιοῦνται ὡς ἐγκλήματα μίσους.
.                   Στὴ Γαλλία καὶ τὴ Γερμανία, ἡ ἄνοδος τῶν ἀντιχριστιανικῶν ἐπιθέσεων συνδέεται μὲ τὴν πρόσφατη μαζικὴ μετανάστευση ἀπὸ τὸν μουσουλμανικὸ κόσμο. Ἡ ἔλλειψη ἐπίσημων στατιστικῶν γιὰ τοὺς δράστες καὶ τὰ κίνητρα καθιστᾶ ἀδύνατο νὰ γνωρίζουμε μὲ ἀκρίβεια πόσες ἐπιθέσεις μποροῦν νὰ ἀποδοθοῦν στὸν μουσουλμανικὸ ἀντιχριστιανισμὸ ἢ σὲ τζιχαντιστικὲς αἰτίες.
.                   Στὴν Ἱσπανία, ἀντιθέτως, οἱ ἐπιθέσεις ἐναντίον ἐκκλησιῶν καὶ σταυρῶν πραγματοποιοῦνται κατὰ κύριο λόγο ἀπὸ ἀναρχικούς, ριζοσπαστικὲς φεμινίστριες καὶ ἄλλους ἀκροδεξιοὺς ἀκτιβιστές, οἱ ὁποῖοι φαίνεται νὰ ἀγωνίζονται, γιὰ νὰ ἀφαιρεθεῖ μόνιμα ὁ χριστιανισμὸς ἀπὸ τὴ δημόσια θέα. Τὰ κίνητρα πίσω ἀπὸ τὶς ἀντιχριστιανικὲς ἐπιθέσεις, ποὺ συχνὰ ἀντιμετωπίζονται μὲ ἀδιαφορία ἀπὸ τὸ κοινό, φαίνεται νὰ ἐμπίπτουν σὲ τέσσερις μεγάλες κατηγορίες:
.                   Βανδαλισμός. Οἱ περισσότερες ἐπιθέσεις κατὰ τῶν χριστιανικῶν μνημείων στὴν Εὐρώπη ἀφοροῦν πράξεις βανδαλισμοῦ. Οἱ πράξεις αὐτὲς συχνὰ δὲν ἔχουν σαφῆ ἀντιχριστιανικὴ πρόθεση, ἀλλὰ συνιστοῦν βεβήλωση καὶ ἱεροσυλία, ὅταν στοχεύουν σὲ ἀντικείμενα καὶ σύμβολα ἱερὰ στοὺς Χριστιανούς. Ἀπὸ αὐστηρὰ νομικὴ ἄποψη, τὰ ἐγκλήματα αὐτὰ εἶναι δύσκολο νὰ διωχθοῦν ὡς ἐγκλήματα μίσους: σύμφωνα μὲ τοὺς νόμους τῶν περισσότερων εὐρωπαϊκῶν χωρῶν, οἱ κατήγοροι πρέπει νὰ ἀποδείξουν ὅτι ὁ βανδαλισμὸς εἶχε ὡς συγκεκριμένο κίνητρο τὴν ἔχθρα κατὰ τῶν Χριστιανῶν ἢ τοῦ χριστιανισμοῦ.
.                   Κλοπή. Πολλὲς ἐπιθέσεις ἔχουν οἰκονομικὰ κίνητρα. Στὴ Γαλλία, τὴ Γερμανία καὶ ἀλλοῦ, οἱ κλέφτες ἔχουν κλέψει καμπάνες ἐκκλησιῶν, ἱερὰ μεταλλικὰ ἀντικείμενα, ἀκόμη καὶ σωλῆνες, προφανῶς μὲ σκοπὸ τὴν πώληση αὐτῶν τῶν ἀντικειμένων σὲ ἐμπόρους. Στὴ Βρετανία, σχεδὸν οἱ μισὲς ἀπὸ ὅλες τὶς ἐκκλησίες ποὺ βρίσκονται στὸν Ἐθνικὸ Ἱστορικὸ Κατάλογο τῆς Ἀγγλίας ἔχουν λεηλατηθεῖ.
.                   Πολλὰ ἀπὸ τὰ ἐγκλήματα ἀποδίδονται σὲ ἐξαιρετικὰ καλὰ ὀργανωμένες συμμορίες ποὺ χρησιμοποιοῦν drones, ἠλεκτρονικοὺς χάρτες καὶ παγκόσμια συστήματα ἐντοπισμοῦ θέσης γιὰ νὰ προσδιορίσουν πρῶτα τους στόχους τους μὲ ἀεροφωτογραφίες, καὶ στὴ συνέχεια γιὰ νὰ σχεδιάσουν τὶς δικές τους ὁδοὺς διαφυγῆς. Ἡ λεηλασία ἀφορᾶ κατὰ κύριο λόγο κλοπὲς μετάλλων, μὲ ὁλόκληρες στέγες νὰ ἀφαιροῦνται ἀπὸ ἱστορικοὺς τόπους λατρείας, σύμφωνα μὲ τὴν ὑπηρεσία κληρονομιᾶς τῆς ἐπιτροπῆς «Ἱστορικὴ Ἀγγλία».
.                   Πολιτική. Ὁρισμένες ἐπιθέσεις, εἰδικὰ ἐκεῖνες ἐναντίον τοῦ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ, τὸν ὁποῖο ὁρισμένες ριζοσπαστικὲς φεμινίστριες καὶ ριζοσπάστες κοσμικιστὲς ἀντιλαμβάνονται ὡς σύμβολο τῆς πατριαρχίας καὶ τῆς ἐξουσίας, εἶναι πολιτικοῦ χαρακτήρα. Τέτοιες ἐπιθέσεις περιλαμβάνουν καταστροφὴ τῶν ἐκκλησιῶν καὶ τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων μὲ πολιτικὰ γκράφιτι, ἕνα μεγάλο μέρος τῶν ὁποίων εἶναι ἀναρχικοῦ ἢ φεμινιστικοῦ χαρακτήρα. Στὴ Γενεύη τῆς Ἐλβετίας, γιὰ παράδειγμα, τὸ ἐμβληματικὸ Διεθνὲς Μνημεῖο τῆς Προτεσταντικῆς Μεταρρύθμισης, γνωστὸ καὶ ὡς Τεῖχος Μεταρρύθμισης, βανδαλίστηκε μὲ πολύχρωμα χρώματα ποὺ σχημάτιζαν τὸ οὐράνιο τόξο, σύμβολο τῆς ΛΟΑΤ κοινότητας.
.                Θρησκεία. Πολλὲς ἐπιθέσεις ποὺ φαίνεται νὰ εἶναι θρησκευτικοῦ ἢ πνευματικοῦ χαρακτήρα ἀντανακλοῦν μία βαθιὰ ἐχθρότητα ἐναντίον τοῦ χριστιανισμοῦ. Τέτοιες ἐπιθέσεις περιλαμβάνουν τὸ λέρωμα μὲ περιττώματα ἀναπαραστάσεων τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἢ ἀγαλμάτων τῆς Μαρίας, μητέρας τοῦ Ἰησοῦ. Ἄλλες ἐπιθέσεις συνεπάγονται βεβήλωση ἢ κλοπὴ ὄστιας τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τὴν ὁποία οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ πιστεύουν ὅτι μετασχηματίζεται σὲ πραγματικὴ παρουσία τοῦ Χριστοῦ, ὅταν καθαγιάζεται. Κάποιες ἀπὸ αὐτὲς τὶς ἐπιθέσεις μπορεῖ νὰ εἶναι ἔργο Σατανιστῶν, οἱ ὁποῖοι χρησιμοποιοῦν τὴν καθαγιασμένη ὄστια σὲ μία τελετουργία ποὺ ὀνομάζεται Μαύρη Λειτουργία.
.                   Τέτοιες ἐπιθέσεις, εἰδικὰ ὅσον ἀφορᾶ τὴν οὐσία τῶν ρωμαιοκαθολικῶν πεποιθήσεων, φαίνεται νὰ ἀποσκοποῦν στὸν ἐκφοβισμὸ ἢ τὴν παρενόχληση τῶν Καθολικῶν ἢ τὴν ἀποτροπή τους ἀπὸ τὴν ἄσκηση τῆς πίστης τους. Οἱ ἐπιθέσεις αὐτές, οἱ ὁποῖες πληροῦν τὸν ὁρισμὸ τῶν ἐγκλημάτων μίσους, ἀποτελοῦν ἄμεση ἀπειλὴ γιὰ τὴν ἐλευθερία τῆς θρησκείας στὴν Εὐρώπη, ἀλλὰ οἱ διώξεις εἶναι σπάνιες.
.                   Γράφοντας γιὰ τὴν ἱσπανικὴ ἐφημερίδα ABC, ὁ Juan Pedro Quinonero, ἀνταποκριτὴς στὸ Παρίσι γιὰ περισσότερα ἀπὸ 35 χρόνια, ἐξήγησε: «Οἱ βεβηλώσεις ἔχουν ἐμφανῆ ἀντὶ-χριστιανικὸ χαρακτήρα. Μεθυσμένοι ἀπὸ ἄγριο μίσος, οἱ βανδαλιστὲς θέλουν νὰ δώσουν στὶς ἐνέργειές τους μία σαφῆ ἀντὶ-θρησκευτικὴ διάσταση. Τοὺς τελευταίους μῆνες, ἀντισημιτικὲς συμμορίες ἔχουν βεβηλώσει ἑβραϊκὰ νεκροταφεῖα, “ὑπογράφοντας” τὶς πράξεις τους μὲ τὴ σβάστικα. Στὴν περίπτωση τῆς βεβήλωσης τῶν καθολικῶν ἐκκλησιῶν, ὁ βανδαλισμὸς δὲν εἶναι “ὑπογεγραμμένος”. Μιλάει ἀπὸ μόνος του: ἐξευτελιστικοὶ χλευασμοὶ τῆς φιγούρας τοῦ Χριστοῦ στὸ σταυρὸ καὶ βεβήλωση τῆς Ἁγίας Τράπεζας».
.                   Τ ερωπαϊκ μέσα μαζικς νημέρωσης, τ ποα συχν μεγαλοποιον τς πιθέσεις ναντίον τν Μουσουλμάνων, τείνουν ν ποβαθμίζουν τς κακόβουλες πράξεις κατ τν Χριστιανν. Τὸ θέμα τῶν ἀντιχριστιανικῶν βανδαλισμῶν σπάνια ἀναφερόταν ἀπὸ τὰ εὐρωπαϊκὰ μέσα ἐνημέρωσης, μέχρι τὸν Φεβρουάριο τοῦ 2019, ὅταν βάνδαλοι ἐπιτέθηκαν σὲ ἐννέα ἐκκλησίες μέσα σὲ διάστημα δύο ἑβδομάδων. Τὸ θέμα ἔγινε πάλι πρωτοσέλιδο τὸν Ἀπρίλιο τοῦ 2019, ὅταν μία ὕποπτη πυρκαγιὰ κατέστρεψε τὸ ἐσωτερικὸ τοῦ ἐμβληματικοῦ καθεδρικοῦ ναοῦ τῆς Παναγίας τῶν Παρισίων. Ἀπὸ τότε, ὡστόσο, τὰ εὐρωπαϊκὰ μέσα ἀποσιωποῦν ξανὰ τὰ γεγονότα.
.                   Ἡ γαλλικὴ ἐφημερίδα Le Monde ἀμφισβήτησε τὴ χρήση τοῦ ὅρου «ἀντιχριστιανικὲς πράξεις» ἀπὸ τὴν κυβέρνηση καὶ προειδοποίησε τοὺς πολιτικοὺς νὰ μὴν «ἐνορχηστρώνουν» τὸ ζήτημα: «Πάνω ἀπὸ χίλια κρούσματα τὸ χρόνο, κατὰ μέσο ὅρο τρία τὴν ἡμέρα: ὁ ἀριθμὸς εἶναι ὑψηλός, ἀλλὰ τί καλύπτει; Μποροῦμε νὰ μιλᾶμε πραγματικὰ γιὰ “βεβηλώσεις” –ἕναν ἰσχυρὸ ὅρο– ποὺ συνεπάγεται ἐπίθεση στὴν ἱερότητα ἑνὸς χώρου λατρείας; Τὰ ἰδεολογικὰ κίνητρα ἀποτελοῦν τὴ μειοψηφία: πρόκειται κυρίως γιὰ κλοπὲς καὶ βανδαλισμούς. Οἱ δράστες εἶναι συχνὰ ἀνήλικοι».
.                   Ἡ Annie Genevard, Γαλλίδα βουλευτὴς μὲ τὸ κεντροδεξιὸ κόμμα τῶν Ρεπουμπλικανῶν, ζήτησε κοινοβουλευτικὴ ἔρευνα προκειμένου νὰ κατανοηθεῖ καλύτερα ἡ φύση καὶ τὰ κίνητρα τῶν ἀντιχριστιανικῶν ἐπιθέσεων. Σὲ συνέντευξή της στὴ γαλλικὴ ἐφημερίδα Le Figaro, εἶπε: «Πρόσφατα, δύο τρομερὰ σοβαρὲς πράξεις βανδαλισμοῦ διαπράχθηκαν σὲ συμβολικὰ μέρη καὶ μὲ συγκλόνισαν ἐξαιρετικά. Πρὶν ἀπὸ λίγες μέρες, ἡ πυρκαγιὰ στὴν Ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Σουλπικίου, μία ἐκκλησία ποὺ στεγάζει ἀξιοθαύμαστα ἔργα: ἡ ζημιὰ ἔχει ὕψος σχεδὸν ἑνὸς ἑκατομμυρίου εὐρώ, ἐνῶ ἔργα τέχνης ἔχουν χαθεῖ ὁριστικά! Ἐπίσης, πρὶν ἀπὸ λίγο καιρό, βανδαλιστὲς εἰσέβαλαν στὴ Βασιλική του Σὲν-Ντενὶ καὶ κατέστρεψαν τὰ παράθυρα βιτρὸ καὶ τὸ ἐκκλησιαστικὸ ὄργανο.
.                   Ἡ ἐκκλησία τοῦ Σὲν-Ντενὶ δὲν εἶναι μόνο ἕνας χῶρος χριστιανικῆς λατρείας, εἶναι ἡ νεκρόπολη τῶν βασιλιάδων τῆς Γαλλίας! Εἶναι τὸ σημεῖο ὅπου συναντιοῦνται ἡ ἐθνική μας ἱστορία καὶ οἱ χριστιανικές μας ρίζες. Τὸ γεγονὸς ὅτι κάποιος τολμᾶ νὰ προσβάλει αὐτὸ τὸ μνημεῖο εἶναι πραγματικὰ συγκλονιστικὸ ὄχι μόνο γιὰ τοὺς Χριστιανοὺς ἀλλὰ καὶ γιὰ πολλοὺς πολίτες, ἀνεξαρτήτως πεποιθήσεων. Ὅταν διαπράττεται μία ἀντιχριστιανικὴ πράξη, γυρίζουμε τὴν πλάτη μας στὴν ἱστορία τῆς Γαλλίας, ἡ ὁποία ἔχει στενὴ σχέση μὲ τὴ χριστιανικὴ θρησκεία.
.               Ἡ ἐπίθεση σὲ ἕναν χριστιανικὸ τάφο ἢ σὲ μία ἐκκλησία, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ κίνητρο τοῦ δράστη, εἶναι ἕνας τρόπος ἐπίθεσης σὲ ἕνα μέρος τῆς συλλογικῆς μας ταυτότητας, ἐπειδὴ ὁ χριστιανισμὸς καὶ τὰ μνημεῖα τοῦ ἔχουν διαμορφώσει τὸν πολιτισμό μας, τὴν ἱστορία καὶ τὰ ὁρόσημά μας. Ἡ ἐπιδίωξη νὰ καταστραφοῦν ἢ νὰ προκληθοῦν ζημιὲς σὲ χριστιανικὰ κτίρια εἶναι ἕνας τρόπος νὰ “σβήσει” τὸ παρελθόν. Σὲ μία ἐποχὴ ὅπου βασιλεύει ὁ ἀπόλυτος πολιτισμικὸς σχετικισμός, εἶναι ἀκόμη πιὸ σοβαρὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ἀπειλοῦνται μερικὰ ἀπὸ τὰ παλαιότερα καὶ πιὸ πολύτιμα ὁρόσημά μας. Ἕνας πολιτισμὸς ποὺ θὰ ἀπαρνηθεῖ καὶ θὰ ἀπομακρυνθεῖ ἀπὸ τὸ παρελθὸν τοῦ εἶναι ἕνας πολιτισμὸς ποὺ θὰ χαθεῖ. Νομίζω ὅτι αὐτὸ εἶναι ἀνησυχητικὸ καὶ ὑπάρχει ἀνάγκη γιὰ ἰσχυρὴ πολιτικὴ ἀντίδραση».
.                   Σὲ συνέντευξη στὸ ἰταλικὸ περιοδικὸ Il Timone, ὁ ἐπίσκοπος τοῦ Φρεζοὺς-Τουλὸν Dominique Rey δήλωσε ὅτι οἱ ἐπιθέσεις κατὰ τῶν ἐκκλησιῶν στὴν Εὐρώπη πραγματοποιοῦνται στὸ πλαίσιο μίας εὐρωπαϊκῆς κοινωνίας ποὺ χαρακτηρίζεται ἀπὸ κοσμικισμό, μηδενισμό, ἡδονισμό, πολιτισμικὸ καὶ ἠθικὸ σχετικισμὸ , καταναλωτισμὸ καὶ εὐρεία ἀπώλεια τῆς αἴσθησης τοῦ ἱεροῦ. Ἐπισήμανε: «Στὸ παρελθόν, ἀκόμη καὶ ἐκεῖνοι ποὺ δήλωναν ὅτι ἦταν μὴ- Χριστιανοὶ ζοῦσαν σὲ ἕνα πολιτισμικὸ πλαίσιο ποὺ χαρακτηριζόταν ἀπὸ τὸν χριστιανισμό… ρίζες ποὺ ἔχουν ἐγκαταλειφθεῖ ἀπὸ τὸν πολιτισμό μας καὶ ἀπὸ τὶς κοινωνίες μας. Μόλις οἱ χριστιανικὲς ρίζες ―ποὺ ἦταν ὁ κοινὸς παρονομαστής― ἀπομακρύνθηκαν, οἱ ἄνθρωποι στράφηκαν στὸν κοινοτισμό, ὁ ὁποῖος ὁδήγησε σὲ ἕναν κοινωνικὸ κατακερματισμὸ ποὺ ὁδηγεῖ σὲ ρήξη. Γιὰ νὰ βρεθεῖ μία κοινὴ βάση ἀξιῶν καὶ σημείων ἀναφορᾶς, ἡ Εὐρώπη πρέπει νὰ ἀποκαταστήσει τὴν ἐπικέντρωση στὶς χριστιανικές της ρίζες…
.                   Ὑπάρχει μία ἐξέλιξη ἀπὸ πράξεις βεβήλωσης ἐνάντια σὲ μνημεῖα, ἀλλὰ καὶ ἐνάντια στὴν ἴδια τὴν πίστη. Στὸ παρελθόν, ἀκόμη καὶ ἂν κάποιος δὲν ἦταν Χριστιανός, ἡ ἔκφραση τοῦ ἱεροῦ ἦταν σεβαστή. Ἀντιμετωπίζουμε μία σοβαρὴ ἀπειλὴ ποὺ ἀφορᾶ τὴν ἔκφραση τῆς θρησκευτικῆς ἐλευθερίας. Κοσμικισμὸς δὲν πρέπει νὰ εἶναι ἡ ἀπόρριψη τοῦ θρησκευτικοῦ στοιχείου, ἀλλὰ ἡ ἀρχὴ τῆς οὐδετερότητας ποὺ δίνει σὲ ὅλους τὴν ἐλευθερία νὰ ἐκφράσουν τὴν πίστη τους.
.                   Εἴμαστε μάρτυρες τῆς σύγκλισης τοῦ λαϊκισμοῦ —ποὺ ἐκλαμβάνεται ὡς κοσμικισμός, ὁ ὁποῖος ὑποβαθμίζει τοὺς πιστοὺς μόνο στὴν ἰδιωτικὴ σφαίρα καὶ ὅπου κάθε θρησκευτικὸς χαρακτηρισμὸς εἶναι κοινότοπος ἢ στιγματισμένος— μὲ τὴ συντριπτικὴ ἐμφάνιση τοῦ Ἰσλάμ, τὸ ὁποῖο ἐπιτίθεται στοὺς ἄπιστους καὶ σὲ ἐκείνους ποὺ ἀπορρίπτουν τὸ Κοράνι. Ἀπὸ τὴ μία πλευρά, μᾶς χλευάζουν τὰ μέσα μαζικῆς ἐνημέρωσης… καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη, ὑπάρχει ἡ ἐνίσχυση τοῦ ἰσλαμικοῦ φονταμενταλισμοῦ. Αὐτὲς εἶναι δύο κοινὲς πραγματικότητες».
.                   Ὁ Γάλλος πολιτικὸς ἀναλυτὴς Jerome Fourquet, στὸ βιβλίο του –French Archipelago: Birth of a Multiple and Divided Nation (Γαλλικὸ ἀρχιπέλαγος: ἡ γέννηση ἑνὸς πολλαπλοῦ καὶ διαχωρισμένου ἔθνους)– δείχνει πῶς λαμβάνει χώρα ὁ ἀποχριστιανισμὸς τῆς Γαλλίας στὸ πλαίσιο τῆς μαζικῆς μετανάστευσης ἀπὸ τὸν μουσουλμανικὸ κόσμο. Παρέχει ἐκτεταμένα στατιστικὰ στοιχεῖα –γιὰ παράδειγμα, ὅτι λιγότερο ἀπὸ τὸ 5% τῶν Γάλλων παρακολουθεῖ τακτικὰ τὴ Θεία Λειτουργία τὶς Κυριακές– γιὰ νὰ δείξει ὅτι ποσύνδεση τς Γαλλίας π τν Χριστιανισμ εναι τόσο μεγάλη, στε χώρα ν εναι πραγματικ «μεταχριστιανική». Γράφει: «Ὑπάρχει ἕνας αὐξανόμενος ἀποχριστιανισμός, ὁ ὁποῖος ὁδηγεῖ στὴν “τερματικὴ φάση” τῆς καθολικῆς θρησκείας… Γιὰ ἑκατοντάδες χρόνια, ἡ καθολικὴ θρησκεία διαμόρφωσε βαθιὰ τὴ συλλογικὴ συνείδηση τῆς γαλλικῆς κοινωνίας. Σήμερα, αὐτὴ ἡ κοινωνία εἶναι ἡ σκιὰ αὐτοῦ ποὺ ὑπῆρξε κάποτε. Μία μεγάλη πολιτισμικὴ ἀλλαγὴ βρίσκεται σὲ ἐξέλιξη».

 

 

, , ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: