Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΠΕΡΙ ΑΖΥΜΟΥ ΑΡΤΟΥ-5 «Ἡ ἀναίμακτη θυσία»

 

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ  ΔΕΙΠΝΟΣ
ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ
[Δ´]

 

ΣΑΛΤΑΟΥΡΑΣ  ΧΡΗΣΤΟΣ

 

Μέρος Α´: Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΠΕΡΙ ΑΖΥΜΟΥ ΑΡΤΟΥ-1 («Ἤγγιζε δὲ ἡ ἑορτὴ τῶν ἀζύμων ἡ λεγομένη πάσχα»)

 

Μέρος Β´: Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΠΕΡΙ ΑΖΥΜΟΥ ΑΡΤΟΥ-2 («Ὁ Ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ πέθανε, τὴν ὥρα ποὺ στὸν Ναὸ σφαγιάζονταν οἱ Πασχάλιοι Ἀμνοί.»)

 

Μέρος Γ´: Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΠΕΡΙ ΑΖΥΜΟΥ ΑΡΤΟΥ-3 «ὉἸησοῦς κατὰ τὸν Δεῖπνο ἔδωσε γέννημα ἀμπέλου καὶ “μετὰ τὸ δειπνῆσαι” ἔδωσε Αἷμα».

 

Mέρος Δ´: Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΠΕΡΙ ΑΖΥΜΟΥ ΑΡΤΟΥ-4 «Τί θυσία γίνεται στὸ θυσιαστήριο – Ἁγία Τράπεζα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας;»

Η ΑΝΑΙΜΑΚΤΗ ΘΥΣΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

«καὶ προσφέρειν σοι τὴν φοβερὰν ταύτην καὶ ἀναίμακτον θυσίαν» (Εὐχὴ Θείας Λειτουργίας).
.           Ἐὰν οἱ αἱρετικοὶ μελετοῦσαν τὶς Εὐχὲς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ποὺ ὁμιλοῦν γιὰ ΑΝΑΙΜΑΚΤΗ ΘΥΣΙΑ, δὲν θὰ τὴν συκοφαντοῦσαν ὡς δῆθεν διδάσκουσα τὴν ἐπανάληψη τῆς Θυσίας τοῦ Ἰησοῦ. Ἡ Θυσία τοῦ Γολγοθᾶ δὲν ἦταν ἀναίμακτη, ἦταν αἱματηρότατη! Οἱ συκοφαντίες τῶν αἱρετικῶν δείχνουν ποῖος εἶναι ὁ πατέρας τους – ὁ Διάβολος.
.           Θὰ ἐξηγήσω ὅσο ἁπλούστερα γίνεται τὴν ἀναίμακτη Θυσία τοῦ Σώματος καὶ τοῦ Αἵματος τοῦ Κυρίου ποὺ τελεῖ ἡ Ἐκκλησία στὸ ΘΥΣΙΑΣΤΗΡΙΟ ποὺ ἔχουμε.
.           Ἂς πάρουμε γιὰ παράδειγμα τὴν θυσία ἑνὸς ἀρνίου στὰ πλαίσια τοῦ Νόμου τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Τὸἀρνίο πρὶν θυσιασθεῖ, πρὶν δηλαδὴ πάνω στὸ θυσιαστήριο ὁ Ἱερέας τοῦ κόψει τὸν λαιμό, εἶναι ἕνα ἁπλὸ συνηθισμένο ἀρνίο. Μετὰ τὸ κόψιμο τοῦ λαιμοῦ τὸ ἀρνίο γίνεται θύμα, ἀφιερωμένο στὸν Γιαχβέ. Δὲν εἶναι πλέον ἕνα ἁπλὸ ἀρνίο. Δηλαδὴἡ θυσία ἔχει τὴν ἔννοια τῆς ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ. Τὸἀρνίο διὰ τοῦ κοψίματος τοῦ λαιμοῦ του ἀπὸ τὸν Ἱερέα γίνεται θύμα –ἀφιέρωμα στὸν Θεό. Ὁμοίως κατὰ τὴν ἀναίμακτη Θυσία – Μεταβολὴ ποὺ γίνεται στὸ Ὀρθόδοξο Θυσιαστήριο, ὁ ἔνζυμος Ἄρτος καὶ ὁ Οἶνος, διὰ τῶν εὐχῶν τοῦ Ἱερέα γίνονται Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ. Γίνονται τὸ Σῶμα τὸ ἴδιο ποὺ Σταυρώθηκε στὸν Γολγοθὰ καὶ τὸ Αἷμα τὸ ἴδιο ποὺ χύθηκε τότε, (ὄχι τώρα), στὸν Γολγοθά. Δὲν χύνεται ἐκ νέου κατὰ τὴν τέλεση τῆς θυσίας πάνω στὴν Ἁγία Τράπεζα τὸ αἷμα τοῦἸησοῦ. Ἡ ἔκχυση τοῦ Αἵματος ἔγινε μία φορὰ καὶ γιὰ πάντα στὸν Γολγοθά. Ὁ Οἶνος γίνεται πραγματικὰ αὐτὸ τὸ αἷμα ποὺ χύθηκε τότε. Γι᾽ αὐτὸ ἡ Θυσία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας λέγεται ΑΝΑΙΜΑΚΤΗ. Δὲν ἀποτελεῖ ἐπανάληψη τῆς αἱματηρῆς θυσίας τοῦ Γολγοθᾶ, οὔτε ἁπλὴ ἀνάμνηση αὐτῆς. Ἀποτελεῖ ΜΕΤΑΒΟΛΗ.
«οὗτος ἐστιν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων, ἵνα τις ἐξ αὐτοῦ φάγῃ καὶ μὴ ἀποθάνῃ.  ἐγώ εἰμι ὁ ἄρτος ὁ ζῶν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς· ἐάν τις φάγῃ ἐκ τούτου τοῦ ἄρτου, ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα. καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐγὼ δώσω, ἡ σάρξ μού ἐστιν, ἣν ἐγὼ δώσω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζωῆς» (Ἰω. ϛ´50-51)
.             Ὁ Ἰησοῦς δεν  εἶναι ἁπλῶς ὁ «καταβὰς» ἀλλὰ καὶ ὁ  «καταβαίνων» ἄρτος  – αὐτὸς ποὺ διαρκῶς κατεβαίνει !

 

ΠΗΓΗ: egolpion.com

Διαφημίσεις

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: