ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ ΚΟΣΜΙΚΟΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!

Βαλό: Κοσμικὸς ὁ χαρακτήρας τῆς παιδείας

ΕΙΣ. ΣΧ.  «ΧΡ. Β ΙΒΛΙΟΓΡ.»: Καὶ τὸ πεῖσμα  εἶναι μιὰ κατάκτηση τῆς γαλλικῆς δημοκρατίας. Τὸ αὐτοκαταστροφικὸ πεῖσμα!

ΠΑΡΙΣΙ. Καθῆκον τοῦ σχολείου ἀποτελεῖ ἡ ἀντίσταση στὸ φαινόμενο τῆς ριζοσπαστικοποίησης, θεωρεῖ ἡ ὑπουργὸς Παιδείας τῆς Γαλλίας, Νατζὰτ Βαλὸ-Μπελκασέμ, στὸν ἀπόηχο τῶν ἐπιθέσεων στὸ Παρίσι τὸν Ἰανουάριο καὶ τὸν Νοέμβριο τοῦ 2015, ἐπιβεβαιώνοντας τὸν ρόλο τοῦ γαλλικοῦ ἐκπαιδευτικοῦ συστήματος ὡς πυλώνα τοῦ κοσμικοῦ χαρακτήρα τοῦ κράτους.
.             Σὲ συνέντευξη, ποὺ παραχώρησε στὴν ἀρχὴ τῆς ἑβδομάδας στὸ ραδιοφωνικὸ δίκτυο RTL, ἡ Γαλλίδα ὑπουργὸς ὑπογράμμισε ὅτι πρώτη ἀποστολὴ τοῦ σχολείου «εἶναι νὰ διδάσκει στοὺς μαθητὲς ποὺ προέρχονται ἀπὸ θρησκευτικὲς ἢ ἐθνικὲς μειονότητες ὅτι ἡ κοινωνία μας χρειάζεται τὴ συνεργασία ὅλων καὶ ὅτι οὐδεὶς περισσεύει. Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ ἡ παιδεία ἔχει κοσμικὸ χαρακτήρα, εἶναι δωρεὰν ἀλλὰ καὶ ὑποχρεωτική».
.             Ἀπέναντι στὸ φαινόμενο τῆς ριζοσπαστικοποίησης, ἡ κ. Νατζὰτ Βαλὸ-Μπελκασὲμ δήλωσε ὅτι τὸ σχολεῖο ὀφείλει νὰ μεταδώσει τὶς ἀξίες του. «Ἡ ἀξία τοῦ σχολείου δὲν ἔγκειται μόνο στὴ θεωρητικὴ διδασκαλία, ἀλλὰ καὶ στὴν εὐκαιρία γιὰ γόνιμη συζήτηση ποὺ προσφέρει. Ἡ συζήτηση αὐτὴ θὰ κάνει τοὺς μαθητὲς νὰ συνειδητοποιήσουν ὅτι ἡ συμβίωση εἶναι ἐφικτή, ἀκόμη καὶ ἂν τὰ μέλη τῆς κοινωνίας διαφωνοῦν μεταξύ τους», εἶπε ἡ ὑπουργὸς Παιδείας, ἐπιμένοντας στὴν ἀνάγκη διατήρησης καὶ διεύρυνσης τοῦ μαθήματος τῆς Ἀγωγῆς τοῦ Πολίτη.
.               «Τὸ μάθημα αὐτὸ δὲν προσφέρει μόνο πληροφορίες χρήσιμες γιὰ τὴν καθημερινή μας ζωή, ἀλλὰ ἀναπτύσσει τὴν πολιτικὴ σκέψη τῶν μαθητῶν καὶ τοὺς διδάσκει νὰ παραμένουν καχύποπτοι ἀπέναντι σὲ ὁρισμένα πρότυπα», εἶπε ἡ Γαλλίδα ὑπουργός.
.               Σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὸ θέμα τοῦ κοσμικοῦ χαρακτήρα τῆς παιδείας, ἡ ὑπουργὸς κατήγγειλε τὶς ἐνστάσεις μερίδας μαθητῶν ποὺ ἐκτιμοῦν ὅτι αὐτὸς ἀποτελεῖ πλῆγμα στὶς θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
.                 «Δὲν εἶναι δυνατὸν τὸ σχολεῖο νὰ γίνεται χῶρος προσηλυτισμοῦ καὶ προώθησης θρησκευτικῶν ἀπόψεων, ὅποιες καὶ ἂν εἶναι αὐτές. Ἡ κοσμικὴ φύση τοῦ σχολείου ἀποτελεῖ βασικὴ κατάκτηση τῆς γαλλικῆς δημοκρατίας, ποὺ δὲν μπορεῖ καὶ δὲν πρέπει ἐπ’ οὐδενὶ νὰ πληγεῖ ἢ νὰ ὑποχωρήσει», κατέληξε ἡ κ. Βαλὸ-Μπελκασέμ.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: