Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ! (Γ. Ν. Παπαθανασόπουλος)

Ὁ Οἰκ. Πατριάρχης καταργεῖ δικές του ἀποφάσεις!

Τοῦ Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

.           Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης, μὲ τὴν περὶ αὐτὸν Σύνοδο, ἐρήμην τῶν ἐνδιαφερομένων, κατήργησε τὸν Πατριαρχικὸ Τόμο τοῦ 1999, μὲ τὸν ὁποῖο ἀνυψώθηκε σὲ Ἐξαρχία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου ἡ Ἀρχιεπισκοπὴ τῶν ρωσικῶν ἐνοριῶν τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης. Μὲ τὴν ἀπόφαση αὐτὴ ὁ κ. Βαρθολομαῖος κατήργησε τὸν Τόμο, ποὺ ὁ ἴδιος εἶχε ὑπογράψει καὶ καταπάτησε τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες, τοὺς ὁποίους ἐπικαλέστηκε γιὰ τὴν ἔκδοσή του!
.         Ἄμεση ἦταν ἡ ἀντίδραση τοῦ, μὲ τὴν πατριαρχικὴ ἀπόφαση, καταργουμένου Ἐξάρχου – Ἀρχιεπισκόπου τῶν Ὀρθοδόξων Ρωσικῶν Ἐκκλησιῶν τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης Ἰωάννου. Στό, μὲ ἡμερομηνία 28 Νοεμβρίου 2018, Ἀνακοινωθὲν τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς ἀναφέρεται ὅτι ἡ πατριαρχικὴ ἀπόφαση ἐλήφθη χωρὶς αὐτὸς νὰ κληθεῖ ἀπὸ τὸν κ. Βαρθολομαῖο καὶ νὰ πεῖ τὴν ἄποψή του. Τὸ πρωτοφανὲς ἐκκλησιαστικὸ πραξικόπημα σὲ βάρος τῶν Ὀρθοδόξων Ρώσων τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης, ποὺ ἀνήκουν στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, περιγράφεται στὸ Ἀνακοινωθὲν ὡς ἀκολούθως:

«Εὑρισκόμενος μετὰ τοῦ Γραμματέως τοῦ Ἀρχιεπισκοπικοῦ Συμβουλίου Νικολάου Λοπούκχιν στὴν Κωνσταντινούπολη, γιὰ τὴ συμμετοχή τους σὲ συνεδρίαση συνοδικῆς ἐπιτροπῆς, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἰωάννης πληροφορήθηκε τὴν ἀπόφαση αὐτὴ κατὰ μία ἰδιωτικὴ συνάντηση ποὺ εἶχε μὲ τὸν πατριάρχη. Ὁ Σεβασμιώτατος Ἀρχιεπίσκοπος καὶ ὁ Γραμματέας τοῦ Ἀρχιεπισκοπικοῦ Συμβουλίου ἐπιστρέφουν ἀμέσως στὸ Παρίσι (Σημ. γρ. Ὅπου ἡ ἕδρα τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς). Ἡ προσεχὴς σύναξη τοῦ Ἀρχιεπισκοπικοῦ Συμβουλίου θὰ λάβει χώρα τὶς ἀμέσως ἑπόμενες ἡμέρες καὶ θὰ συζητήσει τὸ θέμα. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἰωάννης, ὡς ποιμένας ὑπεύθυνος γιὰ τὶς ἐνορίες καὶ τὶς ὀρθόδοξες κοινότητες τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς ζητεῖ ἀπὸ ὅλους, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς, νὰ διατηρήσουν τὴν ἠρεμία τους καὶ νὰ ἐπιδοθοῦν στὴν προσευχή, προκειμένου τὸ Ἅγιο Πνεῦμα νὰ ἔρθει σὲ ὅλους καὶ νὰ μᾶς φωτίσει. Περισσότερες πληροφορίες θὰ ἀκολουθήσουν σύντομα».

.           Ἡ κατάσταση εἶναι ἐκρηκτική. Οὐδεμία ἐξήγηση δόθηκε ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο γιατί αὐτὴ ἡ ἄρδην ἀλλαγὴ στὴ συμπεριφορά του ἔναντι τῶν ὑπ’ αὐτὸ Ρώσων τῆς Διασπορᾶς τῆς Γαλλίας καὶ τῆς ὑπόλοιπης Δυτικῆς Εὐρώπης. Οὐδεμία ἐξήγηση γιατί ἐλήφθη αἰφνιδιαστικὰ αὐτὴ ἡ σοβαρὴ ἀπόφαση, χωρὶς νὰ ἐρωτηθοῦν οἱ ἐνδιαφερόμενοι. Ὁ μόνος λόγος, ποὺ πιθανολογεῖται, εἶναι ὅτι τὸ Φανάρι μὲ τὸ Οὐκρανικὸ βρίσκεται σὲ κατάσταση πανικοῦ καὶ λαμβάνει παρορμητικὲς ἀποφάσεις. Ὅπου ἀκούει «Ρῶσος» τὸν θεωρεῖ ἐχθρό του, ἢ ἐν δυνάμει ἐχθρό του. Ὑποπτεύεται ἀκόμη καὶ αὐτοὺς τοὺς Ρώσους ποὺ τοῦ εἶναι πιστοί… Φοβούμενο ὅτι μποροῦν νὰ προσεγγισθοῦν ἀπὸ τὴ Μόσχα καὶ νὰ ἐνταχθοῦν στὴ δικαιοδοσία της ἀποφάσισε νὰ τοὺς στερήσει τὴν αὐτονομία καὶ νὰ τοὺς ἐντάξει ὑπὸ τοὺς Ἕλληνες Μητροπολίτες τῆς Γαλλίας καὶ τῶν ἄλλων χωρῶν τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης!
.           Τὴν πραξικοπηματικὴ κατάργηση τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἀνεξαρτησίας τους οἱ Ρῶσοι τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης δὲν πρόκειται νὰ τὴν δεχθοῦν καὶ ἔτσι τὸ Φανάρι προκαλεῖ μία ἀκόμη ἀναστάτωση στοὺς κόλπους τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Σημειώνεται ὅτι ἡ διὰ τοῦ Τόμου τοῦ 1999 ἀπ’ εὐθείας ἐξάρτηση ἀπὸ τὸ Φανάρι τῶν Ρώσων τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης καὶ ἡ ἀνεξαρτησία ἔναντι τῶν Ἑλλήνων Μητροπολιτῶν ἦταν ἀπόφαση τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου μετὰ ἀπὸ αἴτημά τους!

Τί γράφουν ὁ Τόμος τοῦ 1999 καὶ ἡ ἀπόφαση τοῦ 2018

.           Ὁ Τόμος τοῦ 1999 γράφει ὅτι ὁ Πατριάρχης μετὰ ἀπὸ αἴτημα τῶν Ρώσων τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης ἀνυψώνει σὲ Πατριαρχικὴ Ἐξαρχία τὴν Ἀρχιεπισκοπή τους. Ἡ Ἐξαρχία εἶναι ὑπὸ τὴν ἄμεση δικαιοδοσία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καὶ διατηρεῖ τὸ ρωσικὸ ὀρθόδοξο λειτουργικὸ τυπικό. Ἡ Πατριαρχικὴ Ἐξαρχία διοικεῖται ἀπὸ μόνο τὸν Ἀρχιεπίσκοπο, ποὺ φέρει τὸν τίτλο τοῦ Ἀρχιεπισκόπου – Ἐξάρχου τῶν Ὀρθοδόξων ρωσικῶν ἐνοριῶν στὴ Δυτικὴ Εὐρώπη. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος – Ἔξαρχος ἔχει τὶς πλήρεις δικαιοδοσίες ποὺ προβλέπονται ἀπὸ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες γιὰ κυριάρχη Μητροπολίτη ἐπὶ τῶν ἐνοριῶν τῆς Ἐξαρχίας του καὶ ἔχει τὴν πλήρη ἐκκλησιαστικὴ ἁρμοδιότητα ἐπὶ ὅλων τῶν κληρικῶν καὶ λαϊκῶν, ποὺ εἶναι μέλη αὐτῶν τῶν ἐνοριῶν. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος – Ἔξαρχος μνημονεύει μόνο τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη.
.            Γιὰ τὴν ἔκδοση τοῦ Τόμου τοῦ 1999 ὁ κ. Βαρθολομαῖος καὶ ἡ περὶ αὐτὸν Σύνοδος ἐπικαλέστηκαν τὸν 34ο Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων, τὸν 3ο Κανόνα τῆς Πενθέκτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τὸν 28ο τῆς 4ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καθὼς καὶ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, ὑποστηρίζοντας ὅτι ὁ Τόμος εἶναι ἀπαραίτητος, γιατί ἔτσι θὰ γίνονται ὅλα «εὐσχημόνως καὶ κατὰ τάξιν» (Α΄ Κορ. ιδ΄ 40). Τώρα ἄλλαξαν γνώμη….
.             Στὴν ἀπόφαση τῆς 27ης Νοεμβρίου 2018 ἀναφέρεται ὅτι ἡ ἀπόφαση νὰ καταργηθεῖ ὁ Τόμος τοῦ 1999 ἔχει σκοπὸ «νὰ ἐνισχύσει ἀκόμη περισσότερο τοὺς δεσμοὺς τῶν ρωσικῆς παράδοσης ἐνοριῶν μὲ τὴν Ἐκκλησία Μητέρα τῆς Κωνσταντινουπόλεως». Καὶ πάρα κάτω: «Λόγῳ τῆς ποιμαντικῆς μέριμνάς του τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο ἀποφάσισε τὴν ἔνταξη καὶ τὴν ἐξάρτηση τῶν (ρωσικῶν) ἐνοριῶν στὶς ἱερὲς Μητροπόλεις τῶν Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου». Δηλαδή, μὲ ἄλλα λόγια ὁ Ἀχιεπίσκοπος τῶν Ρώσων τῆς Γαλλίας π.χ. δὲν θὰ εἶναι πλέον ὑπὸ τὴ δικαιοδοσία ἀπ’ εὐθείας του Πατριάρχου, ἀλλὰ τοῦ Ἕλληνα Μητροπολίτη Γαλλίας Ἐμμανουὴλ καὶ αὐτὸν θὰ μνημονεύει!… Δηλαδὴ μία ἄδικη καὶ παράλογη πατριαρχικὴ ἀπόφαση ὑποβάθμισης τοῦ Ἀρχιεπισκόπου τῶν Ρώσων Ὀρθοδόξων ποὺ ζοῦν στὴ Γαλλία καὶ στὴν ὑπόλοιπη Δυτικὴ Εὐρώπη, ποὺ δείχνει ἐμπάθεια σὲ βάρος τῶν Ρώσων καὶ μία ἔναντί τους ἀλαζονεία.
.           Εἶναι εὔλογο οἱ Ρῶσοι τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης νὰ αἰσθάνονται ὅτι ἡ ἀπόφαση τοῦ Φαναρίου τοὺς στερεῖ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἀνεξαρτησία ποὺ εἶχαν, τοὺς μετατρέπει σὲ πνευματικὰ ὑποτελεῖς στὴν Ἑλληνικὴ ἐκκλησιαστικὴ ἡγεσία καί, χωρὶς καμία εὐθύνη τους ἢ ἀνάμιξή τους στὴν διένεξη Φαναρίου – Μόσχας, ὅτι γίνονται μέρος αὐτῆς.
.             Σύντομα προβλέπεται ὅτι θὰ ὑπάρξουν δραματικὲς ἐξελίξεις στὰ ζητήματα τῆς Ὀρθοδοξίας τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης, ὅπου ἡ ὀρθόδοξη ρωσικὴ παρουσία σὲ ἐπίπεδο Θεολογίας εἶναι ἰδιαίτερα αἰσθητὴ καὶ πολὺ ἀξιόλογη.Ὑπενθυμίζεται ὅτι τὸ Θεολογικὸ Ἰνστιτοῦτο τοῦ Ἁγίου Σεργίου στὸ Παρίσι ἔχει ἐξαιρετικὴ φήμη καὶ πὼς στὴ Δυτικὴ Εὐρώπη ἔζησαν τὸν 20ό αἰώνα σπουδαῖοι θεολόγοι καὶ φιλόσοφοι, μεταξὺ τῶν ὁποίων οἱ Σουρὸζ Ἀντώνιος (Μπλούμ), Μπερντιάεφ, Λόσκι, Φλορόφσκι, Σμέμαν, Εὐδοκίμοφ, Μέγεντορφ. –

Advertisements

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: