«ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ» ΟΤΙ ΠΑΣΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ (ἀκόμα καὶ γλωσσολογική) ΧΩΡΙΖΟΜΕΝΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ

.        Μιᾶς καὶ ἀνεφέρθη ἡ «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.» στὴν προηγούμενη ἀνάρτησή της στὴν ΜΝΗΜΗ καὶ στὴν ΛΗΘΗ, (βλ. https://christianvivliografia.wordpress.com/2012/07/16/κηδεύτηκαν-μετὰ-ἀπὸ-38-χρόνια/) δίνεται ἡ εὐκαιρία ἐξ ἀφορμῆς ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΑΣ παρεμβάσεως 140 Γλωσσολόγων γιὰ τὴν «μάχη τῶν γραμμάτων ἢ φθόγγων» τῆς Νέας Ἑλληνικῆς Γραμματικῆς νὰ ἐπισημανθεῖ μιὰ μικρὴ λεπτομέρεια ΜΝΗΜΗΣ (ἂς μὴ παραθεωρεῖται καὶ τὸ γεγονός ὅτι ἀκόμα καὶ ἡ ὑψηλὴ ποιότητα ἑνὸς ἠλ. ὑπολογιστοῦ ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὴν «μνήμη» του!)
.        Στὴν παρέμβαση τῶν 140 σημειώνεται πὼς: «ὡς εἰδικοὶ ἐπιστήμονες στὸν τομέα τῆς γλωσσολογίας καὶ πανεπιστημιακοὶ δάσκαλοι ἀναρωτιόμαστε πῶς εἶναι δυνατὸν μία ἐκπαιδευτικὸς ποὺ δὲν παραδέχεται στοιχειώδεις ἀρχὲς τῆς γλωσσικῆς ἐπιστήμης, ὅπως εἶναι ἡ διαφορὰ μεταξὺ ἤχων καὶ γραμμάτων, βασιζομένη σὲ παρανοήσεις καὶ ἀβάσιμα συμπεράσματα νὰ ἀμφισβητεῖ τὴν ἐγκυρότητα ἑνὸς διδακτικοῦ ἐγχειριδίου, ποὺ ἔχει ἐγκριθεῖ ἀπὸ τοὺς ἁρμόδιους φορεῖς τῆς Πολιτείας καὶ ἀποτελεῖ ἔργο εἰδικῶν ἐπιστημόνων καὶ τὸ ὁποῖο, ὡς δασκάλα, καλεῖται νὰ διδάξει».
(βλ. ὅλο τὸ κείμενο: https://docs.google.com/file/d/0Bw3z_tNMEH5BdnBLMmJtVnR2OEU/edit?pli=1).

βλ. σχετ.: 
https://christianvivliografia.wordpress.com/2012/07/11/ὠμὴ-πρόβα-ξεπαστρεύουν-τὰ-φωνήεντ/
καὶ: https://christianvivliografia.wordpress.com/2012/07/12/φωνήεντα-φθόγγοι-καὶ-βόγγοι/
ἐπίσης: https://christianvivliografia.wordpress.com/2012/07/16/ἡ-ἐλληνικὴ-γραμματικὴ-τὸ-νέο-γενόση/

.            Κατ᾽ ἀρχὰς λοιπὸν προξενεῖ τουλάχιστον ἐντύπωση πῶς 140 ΕΙΔΙΚΟΙ ἐπιστήμονες  καὶ Πανεπιστημιακοὶ ἐπέπεσαν νὰ ἐξουδετερώσουν μιὰ δασκάλα «ποὺ δὲν ἔχει στοιχειώδεις γνώσεις»! Γιατί ἆραγε τὴν φοβήθηκαν τόσο πολύ;
.           Ἄλλο ὅμως εἶναι τὸ βασικὸ θέμα: τὸ θέμα τῆς ΜΝΗΜΗΣ, πολὺ πέραν τῆς συγκεκριμένης γλωσσολογικῆς (καὶ σεβαστῆς καθ᾽ ὅλα) τεκμηριώσεως τῶν 140 ΕΙΔΙΚΩΝ.
.        Ἐξηγούμαστε:  ὅταν πρὸ τριακονταετίας «νομιμοποιήθηκαν» οἱ ἐκτρώσεις, δηλαδὴ ὁ ΕΚ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΣ ΦΟΝΟΣ ΑΝΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, τότε εἶχε ἐπιστρατευθεῖ ἡ ἐπιχειρηματολογία τῆς «ἔγκυρης» ἐπιστημονικῆς γνώσεως τῶν ΕΙΔΙΚΩΝ. Ἔτσι δὲν εἶναι; Μήπως δὲν τὸ θυμόμαστε; Λοιπόν; «Μὲ ἐπιστημονικὸ τρόπο καὶ ἰατρικὲς γνωμοδοτήσεις» μιὰ συντεταγμένη πολιτεία ὁδηγήθηκε στὴν «νομιμοποίηση» τῶν ἀμβλώσεων, δηλ. στὴν νομιμοποίηση τοῦ ἐκ προμελέτης ΦΟΝΟΥ.
.             Πρὸ ὀλίγων ἐτῶν ἐξ ἄλλου θυμόμαστε τὸν σάλο ποὺ ξέσπασε μὲ τὸ βιβλίο τῆς Ἱστορίας τῆς ϛ´ δημοτικοῦ ποὺ ἔγραψε ἡ γνωστὴ κυρία καὶ ποὺ περιεῖχε ἐξ ἴσου ἐπιστημονικὲς θεωρίες μὲ πανεπιστημιακὲς περγαμηνές!
.           Πόσο ἀξιόπιστες καὶ κυρίως ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΤΙΚΕΣ μποροῦν νὰ εἶναι τελικῶς καὶ ἐν προκειμένῳ οἱ βαρειὲς ἐπιστημονικὲς διαβεβαιώσεις καὶ τὰ γλωσσολογικὰ θέσφατα;
.            Μήπως σημασία ἔχει μόνο ἡ στεγνὴ ἐπιστημονικὴ «θέση» ἢ ἡ σκοπιμότητα ποὺ πολλὲς φορὲς ἐξυπηρετεῖται;
.         Γιατὶ ὡς λαὸ δὲν μᾶς διδάσκει ἡ χειροπιαστὴ πραγματικότητα, ἡ ἁπτὴ ἐμπειρία; Γιατί ἡ μνήμη μας εἶναι κοντή; Γιατί προτιμᾶμε ἐπιμόνως τὸν χαρακτήρα τοῦ ἐπιμηθέως ἀπὸ τοῦ προμηθέως;
.            Ὅσο πάντως κι ἂν δὲν τὸ θυμόμαστε, ἰσχύει πάντοτε μὲ …«ἐπιστημονικὴ» ἀκρίβεια τὸ πλατωνικό: Πᾶσά τε ἐπιστήμη, χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ πάσης ἄλλης ἀρετῆς, πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται (Πλάτων, Μενέξενος, 247a)».

Advertisements

, , ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: