Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΖΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ; Ἕνα μελανὸ στίγμα «παραλογισμοῦ» στὴν ἱστορία τῆς ἱεραποστολῆς.

κδίωξη το εραποστόλου π. Θεολόγου Χρυσανθακοπούλου
π τ Κονγκό.

 Ἀποσπάσματα Ἐπιστολῆς ἀπὸ τὸ Ἱστολόγιο «Ἀναστάσιος»

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Στὰ κατωτέρω ἐκτενῆ ἀποσπάσματα (γιὰ περισσότερα βλ. στὸ: anastasiosk.blogspot.gr/2013/07/blog-post_2876.html#more) ἐπιστολῆς φαίνεται ἀνάγλυφος ὁ πανομοιότυπος ἀνὰ τὴν οἰκουμένη ἐκκλησιαστικὸς «παραλογισμός», δηλ. ἡ ἐξηγήσιμη μανία ἐναντίον οἱουδήποτε καλοῦ ἔργου. Γενικὸς ὁ κανόνας: ΑΝΤΙ τῆς ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ τῆς Ἐκκλησίας ἡ ΕΞΟΥΣΙΑ καὶ ἡ ἀκύρωση κάθε καλοῦ, λόγῳ προσωπικῶν μικροτήτων καὶ ἀβάσταχτων συμπλεγμάτων πνευματικῆς κατωτερότητος. Ἀποτέλεσμα: ἡ Ἐκκλησία (διοίκηση) κατασπαράζει τὰ παιδιά της, ὅταν ἤδη ἡ Ὀρθοδοξία διώκεται ἀπηνῶς στὴν Μέση Ἀνατολή ἀλλὰ καὶ ἀλλοῦ.
.            Μὲ τὰ ντροπιαστικὰ καμώματα ποὺ ἀναφέρονται στὴν ἐνυπόγραφη κατωτέρω ἐπιστολή, καὶ ἐφ᾽ ὅσον ἰσχύουν, ἀποδεικνύεται πέραν ὅλων τῶν ἄλλων ὅτι ΒΑΘΥΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΑ δῆθεν «ΑΝΟΙΧΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑ» ἐκκλησιαστικὰ “ρετιρέ” , τοῦ οἰκουμενισμοῦ, τῶν δημοσίων σχέσεων καὶ τῆς ὡραίας ἐκκοσμικεύσεως.
.         Πόσα τέτοια παραδείγματα δὲν περιλαμβάνει ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία! Ἀρκεῖ νὰ θυμηθεῖ μὲ φρίκη κανένας τὶς ἐκδικητικὲς καταστροφὲς ποὺ ἔγιναν σὲ κατασκηνώσεις ἐκκλησιαστικῆς ἐπαρχίας μὲ τὴν ἀλλαγὴ ἐπισκόπου, ἢ τὴν ἀκύρωση ΚΑΘΕ ποιμαντικοῦ ἔργου σὲ ἄλλη γιὰ τὸν ἴδιο λόγο.
.            Κι ἐδῶ εἶναι τὸ ΜΕΓΑ ΘΑΥΜΑ: Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ὑπερνικᾶ τὶς ἀνθρώπινες μικρότητες καὶ πορεύεται μέσα στὴν ἱστορία σώζοντας τοὺς πιστούς.

  .       […] Μὲ τὴν ἐπιστολή μου αὐτὴ θέλω νὰ ἐκφράσω τὴ βαθιὰ ὀδύνη μου γιὰ ὅσα ἀπεργάζεται ὁ νέος Ἐπίσκοπος τοῦ Κονγκὸ Μπραζαβὶλ εἰς βάρος τοῦ ἱεραποστόλου π. Θεολόγου Χρυσανθακοπούλου. […].
.             Τὸν προηγούμενο χρόνο εἶχα τὴν εὐλογία ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ ἐργασθῶ γιὰ πεντέμισι μῆνες σὲ δύο ἱεραποστολικὰ ταξίδια μου μὲ τὸν π. Θεολόγο στὴν ἱεραποστολὴ στὸ Κονγκό. Οἱ ἐμπειρίες μου ἦταν συγκλονιστικές, ὅπως τὶς καταγράφω καὶ στὸν προσωπικό μου ἰστοχῶρο, κάποιες ἀπὸ τὶς ὁποῖες ἔχουν ἀναδημοσιεύσει μερικὲς ἰστοσελίδες καὶ τὸ ἱεραποστολικὸ περιοδικὸ «ΦΩΣ ΕΘΝΩΝ», τ. 135. Γνώρισα τὸν λαὸ τοῦ Κονγκὸ καὶ τοὺς νέους, ἐπισκέφθηκα μὲ τὸν π. Θεολόγο τοὺς πυγμαίους, ὅπου ὁ π. Θεολόγος ἔχει δημιουργήσει μία φωλιὰ ὀρθόδοξη. Ἐπειδὴ γνωρίζω ἀρκετὰ καλὰ τὸ ἔργο του στὸ Κονγκὸ ἔχοντας καθημερινὴ ἐπαφὴ μὲ τὴ νεολαία τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας ἀπευθύνω ἔκκληση σὲ ὅσους θέλουν νὰ βοηθήσουν νὰ λάμψει ἡ ἀλήθεια, νὰ ἀποκαλυφθοῦν ὅσα ἀπεργάζεται ὁ νέος Ἐπίσκοπος, στὴν πραγματικότητα ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας του καὶ νὰ ἀποκατασταθεῖ μία ἀδικία καὶ ἰταμὴ ἐνέργεια εἰς βάρος τοῦ πραγματικοῦ ἱεραποστόλου.
.             Ἐπὶ ἐννέα ἔτη ὡς ἱεραπόστολος, ὁ π. Θεολόγος Χρυσανθακόπουλος, ἱερομόναχος ἁγιορείτης, Ἀρχιτέκτονας τοῦ Πολυτεχνείου Ἀθήνας, μὲ μεταπτυχιακὲς σπουδὲς στὸ Παρίσι, μὲ πολλὴ ἀγάπη για  τοὺς Ἀφρικανοὺς ἀδελφούς, ἵδρυσε τὴν Ἐκκλησία τοῦ Κονγκὸ-Μπραζαβὶλ ἐκ τοῦ μηδενός, κτίζοντας ὀχτὼ ἐκκλησίες, ἕνα Ἐπισκοπεῖο, ἕνα ραδιοφωνικὸ σταθμό, ἕνα Σχολεῖο (Δημοτικὸ καὶ Γυμνάσιο) μὲ 350 μαθητές, ἕνα ὀρφανοτροφεῖο μὲ 25 ὀρφανὰ σήμερα (ἦταν 27 ἀλλὰ δύο παιδιά, ἕνα δεκαεξάχρονο καὶ ἕνα δεκαπεντάχρονο ἔφυγαν καὶ πῆγαν στοὺς παπποῦδες τους μὴ ὑπομένοντας τὴν πείνα καὶ ὅσα ἔβλεπαν νὰ γίνονται σὲ βάρος τοῦ πνευματικοῦ τους πατέρα), ἕνα μοναστήρι  (τὸ μοναδικὸ στὴν Κεντρικὴ Ἀφρικὴ) μία κλινική, ἐνῶ ἀγόρασε ἕνα οἰκόπεδο γιὰ μία δεύτερη κλινική. Ὅλα αὐτὰ ἔγιναν μὲ τὴ στήριξη τῶν ἱεραποστολικῶν συλλόγων «Πρωτόκλητος» Πάτρας καὶ «Ἀδελφότης Ὀρθοδόξου Ἐξωτερικῆς Ἱεραποστολῆς» Θεσσαλονίκης, καθὼς καὶ μὲ δωρεὲς δωρητῶν ἀπὸ ὅλο τὸν κόσμο.
.           Ὅμως ὁ νεοεκλεγεὶς ἐπίσκοπος κ. Παντελεήμων Ἀράθυμος, ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ποὺ ἐνθρονίστηκε στὴν ἐπισκοπή του, ξεκίνησε ἕνα ἀγώνα κατασυκοφάντησης τοῦ ἱεραποστόλου μὲ ψεύδη καὶ κατηγορίες φανταστικές, μ μπορώντας ν πομείνει τν γάπη τς τοπικς κκλησίας πρς τν εραπόστολο κα τν φοσίωση τς νεολαίας στ πρόσωπο το πνευματικο τους πατέρα. Διαπίστωνε καθημεριν τν δυναμία του ν κάνει κάτι θετικό, να ργο, πως κανε π. Θεολόγος κα σύγκριση ταν ναπόφευκτη.
.             Γιὰ ἐννέα χρόνια ὁ π. Θεολόγος πήγαινε στὸ Κονγκὸ κάθε δύο μῆνες καὶ ἐπέστρεφε στὸ Ἅγιον Ὄρος γιὰ δύο μῆνες, γιὰ νὰ ζήσει τὴ μοναστικὴ ζωὴ καὶ νὰ ἔχει ἐπαφὲς μὲ δωρητὲς καὶ ἱεραποστολικοὺς συλλόγους, ὥστε νὰ συνεχίσει τὸ ἔργο του στὸ Κονγκό. Ἔτσι σὲ ἐννέα ἑξάμηνα δημιούργησε δεκατέσσερα οἰκοδομικὰ καὶ φιλανθρωπικὰ ἔργα (σχεδὸν δύο ἔργα ἀνὰ ἑξάμηνο), ἐνῶ ἐπὶ 5 μῆνες ὁ νέος ἐπίσκοπος δὲν μποροῦσε ὄχι μόνο νὰ συνεχίσει τὰ ἔργα ποὺ βρίσκονται πρὸς τὸ τέλος τους ἀλλὰ οὔτε νὰ φροντίσει γιὰ τὴ σίτιση τῶν ὀρφανῶν τοῦ ὀρφανοτροφείου. Ἐνῶ τὰ παιδιὰ πεινοῦν καὶ τρῶνε καθημερινὰ μόνο ρύζι καὶ μακαρόνια, ἀπαγόρευσε σὲ πρώτη φάση στὸν π. Θεολόγο νὰ ἀσχοληθεῖ μὲ τὶς ὑλικὲς ἀνάγκες τοῦ ὀρφανοτροφείου καθὼς καὶ τοῦ σχολείου, τοῦ ὁποίου οἱ 27 ἐκπαιδευτικοί παραμένουν ἐπὶ μῆνες ἀπλήρωτοι, μὲ κίνδυνο νὰ κλείσουν τὰ ἱδρύματα αὐτά.
.             Ἐπειδὴ παρόλα αὐτὰ ὁ π. Θεολόγος μὲ ταπείνωση ἀντιμετώπιζε τὴ στάση τοῦ ἐπισκόπου καὶ δὲν ἀντιδροῦσε, ὅπως ἐκεῖνος ἐπεδίωκε, γιὰ νὰ ἔχει μία αἰτία νὰ τὸν διώξει ἀπὸ τὸ ἔργο ποὺ δημιούργησε, ἀπευθύνθηκε στὸ Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας γιὰ νὰ δώσει λύση. Ἔτσι ὁ Πατριάρχης,  χωρὶς κατηγορία, χωρὶς αἰτία καὶ αἰτιολόγηση, ἀπέστειλε μία ἐπιστολὴ χθὲς (05.07.2013), στὴν ὁποία τοῦ γράφει: «παραγγέλλομεν ὑμῖν ὅπως ἐπανακάμψητε ὡς οἷον τάχιστα εἰς τὴν Μονὴν τῆς μετανοίας ὑμῶν ἐν τῷ Ἁγιωνύμῳ Ὄρει πρὸς ἐφησυχασμὸν καὶ προσευχήν».
.             Τυπικὰ ὁ Πατριάρχης ἔχει δικαίωμα νὰ διώξει ἀπὸ τὴν ἱεραποστολὴ ὅποιον θέλει. Ὅμως τὸ ἐρώτημα ποὺ εὔλογα ἀνακύπτει γιὰ τὸν νέο ἐπίσκοπο εἶναι: Ἐφ᾽ ὅσον εἶναι ὁ “κυριάρχης Ἐπίσκοπος”, ὅπως παντοῦ γράφει ὁ ἴδιος, γιὰ νὰ δηλώσει τὸ “εἶμαι ἐπίσκοπος, ὅ,τι θέλω κάνω”, γιατί δὲν ἄσκησε τὸ κυριαρχικό του δικαίωμα νὰ διώξει μόνος του τὸν π. Θεολόγο, ἀφοῦ δὲν τὸν ἤθελε, ἀλλὰ ἔβαλε τὸν Πατριάρχη νὰ γράψει τὴν ἐπιστολὴ καὶ νὰ κάνει, ὅπως διατύπωσε φίλος τῆς ἱεραποστολῆς, “τὴν βρώμικη δουλειά”; Ὁ λόγος εἶναι ὅτι ὁ νέος ἐπίσκοπος δὲν ἤθελε νὰ συνεργαστεῖ μὲ τὸν ἱεραπόστολο, ἀλλὰ δὲν τολμοῦσε νὰ πάρει τὴν πρωτοβουλία αὐτή, νὰ τὸν διώξει ὁ ἴδιος, γιατί ἤξερε ὅτι ὁ κόσμος στὸ Κονγκὸ καὶ ἰδιαίτερα οἱ νέοι θὰ ἐπαναστατοῦσαν. Ἤξερε ὅτι δὲν θὰ μποροῦσε νὰ σταθεῖ οὔτε στιγμὴ πλέον στὸ Κονγκό, γιατί ὁ κόσμος ἀγαπᾶ τὸν π. Θεολόγο, ἁπλὰ οἱ ἄνθρωποι εἶναι παγωμένοι καὶ δὲν γνωρίζουν πῶς νὰ ἀντιδράσουν. Ὅμως οὐσιαστικὰ πράξη ατ θ μείνει ς μελαν στίγμα στν στορία τς εραποστολς. Τ βέβαιο εναι τι πνευματικότητα, ἡ ζω κα τ ργο το π. Θεολόγου νοχλοσαν βασανιστικά, σύγκριση ταν βασανιστική.
.                 Ὁ νέος ἐπίσκοπος ἀπαγόρευσε καὶ σὲ μένα νὰ ἀποστέλλω χρήματα στὸ ὀρφανοτροφεῖο καὶ στὸ σχολεῖο,  γιατί ἔχοντας πλήρη γνώση τῆς κατάστασης, τῆς πείνας τῶν ὀρφανῶν, ποὺ ἀγάπησα πολύ, γιατί ἔμεινα στὸ ὀρφανοτροφεῖο γιὰ μεγάλο διάστημα, ἀπευθύνθηκα σὲ φίλους καὶ γνωστοὺς νὰ συνδράμουν στὸ φιλανθρωπικὸ αὐτὸ ἔργο καὶ ὑπῆρξε συγκινητικὴ ἀνταπόκριση στὴν ἔκκλησή μου. Πῆγα σὲ ναοὺς καὶ συλλόγους καὶ μίλησα γιὰ τὴν ἱεραποστολὴ μὲ σκοπὸ τὴν συλλογὴ χρημάτων γιὰ τοὺς σκοποὺς τῆς ἱεραποστολῆς. Ὁ νέος ἐπίσκοπος ὅμως μοῦ παρήγγειλε μέςῳ τοῦ π. Θεολόγου νὰ σταματήσω τὴ συλλογὴ χρημάτων γιὰ τὴν ἱεραποστολὴ καὶ διεμήνυσε ὅτι θὰ ἀπευθυνθεῖ στὸν Πατριάρχη νὰ στείλει ἐπιστολὴ στὸν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν, γιὰ νὰ ἀπαγορευτοῦν ὁμιλίες σὲ ναοὺς γιὰ τὴν συλλογὴ χρημάτων γιὰ τὴν ἱεραποστολή!!! Δὲν ἄντεχε νὰ βλέπει ἄλλους νὰ συγκεντρώνουν χρήματα καὶ ὁ ἴδιος νὰ εἶναι ἀνήμπορος καὶ ἀνίκανος νὰ συντηρήσει τὰ ἔργα ποὺ παρέλαβε ἀπὸ τὸν π. Θεολόγο, ἔστω νὰ σιτίσει τὰ ὀρφανά. Ὁ ἑπόμενος στόχος του εἶναι, ὅπως ἐκμυστηρεύθηκε ὁ ἴδιος, νὰ ὑπαγάγει τὸ σχολεῖο καὶ τὸ ὀρφανοτροφεῖο στὸ κράτος τοῦ Κονγκό, ἕνα κράτος ἄθεο, ὅπου ὅλοι οἱ κυβερνητικοὶ εἶναι ἐλευθεροτέκτονες, ὅπως οἱ ἴδιοι μὲ καμάρι ὁμολογοῦν, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ σταματήσει ἡ ὀρθόδοξη θρησκευτικὴ ἀγωγὴ τῶν ἱδρυμάτων αὐτῶν.
.            Ὁ π. Θεολόγος εἶναι τὸ θύμα μίας τακτικῆς ποὺ τὸ Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας ξεκίνησε μὲ δίωξη τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου. Καὶ ὁ Ἅγιος Νεκτάριος διώχθηκε χωρὶς βάσιμη κατηγορία ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας, ὅπως καὶ ὁ π. Θεολόγος διώχθηκε χωρὶς αἰτιολογία, χωρὶς ἔστω μία ψεύτικη κατηγορία. Ἡ ἱστορία ἐπαναλαμβάνεται ὡς φάρσα πλέον. Κρίμα γιὰ τοὺς συμβούλους τοῦ Πατριαρχείου, ποὺ ἔπρεπε νὰ ἀντιμετωπίζουν τοὺς ἱεραποστόλους μὲ περισσότερη σύνεση. Δὲν διδάχθηκαν ἀπὸ τὴν ἱστορία τοῦ Πατριαρχείου τους.
.          Δυστυχῶς ἡ ἱστορία ἐπαναλαμβάνεται καὶ αὐτὸ προκαλεῖ θλίψη. […]

Μετὰ τιμῆς
Δημήτρης Καραμάτσκος

 Γιὰ τὸ ἔργο τοῦ π. Θεολόγου μπορεῖτε νὰ πληροφορηθεῖτε (ἐκτὸς ἀπὸ τὰ ἱεραποστολικὰ περιοδικὰ καὶ ἀπὸ τὶς ἰστοσελίδες: http://www.orthodox-congo.com/index/home-gr/

ΠΗΓΗ: anastasiosk.blogspot.gr

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: