ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ «ΜΠΟΥΛΙΝΓΚ»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
τῆς Πανελ. Ἑνώσεως Θεολόγων

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛ.»: Τὸ ὁλοκληρωτικὸ σταλινικὸ καθεστὼς ἑδραιώνεται σιγὰ σιγά. Καὶ κυρίως μὲ τὸν φόβο. Ξεμοναχιάζουν μιά-μιά κοινωνικὴ ὁμάδα, τὴν ἐκφοβίζουν [“μπούλινγκ”], τὴν τσαλακώνουν καὶ ἔτσι ἐπιτυγχάνουν τὸν αὐταρχισμό τους.
Εἶναι μιὰ μοναδικὴ συνταγή, τὴν ὁποία γνωρίζουν πολὺ καλὰ ἀπὸ τὴν περίοδο τῆς «ἀφισοκολλήσεως ἐνάντια στὴν ἐξουσία» καὶ συστηματικὰ μεταχειρίζονται σὲ πολλοὺς τομεῖς. Δὲν εἶναι μόνον στοὺς Θεολόγους γιὰ τὸ Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ἢ στὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας· εἶναι γενικευμένη παντοῦ: στὴν Δημόσια Ὑγεία (στὰ Νοσοκομεῖα), στὸν Στρατό, στὴν Δικαιοσύνη, στὸ Ἐμπόριο.
Ἡ ἀχρηστευμένη πνευματικὴ δύναμη ἀπὸ τὴν ἀπεμπόληση τῶν πνευματικῶν μας ριζωμάτων ἔφερε τὴν ὑποδούλωση. Ἀλλὰ αὐτὰ λίγοι πλέον τὰ καταλαβαίνουν. Οἱ πολλοὶ ἁπλῶς ὑποφέρουν χωρὶς ὅμως νὰ ἀντιλαμβάνονται πῶς ὅλα συνδέονται· πῶς ἡ τεσσαρακονταετὴς Ἐργολαβία Ἀλλοτριώσεως συγκομίζει τοὺς καρπούς της ΤΩΡΑ.

Σὺ εἶ νῦν ἀνόμως γαυριῶν…! Ἡμεῖς “ἡττώμενοι Νικῶμεν”… [Ἐσὺ ἀνόμως τώρα καυχιέσαι…!  Ἐμεῖς “ἡττώμενοι Νικᾶμε”…]

.               Τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας καὶ ὁ Ὑπουργὸς ἐπὶ τῆς Παιδείας κ. Κωνσταντῖνος Γαβρόγλου προέβη σὲ ἐκφοβιστικὲς πρὸς τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς δηλώσεις (ἀνακοίνωση ΥΠΕΘ 02-10-2018), σχολιάζοντας ἐπιστολὴ (Ἀριθμ. Πρωτ. 110, 25-09-2018) τοῦ Διοικητικοῦ Συμβουλίου τῆς Πανελληνίου Ἑνώσεως Θεολόγων (ΠΕΘ) πρὸς τοὺς Θεολόγους καθηγητές.
.               Εἰδικότερα ἀπείλησε τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς ποὺ διδάσκουν τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν στὸ ἑλληνικὸ σχολεῖο ὅτι, ἂν δὲν ἐφαρμόσουν τὰ νέα πολυθρησκειακὰ Προγράμματα Σπουδῶν, θὰ δεχθοῦν πειθαρχικὲς διώξεις. Ἡ ἀνακοίνωση τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, μάλιστα, χαρακτηρίζει τὰ ὅσα ἡ ΠΕΘ ἀναφέρει στὴν ἐπιστολή της, ὡς μία «παράνομη ἐνέργεια», ἐπειδὴ ἡ ΠΕΘ -κατὰ τὸν κ. Ὑπουργὸ- «προτρέπει τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς νὰ μὴν διδάσκουν τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν σύμφωνα μὲ τὸ νόμιμο πρόγραμμα σπουδῶν». Στρέφεται δὲ εὐθέως ἐναντίον τῆς ΠΕΘ καὶ τῶν μελῶν της, ἀπειλώντας τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς Θεολόγους, «ὅτι δὲν πρόκειται νὰ ἀνεχθεῖ παράνομες ἐνέργειες ποὺ ἐπισείουν πειθαρχικὲς εὐθύνες».
.               Ἡ ΠΕΘ ἀποτελεῖ ἐπιστημονικὴ καὶ συνδικαλιστικὴ Ἕνωση, ἡ ὁποία διαχρονικὰ ἀγωνίζεται γιὰ τὴ διασφάλιση καὶ παροχὴ ὀρθόδοξης χριστιανικῆς Παιδείας στὰ ἑλληνικὰ σχολεῖα, σύμφωνα μὲ τὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς νόμους τῆς ἑλληνικῆς πολιτείας. Συνεπῶς ἡ ΠΕΘ ἀπορρίπτει ἄρδην τὶς συστάσεις νομιμότητας  ἀπὸ τὸν Ὑπουργό, ποὺ στὸ συγκεκριμένο θέμα τῆς παροχῆς θρησκευτικῆς ἀγωγῆς ἀνόμως ἐνεργεῖ μὴ ἐφαρμόζοντας τὶς Ἀκυρωτικὲς ἀποφάσεις 660/2018 καὶ 926/2018 τοῦ Ἀνωτάτου δικαστικοῦ θεσμοῦ τῆς χώρας, τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας.
.               Ὁ κ. Ὑπουργὸς φαίνεται ὅτι, ἐλλείψει ἐπιχειρημάτων, προβαίνει σὲ ἐπιθετικοὺς χαρακτηρισμούς. Ἐλλείψει δηλαδὴ οὐσιαστικοῦ λόγου  δὲν πείθει πλέον οὔτε τοὺς ἐκπαιδευτικούς, οὔτε τοὺς γονεῖς τῶν μαθητῶν ἀλλὰ οὔτε καὶ τὴν εὐρύτερη κοινωνία. Ἡ  ἀπώλεια, ὡστόσο, ψυχραιμίας ὁδηγεῖ σὲ κατασταλτικὲς ἐνέργειες καὶ σὲ προσπάθεια ἐκφοβισμοῦ τῶν ἐκπαιδευτικῶν ποὺ διδάσκουν τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. Ἐκφοβίζοντας τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς ἴσως ἐλπίζει κανεὶς ὅτι θὰ ἐκβιαστοῦν νὰ διδάξουν ἕνα Πρόγραμμα, τὸ ὁποῖο, ὅπως σαφῶς δηλώθηκε στὶς σχετικὲς ἀκυρωτικὲς ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας, εἶναι ἀντισυνταγματικό, ἀντορθόδοξο, ἀντιπαιδαγωγικὸ καὶ ὠθεῖ στὸ βαρύτατο ποινικὰ ἀδίκημα τοῦ προσηλυτισμοῦ.
.               Ἡ ΠΕΘ καλεῖ τὸν κ. Ὑπουργὸ καὶ  ἐκπροσώπους τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας, νὰ μὴν προβαίνουν σὲ προκλητικὲς δηλώσεις καὶ ἐπιθετικοὺς προσδιορισμούς, ἀπαιτώντας μάλιστα ἀπὸ τοὺς ἐκπαιδευτικοὺς νὰ ἀποσυνταγματιστοῦν. Καλεῖ, μάλιστα, νὰ ἀναγνωστεῖ ἐπισταμένως ἀπὸ τοὺς ἐκπροσώπους τοῦ Ὑπουργείου ἡ ἐπιστολὴ ποὺ ἀπέστειλε ἡ ΠΕΘ στὰ μέλη της, διότι ἡ ΠΕΘ πιστεύει ὅτι εἶναι ἀτεκμηρίωτες νομικὰ οἱ κατηγορίες ποὺ ἀδίκως τῆς προσάπτονται μὲ τὶς ἄκρως ἐκφοβιστικὲς ἀνακοινώσεις. Τὰ κείμενα τῆς ΠΕΘ δὲν εἶναι “νοηματικὲς ἀκροβασίες”, ὅπως πιστεύει καὶ διακηρύσσει ὁ ὑπουργός, οὔτε περιέχουν ἐκχυδαϊσμένους ἐπιθετικοὺς προσδιορισμούς. Περιέχουν λόγο οὐσιαστικῆς ὑπόστασης ποὺ ἀγωνιᾶ γιὰ τὸν μακραίωνο πολιτισμὸ αὐτοῦ του τόπου ποὺ προβάλλεται σήμερα στὴν Ἐκπαίδευση ὡς χυδανὸς ἀπὸ τὰ Νέα Προγράμματα Σπουδῶν.
.               Ἡ ΠΕΘ, ἐλπίζοντας ὅτι ὁ κ. Γαβρόγλου «υἱοθετεῖ, πρῶτα ἐκεῖνος, τὶς ἀξίες τῶν δυτικῶν δημοκρατιῶν καὶ ὄχι ἄλλων χωρῶν», τοῦ ὑπενθυμίζει ἁπλὰ καὶ μὲ σεβασμὸ ὅτι μὲ πειθαρχικὲς ἀπειλές, ἐκφοβισμὸ καὶ ἐπιθετικότητα δὲν πείθονται οἱ ἐκπαιδευτικοὶ καὶ γιὰ τὸν λόγο αὐτό, τὸ μόνο ποὺ ἀπομένει εἶναι νὰ  συνέλθει σὲ ἕνα διαλογικὸ πλαίσιο ἐπικοινωνίας καὶ  ἐλευθεροποιοῦ νομιμότητας. Σὲ αὐτὸ τὸ πλαίσιο εἶναι βέβαιο ὅτι θὰ συναντηθεῖ μὲ τὴν ΠΕΘ καὶ τὰ μέλη της ποὺ σέβονται τοὺς δημοκρατικοὺς θεσμοὺς καὶ τὸ Σύνταγμα τοῦ Τόπου στὸ ὁποῖο ὁρκίστηκαν.
.               Οἱ ὀρθόδοξοι Θεολόγοι τῆς πατρίδας μας, μέσα ἀπὸ τὴν ἐκπαιδευτικὴ διαδικασία καὶ τὴ διδασκαλία στὴν τάξη, ἔπρατταν πάντοτε, πράττουν καὶ θὰ συνεχίσουν νὰ πράττουν, μὲ συνείδηση τὸ ὑπηρεσιακό τους χρέος ἔναντι Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων, μὲ σεβασμὸ στὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς νόμους, προπαντὸς ὅμως μὲ σεβασμὸ στοὺς μαθητές, στοὺς γονεῖς, στὴν ἑλληνικὴ κοινωνία καὶ στὴν ΑΔΙΑΠΤΩΤΗ ἑλληνορθόδοξη πολιτισμική της κληρονομιά.

Τὸ ΔΣ τῆς ΠΕΘ

Προτάσεις τῆς ΠΕΘ πρὸς τὰ μέλη της γιὰ τὴ διδασκαλία τῶν Θρησκευτικῶν

ἀναρτήθηκε στὶς 30 Σεπτ. 2018

 

Ἀθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2018
Ἀριθμ. Πρωτ. 110

 

                     Ἀγαπητοὶ Συνάδελφοι καὶ Συναδέλφισσες

.             Τὸ Διοικητικὸ Συμβούλιο τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων εὔχεται σὲ ὅλους σας καλὴ καὶ εὐλογημένη σχολικὴ χρονιά!
.             Ἡ νέα σχολικὴ χρονιά, ὡστόσο, ξεκινᾶ μὲ προβλήματα ποὺ δημιουργεῖ ἡ ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας στοὺς/στὶς μαθητὲς/τριες, στοὺς γονεῖς τους, στὸν θεολογικὸ καὶ ἐκκλησιαστικὸ κόσμο μὲ τὴν ἀσκούμενη πολιτική της στὸ θέμα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν. Συγκεκριμένα ὁ Ὑπουργὸς Παιδείας κ. Κωνσταντῖνος Γαβρόγλου προσπαθεῖ μὲ κάθε τρόπο νὰ ἐπιβάλει τὴν ἐφαρμογὴ στὰ σχολεῖα τῶν νέων πολυθρησκειακῶν Προγραμμάτων Σπουδῶν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν ποὺ εἰσήγαγε ὁ προκάτοχός του κ. Νικόλαος Φίλης, ἀγνοώντας τὴν καθολικὴ ἀντίδραση πρὸς αὐτὰ τὰ Προγράμματα τῆς πλειονότητας τῶν γονέων, τῶν Θεολόγων ἐκπαιδευτικῶν, τῶν ἱερέων, μοναχῶν/μοναζουσῶν, Ἐπισκόπων της Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδας.
.             Προπαντός, ὅμως, ὁ κ. Ὑπουργὸς ἀρνεῖται νὰ ἐφαρμόσει τὶς πρόσφατες δικαστικὲς ἀποφάσεις 660/2018 καὶ 926/2018 τῆς Ὁλομέλειας τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας (ΣτΕ), οἱ ὁποῖες ἀκυρώνουν τὰ προαναφερόμενα Προγράμματα, ἐπειδὴ αὐτὰ εἰσήγαγαν στὰ σχολεῖα μάθημα Θρησκευτικῶν ἀντιορθόδοξο καὶ ἀντισυνταγματικὸ καὶ τὰ ὁποία, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, ὅπως μὲ ἔμφαση ἀναφέρουν οἱ ἀποφάσεις τοῦ ΣτΕ,ὁδηγοῦνσε προσηλυτισμό.
.             Ὁ Ὑπουργὸς Παιδείας ὀχυρώνεται πίσω ἀπὸ αἴολα ἐπιχειρήματα, ὅπως ὅτι τὸ ΣτΕ ἀκύρωσε τὰ ΦΕΚ τοῦ κ. Φίλη καὶ ὄχι τὰ δικά του ΦΕΚ. Ἀξίζει νὰ ἐπισημανθοῦν τὰ παρακάτω ὡς ἀπάντηση σὲ αὐτὴν τὴν ὑπουργικὴ συμπεριφορά:

1.Ὁ κ. Ὑπουργὸς ἐνῶ μέμφεται μὲ σφοδρότητα ὅσους ὑπερασπίζονται μὲ νομικὰ ἐπιχειρήματα ἀλλὰ καὶ νομικὰ ἀποδεικτικὰ στοιχεῖα τὴν ὀρθόδοξη παιδεία στὴ χώρα μαςαρνεῖται νὰ ἐφαρμόσει τὶς ἀποφάσεις τοῦ ΣτΈ, μὲ τὸ ἐπιχείρημα ὅτι τὰ Προγράμματα ποὺ ἐφαρμόζονται τὸ τρέχον διδακτικὸ ἔτος ἔχουν διαφορετικὸ ἀριθμὸ ΦΕΚ. Στὸν κ. Ὑπουργό, ὅμως, ἔχει σταλεῖ ἠσυγκριτικὴ μελέτη τοῦ Ἐργαστηρίου Παιδαγωγικῆς – Χριστιανικῆς Παιδαγωγικῆς του Τμήματος Ποιμαντικῆς καὶ Κοινωνικῆς Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ, ποὺ πραγματοποιήθηκε κατόπιν αἰτήματος τῆς Πανελληνίου Ἑνώσεως Θεολόγων καὶ ἡ ὁποία ἀποδεικνύειερευνητικα καὶ ἐπιστημονικά, μὲ ἀξιόπιστο καὶ ἔγκυρο μεθοδολογικὸ τρόπο, ὅτι τὰ Προγράμματα Γαβρόγλου (2017) εἶναι πανομοιότυπα καὶ ταυτόσημα μὲ τὰ Προγράμματα τοῦ κ. Φίλη (2016)!

2. Ὁ κ. Ὑπουργός, ὑπηρετῶν τὴν Ἑλληνικὴ Δημοκρατία καὶ κοινωνία ὄφειλε καὶ ὀφείλει νὰ τηρεῖ τὸ Σύνταγμα τῆς χώρας καὶ νὰ σέβεται τὶς ἀποφάσεις τῆς διακριτῆς δικαστικῆς ἐξουσίας, ποὺ στηρίζει καὶ προστατεύει τὴ συνταγματικότητα. Στὸ πλαίσιο αὐτό, σύμφωνα μὲ ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας (7/2010, ΝΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ 2010, σελ. 513), ἠΔιοίκηση μετὰ τὴν ἔκδοση δικαστικῆς ἀπόφασης, ἔχει ὑποχρέωση, νὰ συμμορφωθεῖ μὲ τὸ περιεχόμενο αὐτῆς καὶ«ὄχι μόνο νὰ θεωρήσει ὡς ἀνύπαρκτες τὶς ἀκυρωθεῖσες μὲ τὴν ἀπόφαση αὐτὴ διοικητικὲς πράξεις ἀλλὰ καὶ μὲ θετικὲς ἐνέργειές της νὰ χωρίσει(προβεῖ) στὴν ἀναμόρφωση τῆς δημιουργηθείσας, βάσει τῶν ἓν λόγω πράξεων, καταστάσεως, ὥστε νὰ ἐπανέλθουν τὰ πράγματα στὴν θέση ποὺ θὰ βρίσκονταν, ἂν οἱ πράξεις αὐτὲς δὲν εἶχαν ἐκδοθεῖ».

.           Ἄλλωστε καὶ στὸ ἄρθρο 50 πάρ. 4 τοῦ Π.Δ. γιὰ τὸ ΣτῈ (18/1989), ὁρίζεται ὅτι: «Ἡ διοίκηση ἔχει ὑποχρέωση νὰ συμμορφώνεται πρὸς τὶς δικαστικὲς ἀποφάσεις. Ἡ παράβαση τῆς ὑποχρέωσης αὐτῆς γεννᾶ εὐθύνη γιὰ κάθε ἁρμόδιο ὄργανο». «Ὁ παραβάτης ἐκτὸς ἀπὸ τὴν δίωξη κατὰ τὸ ἄρθρο 259 τοῦ Ποινικοῦ Κώδικα (παράβαση καθήκοντος) ὑπέχει καὶ προσωπικὴ εὐθύνη γιὰ ἀποζημίωση».
.              Σύμφωνα μὲ ἔγκριτους νομικούς, ἐφόσον στὶς δύο πρόσφατες ἀποφάσεις ποὺ ἀφοροῦν τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, τὸ ΣτΕ διέγνωσε ὡς ἀντισυνταγματικὸ τὸν πολυθρησκειακὸ χαρακτήρα τῶν Προγραμμάτων, τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας ὑποχρεοῦται νὰ ἀποσύρει ὁποιοδήποτε πολυθρησκειακὸ Πρόγραμμα καὶ νὰ ἐπαναφέρει τὸ προηγούμενο Πρόγραμμα Σπουδῶν. Ἡ μὴ συμμόρφωσή τους συνεπάγεται μηνύσεις καὶ ἀγωγὲς γιὰ ἀποζημιώσεις προσωπικὰ γιὰ κάθε ὑπεύθυνο. Τὸ νομικὸ πλαίσιο τῆς δημοκρατικῆς χώρας μας, δίνει τὴ δυνατότητα σὲ ὅλους τους πολίτες νὰ ζητήσουν ἀποζημιώσεις καὶ ποινικὲς διώξεις ἐκείνων,ποὺ καταχρώμενοι τὴν ἐξουσία τους, τοὺς στεροῦν βασικὰ ἀτομικὰ δικαιώματα.
.             Ἂν δὲν ὑπῆρχε αὐτὴ ἡ συνταγματικὴ καὶ νομοθετικὴ πρόβλεψη, θὰ μποροῦσε τὸ κάθε ὑπουργεῖο νὰ δημοσιεύει σὲ νέα ΦΕΚ ἀενάως τὴν ἴδια ὑπουργικὴ ἀπόφαση, ποὺ τυχὸν ἀκυρώνεται ἀπὸ τὸ ΣτΈ, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ καταργεῖται στὴν οὐσία ὁ ρόλος τοῦ ΣτῈ καὶ νὰ στεροῦνται οἱ πολίτες τὴν πρόσβαση στὸ φυσικό τους δικαστή.
.             Ἐπιπλέον, ἐπισημαίνεται, ὅτι καὶ τὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων θεωρεῖ εὐθεία παράβαση τοῦ ἄρθρ. 6 τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων (ἐξασφάλιση δίκαιης δίκης) τὴν μὴ ἐφαρμογὴ δικαστικῶν ἀποφάσεων τῶν ἐθνικῶν δικαστηρίων ἀπὸ τὴν κρατικὴ διοίκηση καὶ ἔχει καταδικάσει κατ’ ἐπανάληψη χῶρες τῆς Εὐρώπης γιὰ τὸ δεδομένο αὐτό.Οἱ ἀποφάσεις τοῦ κ. Ὑπουργοῦ,συνεπῶς, προσβάλλονται στὸ Εὐρωπαϊκὸ Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων.

3. Ἐπισημαίνουμε ἀκόμη κάτι πολὺ σημαντικό, στὸ ὁποῖο πρέπει νὰ δοθεῖ ἰδιαίτερη σημασία,ὅτι δηλαδή, οἱ «Φάκελοι τοῦ μαθητῆ» ποὺ βασίζονται ἐπάνω στὰ Προγράμματα Σπουδῶν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καὶ διανεμήθηκαν στὰ σχολεῖα καὶ κατὰ τὸ τρέχον διδακτικὸ ἔτος, γιὰ δεύτερη συνεχόμενη χρονιά,εἶναι πανομοιότυποι, μὲ ἁπλὲς μόνον διορθώσεις ὀρθογραφικῶν λαθῶν, μὲ τοὺς «Φακέλους» ποὺ διανεμήθηκαν στὰ σχολεῖα κατὰ τὴν περυσινὴ σχολικὴ χρονιά.Οἱ «Φάκελοι» μάλιστα αὐτοί, τυπώθηκαν πέρυσι, μὲ ἀπόφαση τοῦ κ. Γαβρόγλου τον Μάϊο τοῦ 2017, πρὶν ἀκόμη ὁ κ. Γαβρόγλου ἀλλάξει καὶ μετονομάσει τὰ ΦΕΚ τοῦ Φίλη σὲ ΦΕΚ Γαβρόγλου. Τυπώθηκαν, συνεπῶς, καὶ βασίστηκαν κυριολεκτικὰ ἐπάνω στὰ ΦΕΚ τοῦ Φίλη ποὺ ἤδη ἀκύρωσε τὸ ΣτῈ μὲ τὶς προαναφερόμενες ἀποφάσεις του καί, ὡς ἐκ τούτου,ἤτανκαι παραμένουν 100% ἀντισυνταγματικοί. Ἀντισυνταγματικοί, ἑπομένως, εἶναι καὶ οἱ «Φάκελοι» τῆς φετινῆς χρονιᾶς καθὼς ἀποτελοῦν πιστὰ φωτοαντίγραφα τῶν περυσινῶν ὅπως προείπαμε.
.                 Ἀπὸ τὰ παραπάνω συνάγεται καὶ ἡ ἀπάντηση στὸ ἐρώτημα «ποιὸ μάθημα πρέπει νὰ διδάξουν οἱ Θεολόγοι γιὰ νὰ συντάσσονται μὲ τὸ Σύνταγμα καὶ τοὺς Νόμους».
.         Εἰδικότερα σύμφωνα μὲ ἔγκριτους νομικοὺς «Κατὰ τὴν Ἑλληνικὴ Νομολογία, μὲ τὴν ἀκύρωση μίας ὑπουργικῆς ἀπόφασης ἀπὸ τὸ ΣτΈ, ἡ τελευταία θεωρεῖται ὡς μηδέποτε ἐκδοθεῖσα καὶ ἀναβιώνει αὐτοδικαίως ἡ προηγούμενη (ΣτῈ 4690/1983), ἐν προκειμένω τὸ Ἀναλυτικὸ Πρόγραμμα Σπουδῶν τοῦ 2003, τὸ ὁποῖο καὶ αὐτὸ παρουσιάζει προβλήματα, ἀλλὰ ἰσχύει μέχρι νὰ ἐκδοθεῖ κάποια νεώτερη ἀπόφαση ποὺ θὰ περιλαμβάνει Πρόγραμμα Σπουδῶν γιὰ τὰ Θρησκευτικά, σύμφωνο μὲ τὸ Σύνταγμα, ὅπως τὸ ἑρμήνευσε τὸ ἁρμόδιο δικαστικὸ ὄργανο. Αὐτὸ ὀφείλουν κατὰ τὸ νόμο νὰ ἐφαρμόσουν οἱ Θεολόγοι γιὰ τὴν τρέχουσα σχολικὴ χρονιὰ καὶ μέχρι τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας νὰ συμμορφωθεῖ μὲ τὶς δικαστικὲς ἀποφάσεις».
.             Συνεπῶς τὰ ἐπιχειρήματα τοῦ κ. Ὑπουργοῦ καταρρίπτονται καὶ ἔχουμε τὴν πεποίθηση ὅτι θὰ καταπέσουν ἐκ νέου καὶ νομικὰ μὲ τὴν ἐκδίκαση στὸ ΣτΕ τῶν προσφυγῶν ποὺ ἔχουν γίνει καὶ κατὰ τῶν ΦΕΚ τοῦ κ. Γαβρόγλου.
.             Γιὰ ὅλα τὰ ἀνωτέρω,

α) γονεῖς μαθητῶν τοῦ ἑλληνικοῦ σχολείου ἤδη ἑτοιμάζονται νὰ ἐπιστρέψουν στὸ Ὑπουργεῖο καὶ πάλι μαζικά τους «Φακέλους τοῦ μαθητῆ» ποὺ πρόσφατα διανεμήθηκαν στὰ παιδιά τους καὶ

β) ἐπίσης γονεῖς μαθητῶν διὰ τοῦ πληρεξουσίου δικηγόρου τοὺς κοινοποίησαν ἐξώδικη ἐπιστολὴ στὴν Ἕνωσή μας, (τὴν ὁποία συνημμένα σᾶς κοινοποιοῦμε) καὶ μᾶς πληροφοροῦν ὅτι σκοπεύουν, σύμφωνα μὲ τὶς πρόσφατες ἀκυρωτικὲς ἀποφάσεις τοῦ ΣτΈ, νὰ ἀσκήσουν μηνύσεις σὲ ὅλους ὅσους συμβάλλουν στὴ διδασκαλία τῶν νέων Προγραμμάτων Σπουδῶν στὰ Θρησκευτικά, ἡ ὕλη τῶν ὁποίων ἀσκεῖ προσηλυτισμὸ στὰ παιδιά τους.

.             Κατόπιν ὅλων τῶν παραπάνω σοβαρῶν ἐξελίξεων, ἡ Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων, ἔχοντας ἤδη ἐδῶ καὶ πολὺ καιρὸ ἐνημερώσει τὸν Ὑπουργὸ Παιδείας γιὰ ὅλες τὶς ἀντισυνταγματικὲς ἐνέργειες στὸν χῶρο τῆς θρησκευτικῆς παιδείας καί, χωρὶς ποτὲ νὰ ἔχει λάβει ἀπάντηση ἀπὸ αὐτόν, εἶναι ὑποχρεωμένη νὰ κινηθεῖ, ὥστε νὰ προασπίσει τὰ καλῶς ἐννοούμενα συμφέροντα τῶν Θεολόγων ἀλλὰ καὶ τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν. Γι᾽ αὐτὸ καὶ ἀπευθύνεται στοὺς Θεολόγους ἐκπαιδευτικούς ποὺ εἶναι μέλη της καὶ τοὺς ἐπισημαίνει τὶς δυνατότητες ποὺ ἔχουν νὰ προστατευτοῦν ἀπὸ τυχὸν δυσάρεστες καταστάσεις καὶ συνέπειες.
.             Σύμφωνα μὲ ἔγκριτους νομικούς ὁ ἐκπαιδευτικος (θεολόγος ἢ δάσκαλος τοῦ Δημοτικοῦ σχολείου ποὺ διδάσκει τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν), ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ ἀρνηθεῖ νὰ διδάξει τὸ μάθημα των Θρησκευτικῶν μὲ τὴν ὑφιστάμενη κατάσταση ἀκόμη καὶ ἂν τοῦ δοθεῖ ἐντολὴ πρὸς τοῦτο, διότι τὰ συγκεκριμένα Προγράμματα καὶ «Φάκελοι μαθήματος» κρίθηκαν ἀντισυνταγματικὰ μὲ τὶς ἀποφάσεις τῆς Ὁλομελείας τοῦ Συμβουλίου Ἐπικρατείας 660/2018 καὶ 926/2018.Ἡ ἄρνησή του αὐτὴ δὲν ἐπισύρει καμία δυσμενῆ συνέπεια σὲ βάρος του οὔτε πειθαρχική, οὔτε καὶ ποινική. Ἀρκεῖ νὰ ἀναφέρει, ὅτι ἀρνεῖται νὰ διδάξει κάτι «προδήλως ἀντισυνταγματικό», ὡς κυριαρχικῶς καὶ ἀμετακλήτως ἔχουν ἀποφανθεῖ οἱ προαναφερόμενες ἀποφάσεις τῆς Ὁλομελείας τοῦ ΣτΕ, οἱ ὁποῖες, πέραν τῆς προδήλου ἀντισυνταγματικότητας τῆς πολυθρησκευτικῆς ὕλης, ἐπισημαίνουν περαιτέρω καὶ τὴν διὰ τῆς διδασκαλίας αὐτοῦ διάπραξη τῆς ἀξιοποίνου πράξεως τοῦ προσηλυτισμοῦ καὶ μάλιστα ὁμαδικῶς καὶ ὑπὸ συνθῆκες ἰδιαιτέρως ἐπιβαρυντικῆς περιστάσεως.
.             Μὲ βάση τὰ παραπάνω, ἡ διδασκαλία τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στὰ σχολεῖα μπορείνα διεξάγεται νόμιμα καὶ συνταγματικὰ ἀπὸ τοὺς διδάσκοντες μόνον μὲ τὴν ὕλη τοῦ προηγούμενου Προγράμματος καὶ τῶν βιβλίων τοῦ (2003-2006).
.             Ἡ ἀναλυτικὴ ἐπιστημονικὴ καὶ νομικὴ τεκμηρίωση ὅλων τῶν παραπάνω θέσεων παρουσιάζεται καὶ ἀποδεικνύεται καὶ ἀπὸ τὰ ἐπισυναπτόμενα κείμενα.
.             Ἡ ΠΕΘ νομικὰ ἀλλὰ καὶ μὲ κάθε ἄλλο πρόσφορο μέσον θὰ στηρίξει ἀποτελεσματικά τους Συναδέλφους/Συναδέλφισσες, ἂν καὶ ὅποτε χρειαστεῖ, ὥστε ἀπερίσπαστοι/ες νὰ ἐπιτελοῦν τὸ ζωτικῆς σημασίας γιὰ τὴν ἑλληνικὴ νεολαία, ἔργο τους.
.            Μὲ αὐτὲς τὶς σκέψεις εὐχόμαστε σὲ ὅλους σας καλὴ δύναμη στὸ θεάρεστο ἔργο σας!

Μὲ τιμὴ

Γιὰ τὸ ΔΣ τῆς ΠΕΘ

Ὁ Προεδρος                                                 Ὁ Γεν. Γραμματέας

Ἡρακλῆς Ρεράκης                                               Παναγιώτης Τσαγκάρης

Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΘ                                Ὑπ. Δρ. Θεολογίας

 

 

 

 

 

Advertisements

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: