ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΑΓΙΑΣΜΟΣ
ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ;
Τοῦ † Ἰω. Φουντούλη
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο
«Ἀπαντήσεις εἰς λειτουργικὰς ἀπορίας», τ. Β´,
ἔκδ. Ἀποστολικῆς Διακονίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
ἔκδ. Δ´, Ἀθῆναι 1994
σελ. 157 (Ἀπάντηση 208)
Ἠλ. στοιχειοθ. «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ»
. «Ὅπως ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι μία καὶ αὐτὴ εἴτε τελεῖται τὸ Πάσχα, τὰ Χριστούγεννα, τὴν Κυριακή, ἢ ὁποιαδήποτε ἄλλη ἡμέρα τοῦ ἔτους καὶ ὁ κοινωνῶν κοινωνεῖ πάντοτε Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ, ἔτσι καὶ στήν ἀκολουθία τοῦ μεγάλου ῾Αγιασμοῦ μεταβάλλεται διὰ τῆς ἐπιφοιτήσεως τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος τὸ εὐλογούμενο ὕδωρ σέ Μέγαν ῾Αγιασμό, σὲ ὁποιαδήποτε ἀπὸ τὶς δύο ἡμέρες τελεσθεῖ ἡ ἀκολουθία. ῾Η διπλῆ τέλεσις τῆς ἀκολουθίας προῆλθε ἀπό καθαρῶς πρακτικοὺς λόγους, γιὰ τὴν ἐξυπηρέτηση τῶν πιστῶν. Ἀπὸ ἰδίους λόγους προῆλθε καὶ ἡ διπλῆ τέλεσις τῆς θείας Λειτουργίας κατὰ τὸ Πάσχα, τὰ Χριστούγεννα καὶ τὰ Θεοφάνεια […] Ἡ διάκρισις Ἁγιασμοῦ τῆς παραμονῆς καὶ ἁγιασμοῦ τῆς ἑορτῆς εἶναι καθαρῶς λαϊκῆς προελεύσεως, ἀνάλογος πρὸς τὴν διάκρισι ποὺ γίνεται μεταξὺ ἀντιδώρου τῆς Μεγάλης Πέμπτης καὶ ἀντιδώρου τῶν ἄλλων ἡμερῶν».
. Ἄλλες προσπάθειες προσεγγίσεως συνιστοῦν εὐσεβεῖς ἐξηγήσεις, χωρὶς ὅμως κανένα ἱστορικὸ ἢ λειτουργικὸ ἔρεισμα.
Σᾶς ἄρεσε;
Μοῦ ἀρέσει Φόρτωση σὲ ἐξέλιξη...
Σχετικά
Ἁγιασμός, Ἑορτὴ τῶν Φώτων, Ἰω. Φουντούλης, Θεοφάνεια
Αὐτὴ ἡ καταχώριση ἀναργήθηκε στὶς 4 Ἰανουάριος 2014, 8:35 μ.μ. καὶ ἀρχειοθετήθηκε ὡς ΘΕΟΛΟΓΙΑ. Μπορεῖτε νὰ παρακολουθήσετε τὶς ἀπαντήσεις μέσῳ τοῦ RSS 2.0.
Μπορεῖτε νὰ ἀφήσετε μιὰν ἀπάντηση ἢ μιὰ εἰδοποίηση σύνδεσης ἀπ' τὸν δικό σας ἱστοχῶρο.