«ΤΗΛΕΜΑΧΙΑΣ» ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΗΜΑ καὶ ΤΟ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ!

«ΤΗΛΕΜΑΧΙΑΣ» ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΗΜΑ
καὶ ΤΟ ΜΟΝΟ ΚΑΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ!

τῆς «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»

.               Μέσα στὸν ὀρυμαγδὸ τῆς ἐν γένει «κρίσεως» ἡ ἐνασχόληση μὲ τὶς λέξεις ἴσως μοιάζει μὲ ἀστεϊσμό. Ἐν τούτοις ἡ παραζάλη καὶ ἡ παρακμὴ ἀποτυπώνεται ΚΑΙ στὶς λέξεις, στὴν γλῶσσα.
.           Ἐνδεικτικὴ περίπτωση, ἀνάμεσα σὲ πολλὲς ἄλλες κακογουστιές (ὅπως ὁ “βλαχομπαρόκ” ἀόριστος τοῦ δύσμοιρου ρήματος “παράγω”!) εἶναι τὸ μπουρδολόγημα τῆς ἐπίκαιρης λέξεως «τηλεμαχία», ποὺ τόσο ἄκριτα καὶ ἀναίσθητα χρησιμοποιεῖται ἀπὸ τὸν «μιντιακὸ» θίασο. Ἐπειδὴ καταντήσαμε γελοῖοι, χάνοντας τὴν αὐτοσυνειδησία μας, στὴν ὁποία περιέχεται καὶ ἡ γλωσσική μας αὐτογνωσία, δὲν μποροῦμε νὰ κάνουμε τὸ ἐλάχιστο, αὐτὸ ποὺ οἱ Δυτικοὶ κάνουν μὲ τὰ δικά μας ὑλικά: Νὰ συνθέσουμε νέες λέξεις μὲ τὰ πολύτιμα στοιχεῖα τοῦ γλωσσικοῦ μας θησαυροοφυλακίου.
.          Λοιπόν,  ἡ ἀγγλικὴ λέξη «debate», ποὺ σημαίνει τὴν δημόσια (μπροστὰ σὲ κοινό, σὲ ἀκροατήριo) συζήτηση-ἀντιπαράθεση μὲ ἐπιχειρηματολογία, σὲ καμία περίπτωση δὲν μπορεῖ νὰ μεταφρασθεῖ ὡς «τηλεμαχία». Καὶ τοῦτο ἐπειδή, πρῶτον, ἡ συζήτηση, ἡ διαμάχη, ἡ «μάχη» δὲν γίνεται ἀπὸ μακριά = “τηλε-”(: τὸ πρῶτο συνθετικὸ τῆς λέξεως), π.χ. …ἀνάμεσα στὸν Ἕκτορα στὴν Τροία καὶ στὸν Ἀχιλλέα στὴν …Φθία! Καὶ δεύτερον, ἐπειδή, ὡς ἐκ τοῦ προηγουμένου, δὲν καθίσταται σαφές… ἂν ἡ ἀντιπαράθεση διεξάγεται μέσῳ τηλε-οπτικοῦ ἢ τηλε- φωνικοῦ ἢ τηλε- γραφικοῦ συστήματος…! Κάθε “τηλε” δὲν σημαίνει ὑποχρεωτικῶς καὶ αὐτομάτως τὴν “τηλεόραση” (τηλοψία, ὀρθότερα)!
.              Ἡ λέξη «τηλεμαχία» τὸ μόνο, ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ σημαίνει, εἶναι μιὰ μάχη, ποὺ γίνεται μὲ ἀπομακρυσμένους τοὺς μαχομένους, πράγμα ποὺ καθόλου δὲν συμβαίνει μὲ τοὺς πολιτικοὺς ἀρχηγοὺς “ἐγκλωβισμένους” στὸ στούντιο τῆς …«τηλεμαχίας»! Ἐξ ἄλλου ἐπικουρικῶς ὑπενθυμίζεται ὅτι ὁ ἀναφερόμενος στὴν Ὀδύσσεια «Τηλέμαχος» ἔλαβε τὸ ὄνομά του ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ πατέρας του μαχόταν μακριά, στὴν Τροία καὶ ὄχι ὅτι ὁ ἴδιος «τηλεμαχόταν»!
.              Ποῦ εἶναι οἱ σοφοί, ποῦ οἱ «γραμματεῖς», ποῦ οἱ μεγάλοι καὶ τρανοὶ «συζητηταὶ» τοῦ αἰῶνος τούτου (Α´ Κορ. α´ 20), οἱ εἰδικοί!, ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν νὰ ἐπέμβουν διορθωτικά, ὄχι τόσο γιὰ τὸ λεκτικὸ σφάλμα, ὅσο γιὰ τὸ ἀπολεσθὲν γλωσσικό μας αἰσθητήριο;
.                  Ἀναμηρυκάζοντας ἀπερίσκεπτα αὐτὴ τὴν ἀτυχῆ καὶ κακόγουστη καὶ ἀνόητη λέξη κακοποιοῦμε τὸ γλωσσικό μας αἰσθητήριο. Καὶ ἐπιβεβαιώνουμε τὴν βαθειὰ ἐπιθυμία μας πρῶτα νὰ βουλιάζουμε στὴν «ἀγλωσσία» καὶ τὴν πνευματικὴ «δυσλεξία» καὶ μετὰ νὰ συνεχίζουμε τὴν σκιαμαχία μὲ τὰ Μνημόνια ἀντὶ νὰ μαχόμαστε κατὰ τοῦ ΜΟΝΟΥ ΚΑΚΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ποὺ δὲν εἶναι ἄλλο ἀπὸ τὸν ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ.

, , , , ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: