Η κ. ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΥ ΞΑΝΑΧΤΥΠΑΕΙ!

Ἀλλαγὲς στὸ μάθημα τῆς Ἱστορίας ζητᾶ ἡ Μαρία Ρεπούση
“Δὲν ἔχουν καμία δουλειὰ κυβέρνηση καὶ Βουλὴ νὰ ἀποφαίνονται
τί ἔγινε στὸ παρελθὸν”

.             Ἀλλαγὲς στὸ ἀναλυτικὸ πρόγραμμα στὸ μάθημα τῆς Ἱστορίας προτείνει ἡ καθηγήτρια Ἱστορίας καὶ Ἱστορικῆς Ἐκπαίδευσης τοῦ ΑΠΘ καὶ πρώην βουλευτής, Μαρία Ρεπούση. “Ἡ Ἱστορία γίνεται ὑποχείριο τῆς πολιτικῆς καὶ χρησιμοποιεῖται, χειραγωγεῖται καὶ δὲν εἶναι σωστὸ αὐτό. Δὲν ἔχει καμία δουλειὰ ἡ ἑκάστοτε κυβέρνηση, τὸ ἑκάστοτε κοινοβούλιο νὰ ἀποφαίνεται τί ἔγινε στὴν Ἱστορία καὶ τί δὲν ἔγινε στὸ παρελθόν, αὐτὸ εἶναι δουλειὰ τῆς Ἐπιστήμης”, δήλωσε στὸ “Πρακτορεῖο 104,9 FM”. “Ὅλοι οἱ γονεῖς, νομίζω, ποὺ στέλνουν τὰ παιδιά τους στὸ σχολεῖο, δὲν θέλουν μέσα στὸ σχολεῖο νὰ τοὺς γίνεται προπαγάνδα γιὰ ὁποιονδήποτε λόγο. Θέλουν πολίτες ἔξυπνους, δυναμικούς, ποὺ ἀργότερα, σὲ ἕνα ἀνταγωνιστικὸ περιβάλλον, θὰ διεκδικήσουν μὲ ἐπιτυχία μία θέση ἐργασίας, δὲν θέλουν ὑπηκόους”, εἶπε ἡ κ. Ρεπούση, μιλώντας στὴν ἐκπομπὴ “Καθημερινὰ” καὶ στὸν Χρῆστο Μάτη, ἐκτιμώντας ὅτι “ἡ κατάσταση, ποὺ βρίσκεται τώρα ἡ χώρα, ἔχει νὰ κάνει πάρα πολὺ μὲ τὴν ἐκπαίδευση καὶ μὲ τὸ πῶς χρησιμοποιοῦμε ἢ μᾶλλον ἀκυρώνουμε κάποια μαθήματα μέσα στὴ σχολικὴ ἐκπαίδευση”. “Ὅλα τὰ σύγχρονα κράτη θέτουν ὡς στόχο τῆς διδασκαλίας τῆς Ἱστορίας τὸ νὰ φτιάξουν πολίτες ἱστορικὰ ἐγγράμματους καὶ κριτικὰ σκεπτόμενους, ποὺ διαβάζουν καὶ λίγο πίσω ἀπὸ τὶς γραμμές, ποὺ συναρτοῦν αὐτὸ ποὺ διαβάζουν καὶ μὲ τὸ ποιὸς τὸ λέει καὶ γιατί τὸ λέει”, ἀνέφερε ἡ καθηγήτρια, διευκρινίζοντας ὅτι “στὴν Ἑλλάδα κάναμε πολὺ μικρὲς ἀλλαγές, μείναμε προσκολλημένοι στὸ παλιὸ παράδειγμα- ὑπόδειγμα ποὺ εἶναι τὸ ἐθνικιστικό, ἡρωικό, γεγονοτολογικό, γεγονότα, χρονολογίες, ἥρωες, σὰν νὰ διδάσκουμε μία ἐθνικὴ ἐλεγεία, ὅπου δοξάζουμε τὸν ἑαυτό μας καὶ μᾶς φταῖνε ὅλοι οἱ ἄλλοι, εἴτε αὐτοὶ εἶναι ξένοι, εἴτε εἶναι οἱ ἐχθροὶ κ.ο.κ.”.

.               Ἡ κ. Ρεπούση ἐπισήμανε τὴν ἀνάγκη νὰ ἀλλάξει τὸ ἀναλυτικὸ πρόγραμμα στὸ μάθημα Ἱστορίας καὶ νὰ μὴν ἔχει μόνο ἑλληνικὴ Ἱστορία, καθὼς “ἡ Ἑλλάδα δὲν εἶναι ἀπομονωμένη, δὲν εἶναι αὐτιστικὴ χώρα”. “Θέλουμε ἄλλη δοσολογία. Καὶ τὴν ἑλληνικὴ Ἱστορία φυσικά, ἀπαραίτητο, θὰ ἔλεγα καὶ τὴν τοπικὴ ἱστορία, ἀλλὰ καὶ βαλκανικὴ καὶ εὐρωπαϊκὴ καὶ παγκόσμια Ἱστορία” σημείωσε.. Ὑπενθύμισε δέ, ὅτι καὶ προηγούμενοι ὑπουργοὶ Παιδείας, ὅπως ἡ κ. Διαμαντοπούλου, ἐπιχείρησαν μέσα ἀπὸ τὸ πόρισμα τῆς Ἐπιτροπῆς ποὺ συγκροτήθηκε, νὰ προχωρήσουν στὴν ἀλλαγὴ τοῦ ἀναλυτικοῦ προγράμματος, ὅμως “τὸ πόρισμα ἔμεινε στὰ συρτάρια καὶ ὅσο κι ἂν προσπάθησα ὡς βουλευτὴς νὰ μάθω τὸν λόγο, νὰ μοῦ ποῦν δημοσίως, γιατί δὲν προχώρησε ἡ ἀλλαγή, ἡ ἀπάντηση ἦταν ἥξεις ἀφήξεις”.
.                 Ἐρωτηθεῖσα ἐὰν σκέφτεται νὰ ἐπιστρέψει στὴν πολιτική, ἡ κ. Ρεπούση ἀπάντησε ὅτι “εἶμαι στὸ Πανεπιστήμιο, παρακολουθῶ καὶ ἐνδιαφέρομαι, ἐξ ἄλλου ἡ ἐνασχόληση μὲ τὴν πολιτικὴ δὲν εἶναι μόνο μέσα ἀπὸ τὴ βουλευτικὴ ἕδρα”. “Θὰ ἐπανερχόμουν, ἀλλὰ ὄχι χωρὶς ὅρους. Δὲν εἶμαι ἀπὸ τοὺς πολιτικούς, ποὺ συναρτῶ τὰ πάντα στὴ ζωή μου, μὲ τὸ ἂν ἔχω μία βουλευτικὴ ἕδρα ἢ ὄχι, καθόλου μάλιστα, ἔχω μία δουλειὰ ποὺ τὴν ἀγαπάω καὶ μ᾽ ἀρέσει στὸ Πανεπιστήμιο” εἶπε, σημειώνοντας, πάντως, ὅτι “ὁ κύκλος μου στὴν πολιτικὴ δὲν ἔχει κλείσει”, καθὼς καὶ ὅτι ἔχει ἀποχωρήσει ἀπὸ τὴ ΔΗΜΑΡ.

ΠΗΓΗ: lifo.gr

 

 

ΠΗΓΗ: lifo.gr

 

 

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: