Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ «ΕΚΛΕΨΕ» ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΜΕ ΜΟΛΥΒΙ!

Ἡ τεχνολογία ἔχει «κλέψει» ἀπὸ τὰ παιδιὰ
τὴν ἱκανότητα νά… κρατοῦν τὸ μολύβι τους

Νάνσυ Κουλούρα
ΠΗΓΗ: protothema.gr, 26.02.2018

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Τὸ θέμα εἶναι ἀκόμη βαθύτερο: μήπως ἡ τεχνολογία καὶ ἡ ἐποχή της ἔχουν «κλέψει» τὴν ἱκανότητα τῶν ἀνθρώπων ἐν γένει καὶ εἰδικότερα τῶν παιδιῶν νὰ σκέφτονται, νὰ ἐπι-κοινωνοῦν, νὰ ὁραματίζονται καὶ κυρίως νὰ ἀγαποῦν.

.           Ἡ ἐκτεταμένη χρήση τάμπλετ καὶ κινητῶν μὲ ὀθόνη ἁφῆς ἀπὸ μικρὴ ἡλικία ἔχει ἰδιαίτερα ἀρνητικὰ ἀποτελέσματα στὴν ἀνάπτυξη τῶν μυῶν τοῦ χεριοῦ.
Ὁλοένα καὶ περισσότερα παιδιὰ δυσκολεύονται νὰ κρατήσουν σωστὰ στὸ χέρι τους μολύβια ἢ στυλό, ἐξ αἰτίας τῆς ἐκτεταμένης χρήσης τῆς τεχνολογίας, ἐπισημαίνουν διακεκριμένοι παιδίατροι στὴ Βρετανία.
.           Ἡ ὑπερβολικὴ χρήση τηλεφώνων καὶ τάμπλετ μὲ ὀθόνη ἁφῆς ἀποτρέπει τὴν ἀνάπτυξη τῶν μυῶν στὰ δάχτυλα τῶν παιδιῶν, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μὴν μποροῦν οὔτε νὰ συγκρατήσουν οὔτε νὰ χειριστοῦν σωστὰ τὰ ἀπαραίτητα «ἐργαλεῖα» κάθε μαθητῆ: τὸ μολύβι καὶ τὸ στυλό.
.           «Τὰ παιδιὰ δὲν ἔρχονται πλέον στὸ σχολεῖο ἔχοντας δυνατὰ καὶ εὐλύγιστα δάχτυλα, ὅπως γινόταν πρὶν ἀπὸ δέκα χρόνια. Πλέον, τοὺς δίνουμε ἕνα μολύβι, γιὰ νὰ γράψουν ἀλλὰ δὲν μποροῦν νὰ τὸ κρατήσουν, ἐπειδὴ τοὺς λείπουν βασικὲς δεξιότητες. Προκειμένου νὰ πιάσεις σωστὰ ἕνα μολύβι καὶ νὰ τὸ κινήσεις, πρέπει νὰ μπορεῖς νὰ ἐλέγχεις σὲ μεγάλο βαθμὸ τοὺς μύες στὰ δάχτυλά σου. Τὰ παιδιὰ χρειάζονται εὐκαιρίες γιὰ νὰ ἀναπτύξουν αὐτὲς τὶς δεξιότητες», ἐξηγεῖ ἡ παιδίατρος Σάλι Πέιν, ἐπικεφαλῆς τοῦ ἱδρύματος Heart of England τοῦ ἐθνικοῦ συστήματος ὑγείας τῆς Ἀγγλίας.
.             Τὸ πρόβλημα, σύμφωνα μὲ τὴν Δρ. Πέιν, εἶναι ὅτι τὰ τελευταῖα χρόνια ἔχει ἀλλάξει δραματικὰ ἡ καθημερινότητα τῶν παιδιῶν καὶ τὰ παιχνίδια στὰ ὁποῖα ἀφιερώνουν τὸν χρόνο τους. «Εἶναι εὐκολότερο νὰ χαρίσεις σὲ ἕνα παιδὶ ἕνα iPad ἀπ᾽ ὅ,τι νὰ τὸ ἐνθαρρύνεις νὰ παίξει μὲ τουβλάκια, νὰ κάνει χαρτοκοπτικὴ ἢ νὰ ἀσχοληθεῖ μὲ κάποια δραστηριότητα ποὺ θὰ τὸ βοηθήσει νὰ ἀναπτύξει τοὺς μύες τῶν χεριῶν του», ἐπισημαίνει ἡ ἴδια.
.           Στὸ κέντρο Heart of England, ὁ ἑξάχρονος Πάτρικ συναντᾶ μία φορὰ τὴν ἑβδομάδα ἕναν εἰδικὸ θεραπευτή, ποὺ τὸν βοηθᾶ νὰ ἀναπτύξει ἐπαρκῆ δύναμη στὸν δείκτη του, ὥστε νὰ κρατᾶ σωστὰ τὸ μολύβι.
.           Ἡ μητέρα του, Λόρα, θεωρεῖ ὅτι ἡ ἀδυναμία τοῦ γιοῦ της νὰ τὸ κάνει αὐτὸ μέχρι στιγμῆς ὀφείλεται στὰ δικά της λάθη. «Κοιτώντας πίσω, μετανιώνω ποὺ ἔδωσα στὸν Πάτρικ πρόσβαση σὲ τεχνολογία, χωρὶς νὰ τὸν ἐνθαρρύνω νὰ παίζει κατὰ διαστήματα μὲ κανονικὰ παιχνίδια. Τὸ ἀποτέλεσμα ἦταν, ὅταν πῆγε στὸ σχολεῖο, νὰ μὴν μπορεῖ νὰ κρατήσει τὸ μολύβι σωστά, παρὰ τὴν καθοδήγηση τῶν δασκάλων του», ἀναφέρει ἡ ἴδια.
.             Στὴν περίπτωση τοῦ Πάτρικ, τὸ πρόβλημα ἔγινε ἀντιληπτὸ ἔγκαιρα ἀπὸ τὸ ἐκπαιδευτικὸ προσωπικὸ καὶ ἡ «ζημιὰ» ποὺ ἔχει πραγματοποιηθεῖ εἶναι ἀπολύτως ἀναστρέψιμη. Ὡστόσο, θὰ ὑπάρξουν σίγουρα ἀμέτρητες περιπτώσεις μαθητῶν ποὺ δὲν θὰ τύχουν τῆς ἴδιας προσοχῆς καὶ ὑποστήριξης, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μεγαλώσουν χωρὶς νὰ μπορέσουν ποτὲ νὰ γράψουν σωστὰ χρησιμοποιώντας μολύβι καὶ χαρτί.

 

 

Advertisements

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

w

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: