«ΘΑ ΚΑΟΥΝ ΣΕ ΚΛΙΒΑΝΟ ΚΑΙ ΘΑ ΘΡΥΜΜΑΤΙΣΘΟΥΝ ΣΕ ΜΙΞΕΡ» ΤΑ «ΣΤΕΡΕΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ» ΤΗΣ ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΣ

.               Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος […] ἀσχολήθηκε μὲ τὸ ἐκκρεμὲς νομοσχέδιο μὲ τίτλο «Μέτρα γιὰ τὴν ἐπιτάχυνση τοῦ κυβερνητικοῦ ἔργου καὶ ἄλλες διατάξεις», κατὰ τὸ ἄρθρο 21 τοῦ ὁποίου καθένας μπορεῖ νὰ ἐπιλέξει, μεταξὺ ἄλλων, τὸν «τύπο τελετῆς τῆς κηδείας» του καὶ ἡ δήλωση αὐτὴ εἶναι ὑποχρεωτικὴ γιὰ ὅλα τὰ ὄργανα ἢ ὑπηρεσίες «ποὺ ἐπιμελοῦνται τῆς ταφῆς τοῦ νεκροῦ», ἀρκεῖ νὰ μὴν προσκρούει σὲ «κανόνες δημόσιας τάξης, ὑγιεινῆς ἢ στὰ χρηστὰ ἤθη». Μ τν παραπάνω γενικ διατύπωση παραβιάζεται θρησκευτικ λευθερία τς ρθόδοξης κκλησίας, ο ερες τς ποίας δν μπορον δι νόμου ν ποχρεωθον ν τελέσουν ξόδιο κολουθία, ἐὰν κάποιος ζήτησε θρησκευτικ κηδεία, λλ μ τν δια λλη δήλωση εχε πιλέξει τν ποτέφρωση τς σoρο του.
.                 Ὑπενθυμίζεται ὅτι κατὰ τὴν σύγχρονη διαδικασία τῆς κατ’ εὐφημισμὸν «ἀποτεφρώσεως» μετὰ τὴν καύση τῆς σoροῦ σὲ κλίβανο, ὁ ἀνθρώπινος σκελετὸς ρίχνεται σὲ ἠλεκτρικὸ σπαστήρα (μίξερ, cremulator), θρυμματίζεται καὶ μετατρέπεται σὲ σκόνη. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀρνεῖται ὅτι εἶναι ἀξιοπρεπὲς γιὰ τὸν νεκρὸ νὰ καεῖ σὲ κλίβανο καὶ νὰ θρυμματισθεῖ σὲ μίξερ καὶ δὲν διακρίνει ἰδιαίτερες διαφορὲς τῆς σύγχρονης «ἀποτέφρωσης νεκρῶν» καὶ τῆς «διαδικασίας ἀνακύκλωσης ἀπορριμμάτων». Ἡ Ἐκκλησία θεωρεῖ τὸ ἀνθρώπινο σῶμα ὡς ναὸ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (Α´ Κορ. ϛ´ 19) στοιχεῖο τῆς ὑποστάσεως τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ ἔχει πλασθεῖ κατ’ εἰκόνα καὶ ὁμοίωση τοῦ Θεοῦ (Γέν. Α´ 24) καὶ γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ ἡ ὀρθόδοξη χριστιανικὴ παράδοση ἀντιμετωπίζει τὸ νεκρὸ σῶμα ὄχι ὡς «στερεὸ ἀπόβλητο», ὅπως οἱ ἀπολογητὲς τῆς ἀποτέφρωσης, ἀλλὰ τὸ περιβάλλει μὲ σεβασμὸ καὶ τιμὴ ὡς ἔκφραση ἀγάπης πρὸς τὸ κεκοιμημένο μέλος Της.
.                 Δυστυχῶς ὁρισμένοι Δῆμοι ἀντὶ νὰ ἀντιμετωπίσουν τὴν λειτουργικὴ κατάσταση τῶν κορεσμένων ἢ προβληματικῶν κοιμητηρίων τους, σπεύδουν νὰ δηλώσουν ἕτοιμοι γιὰ δαπάνες ἀγορᾶς οἰκοπέδων καὶ ἐξοπλισμοῦ γιὰ τὴν ἐγκατάσταση κέντρων ἀποτέφρωσης, οὐσιαστικὰ ὑπονοώντας, ὅτι ὅποιος ἐπιμένει στὴν παράδοση τῆς ταφῆς, θὰ συνεχίσει νὰ ὑφίσταται ἀπαξιωτικὴ μεταχείριση. Μεθοδολογία ἀκρωτηριασμοῦ δηλαδή, ἀντὶ θεραπείας τοῦ προβλήματος, ποὺ διαιωνίζεται ἐκβιαστικὰ ὑπὲρ τῆς ἀποτέφρωσης, ὥστε ἡ τελευταία νὰ διαφημίζεται ὡς δῆθεν ἀξιοπρεπὴς γιὰ τὸν νεκρὸ καὶ λιγότερο δαπανηρὴ ἢ μακάβρια γιὰ τοὺς οἰκείους. Στὸ πλαίσιο αὐτό, λαμβάνοντας μέριμνα γιὰ τὸν ὀρθόδοξο Λαό, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ἀποφάσισε τὴν σύσταση Ἐπιτροπῆς, ἡ ὁποία θὰ ὑποβάλλει σχετικὴ εἰσήγηση, ὥστε νὰ ὑπάρξει διαβούλευση τῆς Ἐκκλησίας μὲ τοὺς ἁρμόδιους κρατικοὺς καὶ αὐτοδιοικητικοὺς φορεῖς.

[…]

Ἐκ τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου

ΠΗΓΗ ecclesia.gr

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: