Η «ΑΡΑΒΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ» ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ… “ΧΕΙΜΩΝΑΣ”;

Ἀραβικὴ ἄνοιξη καὶ ὀρθόδοξος χειμώνας

Γράφει ὁ Κων. Χολέβας

ἐφημ. «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ», 28.04.13

.             Καθὼς γράφω, ἀκούω τὶς ἀντιφατικὲς πληροφορίες γιὰ τὴν τύχη τοῦ ἑλληνορθόδοξου μητροπολίτη Χαλεπίου Παύλου, διότι δὲν ἔχει ἐπιβεβαιωθεῖ ἡ ἀπελευθέρωσή του.
.             Θυμοῦμαι ὅτι κατὰ τὴν πρώτη μου ἐπίσκεψη στὴ Συρία τὸ 1981 ὁ ξεναγὸς τοῦ Ἐθνικοῦ Μουσείου τῆς Δαμασκοῦ μοῦ ἔδειξε τὴν εἰδικὴ αἴθουσα Μεγάλου Ἀλεξάνδρου καὶ τὴν αἴθουσα μὲ τὰ βυζαντινὰ νομίσματα. Μοῦ εἶπε δὲ τὸ ἑξῆς: «Ἀπὸ ὅλους τοὺς λαοὺς ποὺ πέρασαν ἀπὸ τὴν περιοχὴ οἱ Ἕλληνες, Μακεδόνες πρῶτα καὶ μετὰ Βυζαντινοί, εἶναι οἱ μόνοι οἱ ὁποῖοι ἄφησαν πολιτισμό. Νὰ ἔρχεστε στὴ Συρία. Ἐσεῖς οἱ Ἕλληνες ἔχετε πολλὰ δικά σας νὰ δεῖτε». Καὶ ὅταν τὸν ρώτησα γιὰ τὴν κατοχὴ τῶν Ὀθωμανῶν Τούρκων, ποὺ εἶναι καὶ μουσουλμάνοι, μοῦ ἔδειξε μία πλατεία μὲ τὸ μνημεῖο τῶν μαρτύρων καὶ μοῦ ἐξήγησε: «Αὐτὸ τὸ μνημεῖο τιμᾶ τοὺς πατριῶτες Σύρους ποὺ ἐξεγέρθηκαν κατὰ τῶν Τούρκων καὶ σφαγιάστηκαν τὸν 19ο αἰώνα».
.             Τὰ γράφω αὐτὰ γιὰ νὰ τονίσω ὅτι ὁ Ἑλληνισμὸς δὲν εἶναι ξένος πρὸς τὴ χώρα, τὸν λαὸ καὶ τὰ ὅσα συμβαίνουν σήμερα στὴν ταλαίπωρη Συρία. Τὸ ἕνα δέκατο τοῦ πληθυσμοῦ περίπου ἀκολουθεῖ τὸ ἑλληνορθόδοξο δόγμα, ἐνῶ ἡ πλειοψηφία εἶναι Σουνίτες μουσουλμάνοι. Οἱ ὀρθόδοξοι ἀνήκουν στὸ Πατριαρχεῖο Ἀντιοχείας καὶ εἶναι ἀραβόφωνοι. Αὐτοαποκαλοῦνται Ροὺμ Ὀρτοντόξ, δηλαδὴ Ρωμηοὶ Ὀρθόδοξοι, ἀπόγονοι τοῦ Βυζαντίου – Ρωμανίας καὶ τῆς Νέας Ρώμης – Κωνσταντινουπόλεως.
.             Ὁ ἀπαχθεὶς μητροπολίτης ὀνομάζει τὴ Μητρόπολη Χαλεπίου μὲ τὸν ἐπίσημο τίτλο Βεροίας καὶ Ἀλεξανδρέττας. Ἡ Βέροια ἦταν μία ἀπὸ τὶς πόλεις τῆς Μακεδονικῆς Δεκαπόλεως, ποὺ ἔχτισαν ἐκεῖ οἱ ἐπίγονοι τοῦ Ἀλεξάνδρου. Ἡ Ἀλεξανδρέττα, ποὺ ἀνήκει στὴν Τουρκία καὶ ὀνομάζεται Ἰσκεντερούν, ἱδρύθηκε ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Μ. Ἀλέξανδρο. Ὁ μητροπολίτης Παῦλος σπούδασε στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ Θεσσαλονίκης καὶ ὁμιλεῖ ἄριστα τὰ ἑλληνικά.
.             Ὀρθῶς τὸ ἑλληνικὸ ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν παρενέβη καὶ κινητοποίησε τὴν Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση καὶ ἄλλους μηχανισμοὺς ὑπὲρ τοῦ ἑλληνορθοδόξου μητροπολίτη, καθὼς καὶ τοῦ Συροϊακωβίτη (μονοφυσίτη) μητροπολίτη τοῦ Χαλεπίου. Πιστεύω ὅτι ἡ Ἑλλάδα πρέπει ἐπισήμως νὰ διακηρύξει ὅτι εἶναι ὁ προστάτης τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν τῆς Μέσης Ἀνατολῆς καὶ ὅτι οὐδεμία λύση μπορεῖ νὰ δοθεῖ στὸν συριακὸ ἐμφύλιο χωρὶς τὴ συμφωνία καὶ τῆς Ἑλλάδας. Καὶ νὰ ἐξηγήσουμε στὴ Δύση ὅτι μὲ ἀπαγωγὲς ἱερωμένων καὶ μὲ ἀκραίους ἰσλαμιστές, ποὺ ἐνισχύει ἡ Τουρκία, δὲν θὰ ἔλθει ἡ δημοκρατία στὴν Συρία.

,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: