ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)

Τὰ γεγονότα δὲν ἀλλάζουν

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

.           Τὰ ἱστορικὰ γεγονότα, ποὺ ἀφοροῦν τὴν Ἐπανάσταση τοῦ 1821, εἶναι σταθερά, ἀδιάψευστα. Γιὰ τὸ λόγο αὐτὸ καλὸν εἶναι νὰ μὴν ἀλλοιώνονται. Ὁ τ. ὑπουργὸς κ. Ἀν. Ἀνδριανόπουλος σὲ ἄρθρο του στὴν ἐφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ (26/3/2019, σελ. 13) μὲ τίτλο «Κλῆρος καὶ ἐπανάσταση» ἔγραψε: «Ἤδη ἀπὸ τὸ 1779, πολὺ πρὶν ἀπὸ τὴν ἐπίσημη ἐκδήλωση τῶν ὅποιων ἐθνεγερτικῶν κινήσεων, ὁ Πατριάρχης Γρηγόριος ὁ Ε΄ εἶχε καταδικάσει μὲ ἐπίσημο φιρμάνι τὴν ὅποια ἀνυπακοὴ κατὰ τοῦ ὀθωμανικοῦ κράτους». Στὸ κείμενο ἀκολουθεῖ ἐντὸς εἰσαγωγικῶν καὶ τὸ κείμενο τοῦ «φιρμανίου» (φιρμάνια δὲν ἐξέδιδαν οἱ Πατριάρχες).
.           Ὁ ἐθνοϊερομάρτυρας Πατριάρχης τὸ 1779 δὲν ἦταν κἂν Μητροπολίτης. Τὸ 1785 ἐξελέγη Μητροπολίτης Σμύρνης, καὶ παρέμεινε στὴν ἐν λόγῳ Μητρόπολη ἕως τὴν ἐκλογή του σὲ Πατριάρχη, τὸ 1797. Παρέμεινε δύο χρόνια στὸν πατριαρχικὸ θρόνο καὶ τὸ 1799 ἐξορίστηκε στὸν Ἄθω, ὅπου παρέμεινε ἕξι χρόνια. Ἡ δεύτερη πατριαρχία του διήρκεσε ἑνάμισι χρόνο (1806-1808) καὶ ἀκολούθησε δεκάχρονη ἐξορία, πάλι στὸ Ἅγιον Ὄρος. Ἡ τρίτη πατριαρχεία του ἄρχισε τὸ 1819 καὶ ἔληξε μὲ τὸν ἀπαγχονισμό του, στὶς 10 Ἀπριλίου τοῦ 1821, ἀνήμερα τὸ Πάσχα, στὴν εἴσοδο τοῦ πατριαρχείου, ἡ ὁποία ἔκτοτε μένει κλειστή. Ἀσφαλῶς ὁ κ. Ἀνδριανόπουλος τὴν ἔχει ἐπισκεφθεῖ.
.           Ὁ κ. Ἀνδριανόπουλος σημειώνει ἐπίσης στὸ ἄρθρο του, πὼς ἐπειδὴ ὁ Ἀλ. Ὑψηλάντης ἦταν ὑπὲρ «τῆς δημιουργίας μοντέρνου κράτους, ποὺ θὰ κάλυπτε τὶς ἀνάγκες ἑνὸς ἀναδυόμενου ἐμπορικοῦ καὶ εὐρύτερα ἀστικοῦ κόσμου στὴν ἐπαναστατική του διακήρυξη (Σημ. ἐπρόκειτο περὶ προκηρύξεως) – καὶ παρὰ τὸν τίτλο της -, γνώστης προφανῶς τῶν διαθέσεων τοῦ Πατριαρχείου, δὲν ὁμιλεῖ σχεδὸν καθόλου περὶ Θρησκείας!».
.           Πρῶτον νὰ ἀναφερθεῖ ὁ τίτλος τῆς προκήρυξης τοῦ Ὑψηλάντη. Ἦταν «Μάχου ὑπὲρ Πίστεως καὶ Πατρίδος». Στὴν ἐπαναστατική, ἐθνικὴ καὶ πολιτικὴ προκήρυξη ὑπάρχουν τέσσερα (4) καθοριστικὰ σημεῖα γιὰ τὸν Ἀγώνα ποὺ ξεκινοῦσε ὁ Ἀλ. Ὑψηλάντης:

«1. Ἡ θεία Πρόνοια, ὦ φίλοι συμπατριῶται, εὐσπλαγχνισθεῖσα πλέον τὰς δυστυχίας μας, ηὐδόκησεν οὕτω τὰ πράγματα, ὥστε μὲ μικρὸν κόπον θέλομεν ἀπολαύσει μὲ τὴν ἐλευθερίαν πάσαν εὐδαιμονίαν.

2. Εἶναι καιρὸς νὰ ἀποτινάξωμεν τὸν ἀφόρητον τοῦτον ζυγόν, νὰ ἐλευθερώσωμεν τὴν πατρίδα, νὰ κρημνίσωμεν ἀπὸ τὰ νέφη τὴν ἡμισέληνον, διὰ νὰ ὑψώσωμεν τὸ σημεῖον δι’ οὗ πάντα νικῶμεν, λέγω τὸν Σταυρόν, καὶ οὕτω νὰ ἐκδικήσωμεν τὴν πατρίδα καὶ τὴν ὀρθόδοξον ἠμῶν πίστιν ἀπὸ τὴν ἀσεβῆ τῶν ἀσεβῶν καταφρόνησιν.

3. Ἂς κινηθῶμεν λοιπὸν μὲ κοινὸν φρόνημα!….Οἱ ἱεροὶ ποιμένες ἂς ἐμψυχῶσι τὸν λαὸν μὲ τὸ ἴδιον τῶν παράδειγμα καὶ οἱ πεπαιδευμένοι ἂς συμβουλεύσωσι τὰ ὠφέλιμα.

4. Μὲ τὴν ἕνωσιν, ὦ συμπολίται, μὲ τὸ πρὸς τὴν ἱερὰν Θρησκείαν σέβας, μὲ τὴν πρὸς τοὺς νόμους καὶ τοὺς στρατηγοὺς ὑποταγήν, μὲ τὴν εὐτολμίαν καὶ σταθερότητα, ἡ νίκη μας εἶναι βεβαία καὶ ἀναπόφευκτος».

.           Ὁ κ. Ἀνδριανόπουλος στὸ τέλος τοῦ ἄρθρου του σημειώνει πὼς ὁ ἁπλὸς κλῆρος ἀγκάλιασε τὸν ξεσηκωμὸ καὶ τὸ ὅραμα γιὰ ἕνα μοντέρνο ἐθνικὸ κράτος «σὲ ἀντίθεση μὲ τὴν ἡγεσία τῆς Ὀρθοδοξίας, ποὺ βολευόταν μὲ τὸ ἀπολυταρχικὸ ὀθωμανικὸ κράτος, ποὺ ἀπαξίωνε κάθε ἰδέα Διαφωτισμοῦ κι ἤθελε ἕναν λαὸ ὀπισθοδρομικὸ καὶ βυθισμένο στὰ σκοτάδια ἑνὸς συγκεντρωτικοῦ αὐταρχικοῦ κράτους». Τὸ «βόλεμα» τοῦ Πατριάρχη Γρηγορίου τοῦ Ε΄ εἶναι προφανὲς ἀπὸ τὸν ἀπαγχονισμό του… Ἐπίσης ἑπτὰ Πατριάρχες ἐκτελέστηκαν μόνο στὸν 17ο αἰώνα. Μεταξὺ αὐτῶν ὁ Κύριλλος Λούκαρις.
.           Ἡ Ἐκκλησία καὶ ἡ ἐθνικὴ συνείδηση τίμησαν τὸν Γρηγόριο τῶν Ε΄. Οἱ ματωμένοι καὶ μπαρουτοκαπνισμένοι ἀγωνιστὲς κατανοοῦσαν ὅτι οἱ πατριάρχες, ποὺ τοὺς ζητοῦσαν ὑποταγὴ στὸν σουλτάνο, ἦσαν σὲ αἰχμαλωσία καὶ ἀγνοοῦσαν τὶς συστάσεις τους. Ἀπὸ τὴν ἐπίγνωση αὐτὴ ξεκίνησε καὶ ἡ θέληση δημιουργίας τῆς Αὐτοκέφαλης Ἐκκλησίας τοῦ ἐλεύθερου Ἑλληνικοῦ κράτους. Ἡ καταπίεση ποὺ ἀσκεῖ τὸ τουρκικὸ κράτος στὸ Φανάρι καὶ τὰ καλοπιάσματα ἀπὸ αὐτὸ πρὸς τὴν αὐταρχικὴ τουρκικὴ ἐξουσία συνεχίζονται ὑποχρεωτικὰ ἀπὸ τότε ἕως σήμερα. Ἑπομένως ἀπαιτεῖται ἡ κατανόηση τῶν ἐλεύθερων Ἑλλήνων πρὸς Αὐτὸ καὶ ἡ ἀπὸ μέρους Του ἀποδοχὴ τῆς πραγματικότητας καὶ ἡ παραίτησή Του ἀπὸ τὴν ἀπαίτηση οἱ ἐλεύθεροι Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες νὰ πορεύονται καὶ αὐτοὶ ὡς αἰχμάλωτοι.-

, , ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: