ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ ΤΟ ΒΙΩΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)

Στὴν πυρὰ τὸ βίωμα τῶν Χριστιανῶν

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

.             Οἱ ἀπόψεις, ποὺ ἐκφράστηκαν μετὰ τὴν Ἐγκύκλιο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου περὶ τοῦ σεβασμοῦ τοῦ σώματος τῶν νεκρῶν, βασίζονται στὸ ὅτι πρέπει νὰ ἐκσυγχρονιστεῖ ἡ Ἐκκλησία καὶ νὰ δεχθεῖ τὴν καύση τῶν νεκρῶν, γιὰ λόγους πρακτικούς, ἰδεολογικούς, οἰκονομικούς. Ἐπὶ τέλους, λένε, νὰ μιμηθοῦμε ὅ, τι κάνουνε στὴ Δύση, γιὰ νὰ γίνουμε ὅμοιοί τους καὶ νὰ μὴν μᾶς περνᾶνε γιὰ ὀπισθοδρομικούς. Οὐσιαστικὰ προτείνεται δηλαδὴ νὰ ρίξουμε στὴν πυρὰ τὰ βιώματά μας καὶ τὶς παραδόσεις μας, γιὰ νὰ γίνουμε μοντέρνοι.
.             Μία ἀπὸ τὶς ἀπόψεις εἶναι ἀντὶ τῆς νεκρώσιμης ἀκολουθίας νὰ παίζεται ὡραία μουσική, ἀνάλογα, ἀπὸ κλασσικὴ ἕως ἐλαφρολαϊκή. Ἔτσι ἕνας ἄθεος θὰ ἀποχαιρετᾶ τοὺς οἰκείους καὶ τοὺς φίλους του. Θὰ εἶναι τὸ ἐπιστέγασμα μίας ζωῆς χωρὶς σκοπό. Ἡ νεκρώσιμη ἀκολουθία ἐνοχλεῖ τὸν ἄθεο, ἂν καὶ εἶναι ὑπέροχη στὰ νοήματά της καὶ διδακτικὴ γιὰ ὅλους, ὅσους φιλοσοφοῦν πάνω στὴ ζωή. Ὅταν ὁ ἄθεος ρωτιέται γιατί ζεῖ, ἀπαντᾶ μὲ ἕνα «δὲν γνωρίζω», ἢ μὲ διάφορες κούφιες στὴν οὐσία τους δικαιολογίες. Ὅμως ἐπ’ αὐτοῦ τοῦ «δὲν γνωρίζω» στηρίζει τὴν ἄρνησή του στὴν ὕπαρξή του. Σημειώνεται ὅτι ἡ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν ταφὴ ἰσχύει ἀπὸ ἀρχαιοτάτης ἐποχῆς. Τὸ 1999 ἡ Ἱερὰ Σύνοδος εἶχε διοργανώσει Ἡμερίδα στὸ ξενοδοχεῖο Κάραβελ πρὸς ἐνημέρωση τοῦ λαοῦ γιὰ τὴν καύση τῶν νεκρῶν, ἐν ὄψει τῆς εἰσαγωγῆς στὴ Βουλὴ τοῦ σχετικοῦ Νομοσχεδίου ἀπὸ τὴν κυβέρνηση Σημίτη.
.             Ἄλλη ἄποψη ποὺ ἐκφράζεται εἶναι πὼς ἡ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου νὰ μὴν τελεῖ τὴν ἐξόδιο ἀκολουθία σὲ ἄνθρωπο ποὺ θὰ ὁδηγηθεῖ στὸ κρεματόριο εἶναι ἄδικη ἔναντι τοῦ νεκροῦ καὶ τῆς οἰκογενείας του καὶ ἰδιοτελής, «ἀφοῦ εἶναι γνωστὴ ἡ βιομηχανία ποὺ κρύβεται πίσω ἀπὸ κάθε κηδεία». Ὡς πρὸς τὸ ἄδικο τῆς ἀπόφασης, ἡ Ἐκκλησία ἐξηγεῖ τὴν θέση της καὶ ὁ καθένας ἐλεύθερα παίρνει τὴν ἀπόφασή του. Ὡς πρὸς τὴν ἰδιοτέλεια, ὅποιος ἔχει θάψει κάποιον δικό του γνωρίζει ὅτι ψιχία πληρώνει στὴν Ἐκκλησία. Ὁ τάφος καὶ τὸ κυλικεῖο ἀνήκουν στὸν Δῆμο. Ἀντίθετα στὸ κρεματόριο δαπανῶνται πολλὰ χρήματα. Ὁ ἐργολάβος κηδειῶν καὶ στὶς δύο περιπτώσεις πληρώνεται τὰ περισσότερα…

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: