ΟΙ ΝΑΖΑΡΗΝΟΙ, ΟΙ ΓΑΔΑΡΗΝΟΙ, ΟΙ “ΓΑΪΔΟΥΡΙΝΟΙ” ΚΑΙ ΟΙ ΣΑΜΑΡΕΙΤΕΣ

«Ὡς οὖν ἦλθον πρὸς αὐτὸν οἱ Σαμαρεῖται, ἠρώτων αὐτὸν μεῖναι παρ’ αὐτοῖς· καὶ ἔμεινεν ἐκεῖ δύο ἡμέρας. καὶ πολλῷ πλείους ἐπίστευσαν διὰ τὸν λόγον αὐτοῦ» (Ἰωάν. δ´ 40-41). Οἱ Ναζαρηνοὶ ζητοῦσαν νὰ τὸν γκρεμίσουν ἀπὸ τὸ χεῖλος τοῦ ὄρους (βλ. Λουκ. δ´ 29), «διὰ τὸν λόγον αὐτοῦ». Οἱ Γαδαρηνοὶ τοῦ ζήτησαν νὰ τοὺς ἀφήσει καὶ νὰ φύγει μακριὰ (Λουκ. η΄ 37). Αὐτοὶ ἐδῶ οἱ Σαμαρεῖτες ὅμως τοῦ ζήτησαν νὰ μείνει μαζί τους, «ἠρώτων αὐτὸν μεῖναι παρ’ αὐτοῖς». βλ. σχετ.: ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΑΜΑΡΕΙΤΙΔΟΣ (Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς) https://christianvivliografia.wordpress.com/2012/05/12/τῆς-σαμαρείτιδος-ἁγ-νικολάου-βελιμ/

ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Οἱ «θεσμοθετημένοι» Νεοέλληνες, μοιάζουν μὲ τοὺς Ναζαρηνούς καὶ τοὺς Γαδαρηνούς. Καὶ συγκροτοῦν τὴν τρίτη κατηγορία, τῶν ΓΑΪΔΟΥΡΙΝΩΝ, ποὺ ΚΛΩΤΣΑΝΕ τὸν Χριστό καὶ τοῦ ζητᾶνε νὰ φύγει ἀπὸ τὴν μέση. Γιὰ νὰ εἶναι «διακριτοὶ οἱ ρόλοι», γιὰ νὰ μὴ ἀκοῦνε τὸν λόγο Του. Τὸ πολὺ-πολὺ νὰ Τοῦ ἐπιτρέψουν νὰ κάνει συσσίτια καὶ πολυ-αυτιστικὲς φιέστες. Ἢ νὰ λέει ὡραῖα λογάκια: «Μέσα π ατν λοιπν τν διαλεκτικ διαδικασία τ ξιολογικ ρώτημα πλέον δν εναι ποις Πολιτισμός, ποι κκλησία ποι Θρησκεία εναι ρθ στ παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, λλ πῶς, κα ποις λύσεις μπορον ν προτείνουν μπρακτα στ διέξοδο τν σημερινν σχέσεων μεταξ τν νθρώπων λλ κα μεταξύ τους σ μία διαλεκτικ μ τν κοινωνία».

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: