«ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ὁ Ἁγιορείτης». ΝΕΟΙ ΨΗΦΙΑΚΟΙ ΔΙΣΚΟΙ μὲ τὴν Παράκληση καὶ αὐθεντικὲς ἠχογραφήσεις τοῦ Ἁγίου

ΑΓΙΟΣ-ΠΑΪΣΙΟΣ-ψδ

Ἐπιμέλεια καὶ Παραγωγὴ
Ἱερὸν Κουτλουμουσιανὸν Κελλίον Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου,
Ἅγιον Ὄρος

ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ

(Ἠλ. στοιχειοθ.: «ΧΡΙΣΤ. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ»)

.             Ὁ ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ νέος Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀποτελεῖ ἀναμφισβήτητα ἕνα δῶρο τοῦ Θεοῦ γιὰ τὶς δύσκολες ἡμέρες μας. Ἡ ἁγιότητα τοῦ βίου του, τὰ πλήθη τῶν θαυμάτων ποὺ τέλεσε ἐν ζωῇ καὶ συνεχίζει νὰ τελῆ, καὶ κυρίως ἡ ἀρχοντικὴ ἀγάπη του πρὸς ὅλους τοὺς ἀνθρώπους συνετέλεσαν στὸ νὰ γίνη ἕνας ἀπὸ τοὺς πιὸ γνωστοὺς καὶ ἀγαπητοὺς ἁγίους στὴν ἐποχή μας.
.             Ἀνάμεσα στοὺς ἀναριθμήτους πιστούς, ποὺ ποικιλοτρόπως εὐεργετήθηκαν, συγκαταλέγεται καὶ ἡ συνοδεία τοῦ Κελλίου μας. Ἐπὶ πολλὰ ἔτη δέχθηκε τὴν καθοδήγηση καὶ τὴν ἀγάπη τοῦ Ἁγίου ἀπὸ τὴν γειτονικὴ Παναγούδα, καὶ μὲ ἕνα λόγο σὲ αὐτὸν ὀφείλει μετὰ Θεὸν τὴν ὕπαρξή της. Μὲ ἀφορμὴ λοιπὸν τὴν πρόσφατη ἁγιοκατάτξη τοῦ Ὁσίου, τὸ Ἱερὸν Κελλίον µας προβαίνει στὴν ἔκδοση δύο ψηφιακῶν δίσκων ὡς ταπεινὴ προσφορὰ εὐγνωµοσύνης πρὸς τὸν εὐεργέτη του.
.             Ὁ πρῶτος ψηφιακὸς δίσκος περιέχει τὴν Παράκληση τοῦ Ὁσίου, καθὼς καὶ µιὰ ἐπιλογὴ ὕµνων ἀπὸ τὴν Ἀκολουθία του, ποιήµατα τῆς Ἀδελφότητος τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου “Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος”, Σουρωτῆς Θεσσαλονίκης. […] Στὶς σελίδες 9-12 παραθέτουµε τὸ ποιητικὸ κείµενο τῶν ὕµνων τοῦ πρώτου αὐτοῦ δίσκου […]
.             Στὸν δεύτερο ψηφιακὸ δίσκο ψάλλει ὁ ἴδιος ὁ Ἅγιος. Δὲν γνώριζε βέβαια θεωρητικὰ τὴν βυζαντινὴ µουσική, εἶχε ὅµως αἴσθηση µουσική. Ἔψαλλε πολὺ γλυκά, µὲ πηγαία εὐλάβεια, καὶ τὸν βλέπαµε τότε νὰ σείεται ὁλόκληρος. Ἡ ψαλµωδία του ἦταν ἕνα ξέσπασµα τῆς καρδιᾶς του, ἕνας ὕµνος τῆς καθαρῆς ἀγάπης του γιὰ τὸν Χριστό, τὴν Παναγία καὶ τοὺς Ἅγιους.
.             Τὰ περισσότερα τροπάρια τοῦ δευτέρου δίσκου εἶναι θεοµητορικὰ καὶ προέρχονται ἀπὸ τὶς ἀγρυπνίες: τοῦ Δεκαπενταυγούστου (στὸ Ἱερὸν Κελλίον µας, 1981), τοῦ Εὐαγγελισµοῦ (στὸ ὁµώνυµο Παντοκρατορινὸν Κελλίον, 1990), καὶ τῆς ἁγίας Εὐφηµίας (στὸ Ἱερὸν Κελλίον µας, 11 Ἰουλίου 1981). Ἡ ἠχογράφηση τῆς θείας Λειτουργίας εἶναι ἀπὸ Κελλιώτικη ἀκολουθία, ἀγνώστων λοιπῶν στοιχείων, καὶ τὸ “Χριστὸς ἀνέστη” ἀπὸ τὴν ἀκολουθία τῆς Ἀναστάσεως στὸ ὁµώνυµο Κελλίον τῆς Καψάλας, τὸ 1987. Στὰ ἐν λόγῳ τροπάρια ἔγινε προσεκτικὴ προσπάθεια ἠχητικοῦ καθαρισµοῦ, χωρὶς νὰ ἀλλοιωθῆ ἡ φωνὴ τοῦ Ὁσίου. Ὁ ψηφιακὸς δίσκος καταλήγει µἐ τὸ ἀργὸ ἀπολυτίκιο τοῦ Ὁσίου καὶ ἕνα “Ἄξιόν ἐστιν” στὴν Ἔφορο τοῦ Ἁγίου Ὄρους, τὰ ὁποῖα ψάλλουν οἱ πατέρες τοῦ Κελλίου.
.             Εὐχόµαστε οἱ δύο αὐτοὶ δίσκοι νὰ γίνουν ἀφορµὴ ὥστε νὰ πλησιάσουµε περισσότερο τὸν ἅγιο Παΐσιο, νὰ τὸν ἀγαπήσουµε καὶ νὰ τὸν τιµήσουµε. Οἱ πρεσβεῖες τοῦ Ἁγίου ἂς µᾶς σκεπάζουν πάντοτε.

11 Ἰουλίου 2015
Μνήµη τῆς ἁγίας µεγαλοµάρτυρος Εὐφηµίας

 

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: