ΣΧΟΛΙΚEΣ ΑΡΓIΕΣ ΚΑΙ ΕΞΕΥΡΩΠΑΪΣΜΟΣ (Κ. Χολέβας)

Σχολικὲς ἀργίες καὶ ἐξευρωπαϊσμὸς

 Κων. Χολέβας
ἐφημ. «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ», 09.02.2014

 ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Ὅσα μεθοδεύουν οἱ Ἐργολάβοι τῆς Ἀλλοτριώσεως ἔχουν ἕνα ὑποκριτικὸ πρόσχημα, μιὰ ψευτοδικαιολογία. Αὐτὸ συμβαίνει καὶ στὸ συγκεκριμένο θέμα, τῶν σχολικῶν ἀργιῶν. Δῆθεν κόπτονται γιὰ νὰ μὴ χάνουν οἱ μαθητὲς μαθήματα(!!!) [ποιοί κόπτονται; ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΗΝΤΗΣΑΝ -μὲ τοὺς ἐσκεμμένους πειραματισμοὺς- ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΞΕΝΩΝΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥΣ, καθ᾽ ὅσον οἱ μαθητὲς τῶν Λυκείων -ἰδίως- τυπικὰ καὶ μόνον πηγαίνουν στὸ σχολεῖο, ἀφοῦ στὰ φροντιστήρια εἶναι ποὺ διδάσκονται τὰ ἀπαιτούμενα] ἀλλὰ στὸ βάθος εἶναι ἡ μεθόδευση νὰ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ποὺ συγκροτεῖ τὸν ἐναπομείναντα συλλογικὸ βίο μας. Τὸ νόημα, τὸ περιεχόμενο τῆς Ἑορτῆς τοὺς ἐνοχλεῖ. Μακάρι νὰ μποροῦσαν νὰ καταργήσουν τὶς ἑορτὲς τοῦ Πάσχα καὶ νὰ τὶς ἀντικαταστήσουν μὲ τὶς ἑορτὲς τῆς Ἀνοίξεως!
.               Μὴ ὑπάρχοντος ΛΑΟΥ ὅλα θὰ τὰ πετύχουν οἱ Ἐργολάβοι τῆς Ἀλλοτριώσεως.

.               Τὸν τελευταῖο καιρὸ ἀκούγονται διάφορες προτάσεις γιὰ τὴν ἀλλαγὴ φιλοσοφίας τῶν σχολικῶν ἀργιῶν. Τὸ πιὸ κραυγαλέο παράδειγμα εἶναι ἡ προσπάθεια ὁρισμένων ξενοδόχων νὰ κερδίσουν πελατεία μέσῳ τῆς «λευκῆς ἑβδομάδας», δηλαδὴ μέσῳ τῆς παράτασης τοῦ τριημέρου τῆς Καθαρᾶς Δευτέρας. Νομίζω ὅτι ἡ σκέψη εἶναι διπλὰ ἄστοχη. Πρῶτον, διότι σήμερα οἱ περισσότεροι γονεῖς δὲν ἔχουν περίσσευμα χρημάτων γιὰ νὰ κάνουν οἰκογενειακῶς χειμερινὸ τουρισμό. Καί, δεύτερον, διότι αὐτὲς οἱ «λευκὲς ἑβδομάδες» γίνεται νὰ ἰσχύσουν μόνο σὲ βόρειες εὐρωπαϊκὲς χῶρες ὅπου τὰ βουνὰ ἔχουν πολὺ χιόνι καὶ σχεδὸν ὅλοι γνωρίζουν σκί.
.               Ἡ δεύτερη ἄστοχη ἰδέα περιέχει τὴν πρόταση νὰ καταργηθοῦν ὁρισμένες χριστιανικὲς ἑορτὲς στὰ σχολεῖα, ὅπως ἡ ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ ἡ ἑορτὴ τοῦ τοπικοῦ ἁγίου κάθε περιοχῆς. Δῆθεν ἔτσι θὰ κερδηθεῖ χρόνος γιὰ ἐπιμήκυνση τῶν σπουδῶν. Ὁ χρόνος μπορεῖ κάλλιστα νὰ κερδηθεῖ ἀπὸ τὴν κατάργηση τῆς περιβόητης πενθήμερης ἐκδρομῆς, ἡ ὁποία κακῶς λέγεται «πενταήμερη». Ἡ ἐκδρομὴ αὐτὴ ἔχει ἀπολέσει τὸ μορφωτικὸ περιεχόμενό της καὶ ἔχει καταντήσει ἕνα πενθήμερο ξενύχτι μέχρι πρωίας, ἑκούσιο γιὰ τοὺς μαθητὲς καὶ ἀκούσιο ἕως ὀδυνηρὸ γιὰ τοὺς συνοδοὺς καθηγητές. Ἀντὶ νὰ ἐπισκέπτονται τὴ Μακεδονία, τὴ Θράκη ἢ τὴν Κύπρο μας, ὥστε νὰ ἐνημερωθοῦν ἐπὶ τῆς Ἱστορίας καὶ τῶν ἐθνικῶν μας θεμάτων, οἱ περισσότεροι μαθητὲς καὶ μαθήτριες ἐπαυξάνουν τὰ ἔσοδα τῶν ντισκοτὲκ τῆς Μυκόνου καὶ τῆς Ρόδου.
.               Ὑπάρχουν καὶ πολλοὶ ἄλλοι τρόποι νὰ αὐξηθοῦν οἱ ἡμέρες διδασκαλίας χωρὶς νὰ ἀποκοπεῖ τὸ σχολεῖο ἀπὸ τὸ χριστιανικὸ ἑορτολόγιο. Γνωστοί μου γονεῖς μὲ ἐνημέρωσαν ὅτι ἀκόμη καὶ σὲ πρότυπο σχολεῖο τοῦ λεκανοπεδίου οἱ μαθητὲς χάνουν δύο τρεῖς ἐργάσιμες ἡμέρες τὸν χρόνο γιὰ νὰ πραγματοποιήσουν συνέλευση οἱ καθηγητές. Ἔ, λοιπόν, ἂς γίνονται ἐκτὸς ἐκπαιδευτικοῦ ὡραρίου αὐτὲς οἱ συνελεύσεις.
.               Κατὰ βάθος διαβλέπω μία προσπάθεια κίβδηλου «ἐξευρωπαϊσμοῦ» τοῦ ἑλληνικοῦ σχολείου. Ὅμως καὶ οἱ ἄλλοι λαοὶ τὶς σχολικὲς ἀργίες τὶς ὁρίζουν μὲ βάση τὴν ἐθνικὴ καὶ τὴν θρησκευτική τους παράδοση. Στὴν Ὁμοσπονδιακὴ Γερμανία ἄλλες ἀργίες ἔχουν τὰ κρατίδια ποὺ ἀκολουθοῦν τὸ λουθηρανικὸ δόγμα καὶ ἄλλες ἀργίες τὰ κρατίδια ποὺ ἔχουν πλειοψηφία ρωμαιοκαθολικῶν κατοίκων.

.               Εἶναι δυνατὸν τὰ σχολεῖα τῆς Θεσσαλονίκης νὰ μὴν τιμοῦν μὲ ἀργία τὸν ἅγιο Δημήτριο καὶ τὰ σχολεῖα τῆς Πάτρας τὸν ἅγιο Ἀνδρέα; Πρὸς Θεοῦ!

Advertisements

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: