Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΤΥΦΛΩΝ 1 «Θεέ μου, ἄδειασέ με ἀπὸ τὸν ἑαυτό μου καὶ κατοίκησε Ἐσὺ μέσα μου!» (Ἅγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

γίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Ἡ θεραπεία τῶν δύο τυφλῶν (Κυριακὴ Ζ´Ματθαίου,
Ματθ. θ´  27-35) [1]

(Ἀπὸ τὸ βιβλίο
Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

«Ὁμιλίες Δ´ – Κυριακοδρόμιο», ἐκδ. Πέτρου Μπότση, 2012)

.            Ὁ πρωτόπλαστος ἄνθρωπος ζοῦσε ὅπως οἱ ἄγγελοι, μὲ τὴ θεωρία τοῦ Θεοῦ. Μετὰ τὴν πτώση, οἱ ἀπόγονοί του ζοῦσαν μὲ τὴν πίστη στὸν Θεό. Ἐκεῖνοι ποὺ δὲ θεωροῦσαν τὸν Θεὸ κι ἡ πίστη τοὺς εἶχε ἐκλείψει, δὲν μποροῦσαν νὰ συναριθμηθοῦν μὲ τοὺς ζωντανούς, ἀφοῦ δὲν εἶχαν ἐπαφὴ μὲ τὴν Ζωή. Πῶς, λοιπόν, θὰ μποροῦσαν νὰ ζοῦν;
.            Ἡ λίμνη ποὺ εἶναι ἀνοιχτὴ στὸ στερέωμα, δέχεται τὸ νερὸ ἀπὸ ψηλά. Γεμίζει μὲ νερὸ καὶ δὲν ξεραίνεται. Μία ἄλλη λίμνη, ποὺ δὲν εἶναι ἀνοιχτὴ στὸ στερέωμα, δέχεται τὸ νερὸ ἀπὸ τὴν γῆ, ἀπὸ τὶς πηγὲς τῶν βουνῶν. Γεμίζει κι αὐτὴ καὶ δὲν ξεραίνεται. Μία τρίτη λίμνη ὅμως, ποὺ δὲν εἶναι ἀνοιχτὴ στὸ στερέωμα, οὔτε καὶ δέχεται νερὸ ἀπὸ κάποιο ὑπόγειο ρεῦμα, δὲν μπορεῖ παρὰ κάποια στιγμὴ ν᾽ ἀδειάσει καὶ νὰ ξεραθεῖ.
.            Ὅταν μία λίμνη δὲν ἔχει νερό, μπορεῖ πιὰ νὰ λέγεται λίμνη; Ὄχι. Μᾶλλον εἶναι ἕνας στεγνὸς κρατήρας. Μπορεῖ νας νθρωπος χωρς Θε ννομάζεται νθρωπος; χι. Μλλον εναι νας στεγνός, νας δειος τάφος. Ὅπως τὸ νερὸ εἶναι τὸ κύριο συστατικὸ τῆς λίμνης, ἔτσι εἶναι κι ὁ Θεὸς γιὰ τὸν ἄνθρωπο. Λίμνη χωρὶς νερὸ δὲν εἶναι λίμνη· ἄνθρωπος χωρὶς Θεὸ δὲν λέγεται ἄνθρωπος. Πῶς μπορεῖ νά ᾽χει ἕνας ἄνθρωπος τὸν Θεὸ μέσα του, ἂν τοῦ ἔχει κλείσει τὴν εἴσοδο ἀπ᾽ ὅλες τὶς πλευρές, ὅπως μία ἀποξηραμένη λίμνη ἢ ἕνας κλειστὸς τάφος χωρὶς φῶς;
.            Ὁ Θεὸς δὲν εἶναι σὰν μιὰ πέτρα ποὺ πέφτει μέσα στὸν ἄνθρωπο καὶ παραμένει ἐκεῖ χωρὶς τὴ θέληση τοῦ ἀνθρώπου. Ὁ Θεὸς εἶναι δύναμη, πιὸ ἰσχυρὴ καὶ πιὸ καθαρὴ ἀπὸ τὸ φῶς καὶ τὸν ἀέρα. Εἶναι δύναμη ποὺ γεμίζει τὸν ἄνθρωπο ἢ τὸν ἐγκαταλείπει, ἂν ἐκεῖνος μὲ τὴν ἐλεύθερη θέλησή του τὴν ἀπορρίψει. Κι αὐτὸ ἐπειδὴ ὁ Θεὸς εἶναι ἄπειρα ἀγαθός. Ἔτσι, ἀπὸ τὴ μία μέρα στὴν ἄλλη ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ μὴν εἶναι τὸ ἴδιο γεμάτος ἀπὸ τὸν Θεό. Κι αὐτὸ ἐξαρτᾶται κυρίως ἀπὸ τὸ πόσο ἀνοιχτὸς εἶναι ὁ ἄνθρωπος στὸν Θεό. Ἂν ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου ἦταν ἐντελῶς ἀνοιχτὴ μόνο πρὸς τὸν Θεό, ποὺ σημαίνει πὼς ταυτόχρονα θὰ ἦταν κλειστὴ γιὰ τὸν κόσμο, τότε θὰ ξαναγύριζε στὴν πρώτη του ἀγαλλίαση τῆς θεωρίας τοῦ Θεοῦ. Ἀλλ᾽ αὐτὸ εἶναι πολὺ δύσκολο στὸ θνητὸ περιβάλλον, ὅπου ζεῖ ἡ ψυχὴ τοῦ ἀνθρώπου. Μόνο ἕνα ἄνοιγμα ὑπάρχει ἀπ᾽ ὅπου ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά ᾽ρθει σ᾽ ἐπαφὴ μὲ τὸν Θεό, τὴν πηγὴ τῆς ζωῆς. Καὶ τὸ ἄνοιγμα αὐτὸ εἶναι ἡ πίστη.
.             Πίστη σημαίνει πρτα τὴν μνήμη τς χαμένης θεωρίας το Θεο. μνήμη ατ παραμένει χαραγμένη στὴν συνείδηση κα τὸν νο. Δεύτερο, σημαίνει τν ποδοχκείνου πο Θες ποκάλυψε μ τος προφτες κα τος γίους, ποὺ ξιώθηκαν ν δον τν λήθεια. Τρίτο κα σπουδαιότερο σημαίνει τν μολογία το Κυρίου ησο Χριστος Υο το Θεο, ς ρατς εκόνας τοῦ οράτου Θεο (βλ. Β´ Κορ. δ´ 4). τρίτη ατ σημασία εναι ρκετὴ π μόνη της. Περιέχει καὶ κπληρώνει μ τελειότητα τς λλες δύο. Ατ εναι πίστη πο ζωοποιε κα σώζει. Εναι τ μεγαλύτερο νοιγμα, π τποο Θες ρχεται στν νθρωπο, κατ τ μέτρο τς πιθυμίας κα τς θελήσεώς του.
.                   Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ ὁ Κύριος ρωτοῦσε συχνά τοὺς ἀρρώστους καὶ τοὺς πάσχοντες: «Πιστεύεις;» «Πιστεύετε ὅτι δύναμαι τοῦτο ποιῆσαι;» Ἀνοίγετε τὴν πόρτα γιὰ νὰ μπῶ μέσα; Ἡ πίστη τοῦ ἀνθρώπου δὲν εἶναι τίποτ᾽ ἄλλο, παρὰ τὸ ἄνοιγμα τῆς πόρτας τῆς ψυχῆς του, γιὰ ν᾽ ἀφήσει τὸν Θεὸ νὰ μπεῖ μέσα του. «Θεέ μου, δειασέ με π τν αυτό μου κα κατοίκησε σ μέσα μου!» Τ λόγια ατὰ κφράζουν τν οσία τς πίστεως.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

, , ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: