ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΟΥΡΑΝΟΙ (Ἕνα ὑπέροχο “χρονοπυκνωτικό” φωτογράφημα) «Στὴν διάρκεια τῆς νύχτας, ὅταν ὅλοι ἐμεῖς οἱ κοσμικοὶ κοιμόμαστε ἢ ξενυχτᾶμε σὲ ἐργασία & διασκέδαση, ἐκεῖ πάνω στοὺς ἅγιους αὐτοὺς βράχους ξυπνᾶνε οἱ μοναχοὶ καὶ ὑπέρμαχοι τῆς Ὀρθοδοξίας μας καὶ ξεκινᾶνε νὰ προσεύχονται γιὰ ἐμᾶς»!

Παναγιώτης Φιλίππου:
Μάγεψε τ Χόλιγουντ μ τος λληνικος ορανος

Ἰωάννα Μπρατσιάκου
Ἰανουάριος 09 2016

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Οἱ οὐρανοὶ διηγοῦνται δόξαν Θεοῦ, ποίησιν δὲ χειρῶν αὐτοῦ ἀναγγέλλει τὸ στερέωμα! (Ψαλμ. ΙΘ´1)

«Αὐτό πού κυριολεκτικά θέλγει στήν παρατήρηση διά γυμνοῦ ὀφθαλμοῦ εἶναι ὅτι ἐνῶ ἡ εἰκόνα τοῦ οὐρανοῦ εἶναι δίχρωμη μαυρόασπρη, μελαγχολική, ἐντυπωσιάζει τό πλῆθος τῶν ἄστρων, οἱ ποικιλία τους, ἡ ἀσυμμετρία τῆς κατανομῆς τους, ἡ αἴσθηση τοῦ ἄγνωστου κόσμου τους, οἱ παρατηρούμενες μεταβολές στίς θέσεις τους, τό τρεμούλιασμα τῆς λάμψης τους, ἡ ἐπιβλητικότητα τοῦ γαλαξία, ἡ θλίψη τοῦ φεγγαριοῦ πού σταδιακά μικραίνει, ἡ ἐλπίδα τῆς σελήνης πού προοδευτικά μεγαλώνει, τό ξάφνιασμα τῶν διαττόντων ἀστέρων, ὁ συνδυασμός τῆς ἡσυχίας μέ τό ἄγνωστο, ἀφοῦ οἱ παρατηρήσεις γιά νά εἶναι καθαρές γίνονται σέ ἐρημικά σημεῖα, ἡ ἀδυναμία τῆς ἄμεσης γνώσης, ἐλέγχου καί ψηλάφησης. Ἡ φαντασία καλπάζει, τό συναίσθημα πάλλεται, ἡ σκέψη προκαλεῖται, ἡ αἴσθηση τῆς μικρότητας ἐπιβάλλεται». (Μητρ. Μεσογαίας Νικόλαος)

.           Στὴν ἐποχὴ τῆς εἰκόνας καὶ τοῦ θεάματος, πόσο συχνὰ βλέπεις κάτι καὶ ἀναφωνεῖς ἀμέσως, ἐκπληκτικό! Αὐτὸ ἀκριβῶς συμβαίνει μὲ τὸ Greek Skies, τὸ ὑπέροχο timelapse video τῶν ἑλληνικῶν οὐρανῶν ποὺ τὶς τελευταῖες μέρες κάνει τὸ γύρο τοῦ διαδικτύου. Ὁ δημιουργός του, Παναγιώτης Φιλίππου, διένυσε 8.400 χιλιόμετρα σὲ 365 ἡμέρες γιὰ νὰ διασφαλίσει 825.000 ὧρες λήψεων καὶ 55.000 φωτογραφίες. Στὴ συνέχεια χρειάστηκαν 650 ὧρες ἐπεξεργασίας, ἀλλὰ τὸ ἀποτέλεσμα τὸν δικαίωσε. Τὸ Greek Skies ἔλαβε τὸ βραβεῖο Best of the Fest στὰ Hollywood International Independent Documentary Awards (HIIDA), ἐνῶ ἔχει ἐπιλεγεῖ ἀπὸ τὸ LAIFFA Los Angeles International Film Festival, ποὺ ἀνοίγει τὶς πύλες του στὶς 23 Ἰανουαρίου. Γιὰ τὸν νεαρὸ κινηματογραφιστή, δικαίωση ἦταν ἡ ὁλοκλήρωση καὶ μόνο αὐτοῦ του ἀπαιτητικοῦ προτζεκτ, μία “σιωπηρὴ ὑποσχεση” ποὺ ἔδωσε στὸν πατέρα του ποὺ ἔφυγε ἀπὸ καρκίνο. “Το Greek Skies δὲν τὸ ἀφιερώνω στὸν πάτερά μου, εἶναι ὁ ἴδιος ὁ πατέρας μου γιατί ἁπλὰ ἦταν ἡ ἀπώλειά του ἡ ὁποία μὲ ἔκανε νὰ βγῶ ἐκεῖ ἔξω ὥστε νὰ ὑλοποιήσω αὐτὴν τὴν ἰδέα” λέει στὸ WE τοῦ News247 καὶ προσθέτει:
.           “Ἀποτύπωσα αὐτὸ ποὺ δὲν βλέπουμε καὶ ὑπάρχει στὸν ἑλληνικὸ οὐρανό. Τ τελευταα χρόνια διαίτερα κινούμαστε μ τ κεφάλι κάτω λόγ τν καταστάσεων. ς σηκώσουμε τ κεφάλι ψηλ κα ν δομε τ μαγεία πο πάρχει στος λληνικος ορανος καὶ στὰ τοπία γύρω μας. Ξεχάσαμε νὰ ζοῦμε καὶ νὰ βλέπουμε γύρω μας. Ἴσως αὐτὸ νὰ ἀποτέλεσε τὸν κοινὸ παρανομαστὴ καὶ νὰ ἔκανε τὸν κόσμο νὰ νιώσει εὐχάριστα καὶ νὰ ἀγκαλιάσει τὸ Greek Skies”.
.           Ὁ Παναγιώτης Φιλίππου γεννήθηκε στὸν Βόλο τὸ 1978 καὶ μεγάλωσε στὴν Ἀγριὰ Μαγνησίας. Σπούδασε Διοίκηση Ἐπιχειρήσεων καὶ Πληροφορικὴ μὲ ὑποτροφία στὴν Ἀγγλία ἀπὸ ὅπου καὶ ἀποφοίτησε. Τὸ 2010 διαγνώσθηκε μὲ τὴν ἐπάρατη νόσο. Ἔδωσε ὅμως τὴ δική του μάχη καὶ τὴν κέρδισε. Σήμερα, χαρακτηρίζει ὡς “δῶρο” αὐτή του τὴν περιπέτεια. “Ἡ προσωπική μου περιπέτεια μὲ ἔκανε καὶ κτίμησα κάτι πο πολς κόσμος τ παίρνει ς δεδομένο, τν γεία. Βγῆκα πιὸ δυνατὸς καὶ μὲ ἄλλη προοπτική. Ἐπαναπροσδιορίζεις καταστάσεις, ἀνθρώπινες σχέσεις, φιλικές, ἐπαγγελματικές, οἰκογενειακὲς καὶ πολλὲς ἄλλες καὶ τὰ πράγματα ξαφνικὰ γίνονται πολὺ καθαρά, πέρα ἀπὸ κάθε ἐπιρροὴ συναισθηματικὴ καὶ μὴ” σημειώνει. Σύμμαχος σὲ αὐτή του τὴ μάχη ἦταν καὶ ἡ ἀγάπη του γιὰ τὴ φωτογραφία. Ἀπὸ μικρὸς ἄλλωστε ἔνιωθε τὴν ἀνάγκη νὰ ἀποτυπώνει τὸ κάθετί ποὺ ἔβλεπε μὲ τὴ φωτογραφική του μηχανή. “Ἡ φωτογραφία γεννήθηκε μέσα μου στὰ 7 μου ἔτη, ποὺ ἀποτέλεσε γιὰ μένα τὴν ἀρχὴ μίας αἰώνιας ἀγάπης μὲ πολλὰ διαλείμματα ἀνάμεσα βέβαια ἀνὰ ἔτη, ἀλλὰ ἄσβηστη μέσα στὴν καρδιά μου”, τονίζει.

Πῶς γεννήθηκε ἡ ἰδέα τοῦ Greek Skies

.             Τὸν ρωτᾶμε πῶς προέκυψε ἡ ἰδέα γιὰ ἕνα timelapse βίντεο τῶν ἑλληνικῶν οὐρανῶν. “Τὸ 2014 κατὰ τὴ διάρκεια ἑνὸς ταξιδιοῦ μου στὸ Los Angeles εἶδα πὼς ἡ Ἑλλάδα στὸ ἐξωτερικὸ ἔχει δυστυχῶς μία διαφορετικὴ εἰκόνα ἀπὸ αὐτὴν ποὺ θὰ ἔπρεπε. Μιλώντας ἐκεῖ ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλες πολιτεῖες μὲ ἀνθρώπους Ἕλληνες στὴν Ἀριζόνα, στὸ Σικάγο, Καναδὰ ἀλλὰ κι ἀπὸ μέρη, στὰ ὁποῖα ὑπάρχει ἔντονο ἑλληνικὸ στοιχεῖο, εἶδα κι ἔνιωσα μέσα μου μία μεγάλη εὐγενικὴ ἀγανάκτηση τοῦ Ἕλληνα τοῦ ἐξωτερικοῦ νὰ ἐκφράζεται στὰ λόγια τους. Γιατί στὴν Ἑλλάδα δὲν κάνουμε κάτι νὰ τὴν φέρουμε κοντά τους! Σὲ ἕνα φεστιβὰλ κινηματογράφου (LAIFFA Los Angeles Independent Film Festival Awards) στὸ Λὸς Ἄντζελες, μιλώντας μὲ ἀνθρώπους, μοῦ εἴπανε πὼς τὸ ἑλληνικὸ στοιχεῖο εἶναι αὐτὸ ποὺ λείπει, ἐκμεταλλεύεται περισσότερο ἀπὸ τοὺς ξένους καὶ καθόλου ἀπὸ Ἕλληνες. Σὲ μία τέτοια συζήτηση μὲ ρώτησαν κατὰ πόσο θὰ ἦταν ἐφικτὸ νὰ γίνει κάτι ἑλληνικὸ κι ἂν θὰ εἶχε ἀπήχηση στὴν Ἑλλάδα. Φεύγοντας ἀπὸ Ἀμερική, ἐπιστρέφοντας στὴν δουλειά μου στὸ Βουκουρέστι κι ἔχοντας πολλὰ στὸ μυαλό μου ἐπέστρεψα Ἑλλάδα γιὰ λίγες μέρες ξεκούρασης. Τὴν ἴδια περίοδο ἔχασα τὸν πατέρα μου ἀπὸ καρκίνο τοῦ πνεύμονα. Λόγῳ παραλλήλων προσωπικῶν θεμάτων καὶ καταστάσεων, ἔμεινα στὴν Ἑλλάδα προκειμένου νὰ διαχειριστῶ τὴν ὅλη κατάσταση. Ἔτσι ξεκίνησα καὶ τὸ πρότζεκτ ποὺ συζητοῦσα στὴν Ἀμερική. Ἦταν καὶ μία σιωπηρὴ ὑπόσχεση στὸν πατέρα μου νὰ τὸ ὁλοκληρώσω”.

Ξεπερνώντας τὰ ἐμπόδια

.             Βεβαίως, ἡ ὁλοκλήρωση τοῦ πρότζεκτ δὲν ἦταν κάτι ἁπλὸ καὶ συνάντησε πολλὲς δυσκολίες, ποὺ ξεπεράστηκαν μὲ κούραση καὶ μὲ ὑπομονὴ γιὰ ἕναν ἱερὸ σκοπό. “Ἡ πρώτη δυσκολία ἦταν ἡ χρηματοδότηση τοῦ πρότζεκτ”, ἐξηγεῖ ὁ ἴδιος. “Ἐδῶ θὰ ἤθελα νὰ δηλώσω μὲ μία γλυκιὰ πικρία πὼς καμι λληνικ ταιρεία πέραν μίας (βλέπετε στὰ credits τοῦ βίντεο) δν μς στήριξε, ντιθέτως πιβεβαιώθηκαν τ λεγόμενα τν νθρώπων πο γνώρισα στν μερικ πς μόνο ταιρεες ξωτερικο δείχνουν νδιαφέρον γι τν νάδειξη τς λλάδας. Τὰ σχόλια καὶ οἱ ἀπαντητικὲς ἐπιστολὲς τῶν ἑταιρειῶν ἦταν ἀποκαρδιωτικά, καὶ λυπᾶμαι πάρα πολὺ σὰν Ἕλληνας, ποὺ ζῶ κι ἐργάζομαι στὸ ἐξωτερικό, νὰ πρέπει νὰ δηλώνω αὐτὸ γιὰ τὴν μητέρα πατρίδα μου. λα ατ μως δν ταν ρκετ γι ν μ κάνουν ν σταματήσω. Ἀπευθύνθηκα σὲ μεγάλες ἑταιρεῖες τοῦ ἐξωτερικοῦ (Ἀγγλία, Γερμανία, Ἰαπωνία & Ἀμερικὴ), οἱ ὁποῖες, ἀφοῦ μελέτησαν τὸ προτζεκτ καὶ τὸ πορτφόλιό μου, μοῦ ἀπάντησαν θετικά. Καὶ ἔτσι ξεκίνησε ὁ μεγάλος δρόμος γιὰ νὰ προβάλλουμε τοὺς ἑλληνικοὺς οὐρανοὺς στὸ ἐξωτερικό”.
.                 “Ἡ δεύτερη δυσκολία στὸ ἐγχείρημα ἦταν ἡ ἡμέρα τῶν capital controls, ὅπου ἐκεῖ βρέθηκα ἀντιμέτωπος μὲ τὰ πάντα κλειστὰ καὶ ἀναγκάστηκα νὰ σταματήσω μερικὲς μέρες. Γιατί τ πρότζκετ ρχικ ξεκίνησε μ σκοπ ν λοκληρωθε στ γιον ρος, πράγμα ἀδύνατο πλέον μὲ τὰ cc ὡς πρὸς τὶς μετακινήσεις, βενζινάδικα κλειστά, μετρητὰ περιορισμένα γιὰ μεγάλες διαδρομές. Τὴ λύση ἦρθε νὰ δώσει μετὰ ἀπὸ ἕνα τηλεφώνημα ἡ μητέρα μου ἡ ὁποία χαριτολογώντας εἶπε, ‘Ἡ Ἑλλάδα εἶναι γεμάτη ἀπὸ μοναστήρια, πηγαίνετε στὰ Μετέωρα’. Ἐκεῖ βέβαια δὲν εἶχα ἐξασφαλίσει ἄδεια φωτογράφησης, ἀλλὰ ὅλα γίνανε πάρα Θεοῦ. Μὲ τὸ πρῶτο τηλεφώνημα στν γ. Νικόλαο τν ναπαυσ μ καλοδέχτηκαν κα πιπλέον φιλοξενία π μέρες ταν κάτι τ σύλληπτο.
.               “Ἕνα ἀκόμη δύσκολο σημεῖο θὰ ἔλεγα ἦταν τὰ δυσπρόσβατα μέρη μακριὰ ἀπὸ τὸν πολιτισμὸ ὅπου οἱ ἦχοι τῆς φύσης κατὰ τὴν διάρκεια κάθε νυχτερινῆς λήψης μέχρι τὶς πρῶτες πρωινὲς ὧρες. Ἀρχικὰ σὲ κάνανε νὰ πετάγεσαι ὄρθιος καὶ νὰ θὲς νὰ φύγεις ἀπὸ τὸ φόβο μέσα στὸ πουθενά, κάτι τὸ ὁποῖο ξεπεράστηκε μὲ τοὺς μῆνες. Γνωρίζεις τοὺς πραγματικοὺς ἤχους τῆς φύσης καὶ πλέον γίνεσαι ἕνα μὲ αὐτή. Ὁ χρόνος ἦταν ὁ ἑπόμενος ἀντίπαλος σὲ ἕνα τέτοιο μεγάλο πρότζεκτ, ἀφοῦ ἤμουν ἕνας ἄνθρωπος καὶ οἱ διαδρομὲς καὶ τὰ μέρη καὶ οἱ ὧρες ἀτελείωτες. Μὲ πολλὴ κούραση καὶ ἐπιμονὴ παραμερίστηκε καὶ αὐτό, ἀφοῦ ὁ σκοπὸς πλέον τοῦ προτζεκτ ἦταν γιὰ μένα κάτι ἱερό”.

Οἱ πιὸ ξεχωριστὲς στιγμὲς

.             365 ἡμέρες, 55.000 φωτογραφίες, 825 ὧρες λήψεων, 8.400 χιλιόμετρα, 650 ὧρες ἐπεξεργασίας. Ποιὲς στιγμὲς ξεχωρίζει ὁ Παναγιώτης Φιλίππου ἀπὸ ὅλη αὐτὴ τὴν ἐμπειρία καὶ τί θὰ μείνει γιὰ πάντα χαραγμένο στὴ μνήμη του; “Ἡ μεγαλύτερη καὶ πιὸ ἔντονη στιγμὴ ἤτανε στὰ Μετέωρα, ὅπου θὰ ἐπανέλθω κάποια στιγμὴ φέτος γιατί πιστεύω εἶναι σὰν δίνεις σὲ μικρὸ παιδὶ ἕνα κομμάτι σοκολάτα καὶ νά ᾽χεις κρατήσει τὴν ὑπόλοιπη. Οἱ νυχτερινὲς λήψεις ξεκινοῦσαν ἀπὸ τὸ ἀπόγευμα καὶ τελειώνανε 7 τὸ πρωί. Στν διάρκεια τς νύχτας, ταν λοι μες ο κοσμικο κοιμόμαστε ξενυχτμε σ ργασία & διασκέδαση, κε πάνω στος γιους ατος βράχους ξυπννε ο μοναχο κα πέρμαχοι τς ρθοδοξίας μας, κα ξεκιννε ν προσεύχονται γι μς! Εἶχα στήσει 2 κάμερες νὰ τραβᾶνε ἤδη ἀπὸ τὸ ἀπόγευμα καὶ ἐκείνη τὴν στιγμὴ ἔστηνα τὴν 3η γιὰ νὰ συνεχίσω τὴν λήψη τοῦ γαλαξία μας καθὼς θὰ μᾶς ἀποχαιρετοῦσε γιὰ νὰ ρθεῖ ἡ μέρα καὶ νὰ ταξιδέψει στὴν ἄλλη πλευρὰ τοῦ πλανήτη μας. Καθόμουν στὸν ξέφωτο χῶρο τοῦ βράχου τοῦ μοναστηριοῦ καὶ μὲ διαφορὰ ἐλαχίστων δευτερολέπτων κος ξαφνικ λες τς καμπάνες ν χον π τ να μοναστήρι στ λλο. π τν να βράχο στν λλο βλεπα ν νάβουν κερι κυρίως κι χι πολλ φτα κα δοξολογία ν κούγεται σν σύρσιμο παλ στ ατιά μου. Στ κουσμα ατ λα σταματήσανε! Κάθισα στὸ πρεβάζι καὶ ἔβγαλα τὰ πόδια μου ἔξω νὰ αἰωροῦνται δεκάδες μέτρα στὸ κενό, ἀκούμπησα τὰ χέρια μου πίσω καὶ ἔριξα τὸ βλέμμα μου κάτω κοιτώντας τὴν Θεσσαλία. Γιὰ μιὰ στιγμὴ ἀνάμεσα σὲ δύο κόσμους τόσο ἴδιους καὶ τόσο διαφορετικοὺς νὰ αἰωρεῖσαι πάνω σὲ αὐτοὺς τοὺς Ἅγιους βράχους, ἦταν ἕνα δέος. Τὸ καλύτερο συνέβη, ὅταν ἦρθε ἕνας μοναχὸς καὶ μὲ προσκάλεσε νὰ συμμετέχω, ἂν θέλω, στὴν Λειτουργία διαβάζοντας τὰ ἅγια γράμματα. μπειρία μοναδική, τ κλίμα κατανυκτικ κα συνδυασμς λων περίγραπτος, π τν μία φύση, γαλαξίας, κόσμος κάτω, φωτογραφία, θρησκεία, τ λείψανα τν γίων κα γ τόσο γεμάτος, δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ὑπάρξει θεωρῶ ὣς σήμερα πιὸ εὐτυχισμένη στιγμή”.

[…]

ΠΗΓΗ: news247.gr

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: