ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ τοῦ 1821: ΓΙΟΡΤΗ ἢ ΞΟΔΙ; «Στὶς 25 Μαρτίου τοῦ 2021, κάποιος, ὁποιοσδήποτε, ἂς ὀργανώσει ἕνα μικρό, ἀθόρυβο μνημόσυνο, γιὰ ὅσους θέλουν νὰ θρηνήσουν τὴν Ἑλλάδα ποὺ χάθηκε».

Ἡ ἀσχετοσύνη σὲ πανηγύρι
Τοῦ Χρήστου Γιανναρᾶ
ἐφημ. «Καθημερινὴ» 01.12.2019
ἠλ. στοιχειοθ. «Χριστ. Βιβλιογραφία»

.             Ἔγκαιρα κατατέθηκε ἀπὸ τὴν κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη ἡ πρόταση: Νὰ γιορτάσουµε, στὸ µἐθεπόµενο ἔτος, οἱ θεσµοὶ καὶ οἱ πολίτες, τὰ διακόσια χρόνια ἀπὸ τὴν Ἐπανάσταση τοῦ 1821. (Σημ. «Χρ. Βιβλ.»: Ἡ κυβέρνηση τελευταία καὶ καταϊδρωμένη. Ἤδη ἀπὸ τὴν ἐποχὴ Ἀρχιεπ. Χριστοδούλου ἡ Ἱ. Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας ἔχει προγραμματίσει καὶ διεξαγάγει σειρὰ Ἐπιστημονικῶν Συνεδρίων καὶ Ἐκδηλώσεων γιὰ τὴν συμπλήρωση διακοσίων ἐτῶν ἀπὸ τὸ 1821, ἀκριβῶς γιὰ τὴν τεκμηρίωση τοῦ ἑορτασμοῦ.)
.           Ἡ πρόταση δὲν διευκρινίζει τί ἀκριβῶς θὰ γιορτάσουµε: τὴν ἐπιτυχία τῶν στόχων τῆς Ἐπανάστασης ἢ ἁπλῶς τὸν ροµαντισµὸ τοῦ ξεσηκωµοῦ; Θὰ εἶναι µία ἐθιµοτυπικὴ φιέστα ὁ ἐορτασµὸς ἢ θὰ ἀφορᾶ τὴ ζωή µας, τῶν Ἑλλήνων, σήµερα καὶ στὸ µέλλον; Θυσίασαν τὴ ζωή τους χιλιάδες συµπατριῶτες µας γιὰ τὴν «ἐθνεγερσία», ἦταν -ὅλοι ὅσοι πῆραν τὰ ὅπλα- ἀποφασισµένοι νὰ πεθάνουν γιὰ κάτι, ποὺ χωρὶς αὐτὸ ἡ ζωὴ δὲν ἔχει νόηµα. Τὸ πέτυχε αὐτὸ τὸ «κάτι» ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821;
.           Ξέρουµε µὲ βεβαιότητα ὅτι οἱ λέξεις, στὴν ἴδια τὴν «καθοµιλουµένη» ἑλληνική µας γλῶσσα, εἶχαν τότε ἄλλο νόηµα καὶ ἔχουν ἄλλο σήµερα. Παράδειγµα ἡ λέξη «ἐλευθερία», ἢ ἡ λέξη «πατρίδα». Σήµερα λέµε «ἐλευθερία» καὶ ἐννοοῦµε θωράκιση ἀτοµικῶν δικαιωµάτων, νοµοθετηµένο «ἄσυλο» ποὺ ἀµνηστεύει ἀκόµα καὶ «κατὰ συρροήν», κάθε βράδυ, ἀπόπειρες δολοφονιῶν ἐκ προθέσεως. Λέµε «πατρίδα» (ἂν τολµήσει κανεὶς τὴ λέξη) καὶ ἐννοοῦµε τὸ ἀντίπαλο τοῦ πολίτη, µισητὸ «κράτος». Ἡ «ἐλευθερία» παραπέµπει στὴν αὐτονόητη ἀντίσταση σὲ ἐξουσίες, ἐκλεγμένες µέν, ἀλλὰ ἰδιοτελέστατες, καὶ ἡ «πατρίδα» σὲ κράτος συνώνυµο µὲ τὴ φαυλότητα, τὴ διαπλοκὴ χυδαίων συµφερόντων.
.           Νὰ γιορτάσουµε λοιπὸν τὴν Ἐπανάσταση τοῦ 1821, χωρὶς νὰ καταλαβαίνουµε, οὔτε κὰν λεκτικά, τοὺς στόχους της; Πραγµατικά, ἐγγίζει τὰ ὅρια τοῦ ἐµπαιγµοῦ. Θὰ ἔχουµε κληθεῖ µἐ τὸν «ἑορτασµὸ» σὲ γιορτὴ ἢ σὲ ξόδι, νὰ γιορτάσουµε ἢ νὰ θρηνήσουµε; Θὰ µιλᾶµε γιὰ ἀγώνα, τότε, ἀνεξαρτησίας, ζώντας σήµερα τὴν πιὸ ὁλοκληρωτικὴ καὶ ἀτιµωτικὴ ἐξάρτηση, στὴν ὁποία µπορεῖ νὰ ἐξαναγκαστεῖ ἕνας λαός. Εἶναι σκέτη παράνοια.
.           Θὰ τιµᾶµε, µἐ γιορτὲς καὶ πανηγύρεις, ἐκείνους ποὺ τότε ἀρνήθηκαν ὑποταγὴ καὶ ὑποτέλεια στοὺς Τούρκους, ποιοί; Ἐµεῖς σήµερα, οἱ ἡδονικὰ ὑπόδουλοι στοὺς ἐξευτελιστικοὺς ὅρους δανεισµοῦ ἀπὸ τὸ ΔΝΤ καὶ στὴ βάναυση σκαιότητα τοῦ ὅποιου κ. Σόιµπλε;
.           Εἴµαστε πιὰ ἄλλος λαός, καµιὰ σχέση µὲ τοὺς ἐπαναστάτες τοῦ 1821. Ἐκεῖνοι, σίγουρα, εἶχαν ἐλαττώµατα, πάθη, µίση, στενοκεφαλιές, ἦταν ἀγράµµατοι. Ἀλλὰ εἶχαν ταυτότητα, τὴν αὐτοσυνειδησία µίας καταγωγικῆς ἀρχοντιᾶς. Ἐµεῖς σήµερα εἴµαστε µόνο ἐκτοπλάσµατα τοῦ µιµητισµοῦ, ἕνας ἀπρόσωπος καταναλωτικὸς πολτός, καρικατούρα δῆθεν Εὐρωπαίων, δῆθεν διεθνιστῶν ἢ δῆθεν ἐθνικιστῶν – ἕνας λαὸς ποὺ δὲν ἐνοχλεῖται, ὅταν τὸν φτύνει προκλητικὰ ὁ Ἐρντογάν, ὅταν τὸν ἐµπαίζει συγκαταβατικὰ ὁ Ζάεφ, ὅταν τὸν ταπεινώνουν ἀπροσχηµάτιστα ἀκοµα καὶ οἱ Ἀλβανοί.
.              Μᾶς ἔχουν φορέσει, τὰ ἀφεντικά µας, τὴ συνείδηση τοῦ «μικροῦ» καὶ «ἀδύναµου».
.             Ἀντίθετα, οἱ ἐπαναστατημένοι τοῦ ’21 ἔσωζαν τὴ συνείδηση τοῦ κοσμοπολίτη, «ἀνάσαινε ὁ Ἕλληνας τὸν ἀέρα μίας περίπου αὐτοκρατορίας». Ὄργωνε τὴ Μεσόγειο καραβοκύρης, κυριαρχοῦσε ἔμπορος στὶς ἀγορὲς τῆς Εὐρώπης, διακριτὸς καὶ σεβαστὸς στὰ μεγάλα ἀστικὰ κέντρα τῆς ἐποχῆς. Καί, γιὰ νὰ συνεχίσω τὸν Ἐλύτη: «οἱ δυνατότητες τοῦ Ἕλληνα νὰ κινηθεῖ, χωρὶς διαβατήριο γλώσσας, καλύπτανε μεγάλα μέρη τῆς Ἰταλίας καὶ τῆς Αὐστρίας, ὁλόκληρη τὴν Αἴγυπτο, τὴ νότια Βουλγαρία, τὴ Ρουμανία, τὴ Ρωσία τοῦ Καυκάσου καί, φυσικά, τὴν Κωνσταντινούπολη μὲ τὴν ἐνδοχώρα της, ὣς κάτω, κατὰ μῆκος τοῦ Αἰγαίου, τὴ λεγόμενη στὶς μέρες μας νοτιοδυτικὴ Τουρκία».
.             Ὁ ἴδιος αὐτὸς κοσμοπολίτης Ἕλληνας, ἄρχοντας στὸ φρόνημα καὶ ὁ πιὸ φτωχός, μὲ τὴν κρατικοποίηση τοῦ Ἑλληνισμοῦ μεταμορφώθηκε σὲ βαλκάνιο ἐπαρχιώτη, λοῦμπεν στοιχεῖο τοῦ δυτικοῦ «παραδείγματος». Νὰ πλένει πιάτα στὰ ἑστιατόρια τῆς Ἀμερικῆς, νὰ γδέρνει ψάρια στὰ μικροφαγάδικα τῆς Αὐστραλίας, εὐτελισμένος «γκάσταρμπάϊτερ» ἀργότερα στὴ Γερμανία. Ἀλλὰ καὶ στὴν ἔσχατη κατάπτωση, μετὰ τὴν κρατικοποίηση, καϋμὸς καὶ νοσταλγία τοῦ Ἕλληνα ἦταν ἡ πατρίδα: Καὶ «πατρίδα» σήμαινε τὴ γλῶσσα του, τὸ χωριό του, τὴ ζωντανὴ πνύκα τοῦ καφενείου, τὴν ἐκκλησιά, ὀμφαλὸ τοῦ «ἱεροῦ» στὴ ζωή του, τὴ Γιορτή, τὸ σταυροκόπημα. Ψάξτε ἂν ὑπάρχει χωριὸ στὴν Ἑλλάδα, ποὺ νὰ μὴν χρωστάει τὴν πλατεία του, τὸ σχολειό του, τὴν ἐκκλησιά του, τὴν ὕδρευσή του σὲ ἀπόδημους ντόπιους «δωρητὲς» καὶ «εὐεργέτες». Τοὺς ἴδιους ποὺ ἔχτισαν καὶ στὴν Ἀθήνα ὅ,τι κομψότερο καὶ ἑλληνικὸ σὲ ἀρχιτεκτονική.
.             Τὸ πρόσωπο ποὺ ἐπελέγη ἀπὸ τὴν κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη γιὰ νὰ προεδρεύσει στὴν ὀργάνωση τοῦ ἑορτασμοῦ γιὰ τὰ διακόσια χρόνια ἀπὸ τὴν Ἐπανάσταση, εἶναι μία κατ᾽ ἐξοχὴν εὔστοχη ἐπιλογή. Δν θ μποροσε ν πάρξει εστοχότερη. Συμβολικ φιγούρα: σαρκώνει ποκαλυπτικ λους τοὺς λόγους πο διαφοροποιον κα πομακρύνουν τελεσίδικα τν λλαδικ κοινωνία π τ θαμα το 1821. Συλλογισθετε το, εναι συνεπέστερη κφανση το «προοδευτικο» μηδενισμο, το διπολικο (μαρξιστικο κα καπιταλιστικο) στορικο λισμο, πο κυβερνάει πιά, μόνιμα κα σταθερά, τ χώρα.
.           Μὲ τὸν μαρξιστικὸ ἱστορικὸ-ὑλιστικὸ μηδενισμό, οἱ προθέσεις εἶναι ξεκάθαρες: Θέλουν τν λλάδα κράτος διεθνικό, πιθετικ θρησκο, τν λα γλωσσο γι νά ’ναι κα σκεφτος, μόνο παδός, χι πολίτης, χειραγωγούμενος λομπεν συρφετός. Τὰ ἴδια, γιὰ τοὺς δικούς του στόχους, θέλει καὶ ὁ μηδενισμός, ὡς ἰδεολογία καὶ πρακτικὴ τῆς διεθνικῆς ἀσυδοσίας τῶν «Ἀγορῶν». Αὐτὸς δουλεύει ἀκόμα πιὸ ὕπουλα, ὑποκαθιστᾶ τὴν ἐμπειρία μὲ τὶς ἐντυπώσεις, τὸ πραγματικὸ μὲ τὸ φαντασιῶδες. Ἡ ἰδεοληψία γίνεται «πεποίθηση», τὸ χρῆμα μέτρο κάθε «ἐπιτυχίας», ἡ εὐτυχία μόνο ἡδονικὴ ἀνατριχίλα.
.             Τουλάχιστο, στς 25 Μαρτίου το 2021, κάποιος, ποιοσδήποτε, ς ργανώσει να μικρό, θόρυβο μνημόσυνο, γι σους θέλουν ν θρηνήσουν τν λλάδα πο χάθηκε.

 

 

, ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: