Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΨΑΡΙΩΝ «ΟΠΛΟ» ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΕΩΣ

Τ ψάρια «πλο» στ μάχη κατ τς κατάθλιψης

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Μήπως «κάτι» ξέρει ἡ ὀρθόδοξη μοναστική μας παράδοση;

.           Ἡ κατανάλωση πολλῶν ψαριῶν βοηθᾶ νὰ μειωθεῖ ὁ κίνδυνος ἐμφάνισης κατάθλιψης τόσο στοὺς ἄνδρες ὅσο καὶ στὶς γυναῖκες, ὑποστηρίζει μία νέα διεθνὴς ἐπιστημονικὴ ἔρευνα. Ἐρευνητές, μὲ ἐπικεφαλῆς τὸν καθηγητὴ Ντονγκφὲνγκ Ζὰνγκ τοῦ Τμήματος Ἐπιδημιολογίας καὶ Στατιστικῶν Ὑγείας τοῦ Ἰατρικοῦ Κολεγίου τοῦ κινεζικοῦ Πανεπιστημίου Τσινκντάο, μελέτησαν στοιχεῖα (μετὰ-ἀνάλυση) ἀπὸ 26 ἔρευνες, οἱ ὁποῖες ἔγιναν μεταξὺ 2001-2014 καὶ συνολικὰ ἀφοροῦσαν πάνω ἀπὸ 150.000 ἄτομα ἀπὸ ὅλες τὶς ἠπείρους. Ἡ σχετικὴ δημοσίευση ἔγινε στὸ ἰατρικὸ περιοδικὸ Journal of Epidemiology and Community Health.
.           Ὅπως προέκυψε ἀπὸ τὴν ἀνάλυση, ὅσοι τρῶνε τὰ περισσότερα ψάρια, ἔχουν κατὰ μέσο ὅρο 17% μειωμένο κίνδυνο γιὰ κατάθλιψη, σὲ σχέση μὲ ὅσους τρῶνε τὰ λιγότερα ψάρια μέσα στὴν ἑβδομάδα. Ἡ συσχέτιση εἶναι πιὸ ὁρατὴ στὴν Εὐρώπη. Ἡ μείωση τοῦ κινδύνου κατάθλιψης χάρη στὰ ψάρια εἶναι ἐλαφρῶς μεγαλύτερη στοὺς ἄνδρες (20%) ἀπὸ ὅ,τι στὶς γυναῖκες (16%).
.           Ἀπὸ κατάθλιψη πάσχουν περίπου 350 ἑκατομμύρια ἄνθρωποι παγκοσμίως καὶ ἕως τὸ 2020 ἀναμένεται νὰ εἶναι ἡ δεύτερη σημαντικότερη αἰτία κακῆς ὑγείας παγκοσμίως. Τὰ ὠμέγα 3 λιπαρὰ ὀξέα, ποὺ ὑπάρχουν στὰ ψάρια, μποροῦν νὰ ἐπιδράσουν στὴ δραστηριότητα ζωτικῶν οὐσιῶν τοῦ ἐγκεφάλου, τῶν νευροδιαβιβαστῶν, ὅπως ἡ ντοπαμίνη καὶ ἡ σεροτονίνη, ποὺ ἀποτελοῦν, ἄλλωστε, καὶ τοὺς βασικοὺς στόχους τῶν ἀντικαταθλιπτικῶν φαρμάκων.
.           Ἐπιπλέον, οἱ πρωτεΐνες, οἱ βιταμίνες καὶ τὰ μέταλλα ποὺ ὑπάρχουν στὰ ψάρια, ἐπίσης βοηθοῦν στὴν μείωση τοῦ κινδύνου γιὰ κατάθλιψη. Γενικότερα, κατανάλωση πολλν ψαριν ποτελε νδειξη μίας γιος διατροφς.

ΠΗΓΗ: medicalnews.gr

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: