ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ “ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ” ΚΑΙ ΤΑ “ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΑ” ΤΩΝ ΠΡΑΙΤΩΡΙΑΝΩΝ

ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Μήπως θὰ ἦταν καλύτερα ἀντὶ γιὰ τὴν «κριτικὴ στάση ἀπέναντι στὴν δική τους θρησκευτικὴ ἰδιοπροσωπία» νὰ καλλιεργηθεῖ ἡ κριτικὴ στάση ἀπέναντι στὰ ΑΝΙΑΤΑ ψυχολογικὰ συμπλέγματα τῶν πραιτωριανῶν θεολόγων καὶ ὁ σεβασμὸς στὴν πραγματικὴ ἑτερότητα, ὅπως μεταδίδει ἡ εἰδησεογραφία:  https://christianvivliografia.wordpress.com/2012/02/14/ἀπανθρακώθηκαν-600-χριστιανοί/

Ἐπαλαμβανόμενος στόχος στὰ νέα Θρησκευτικὰ 
νὰ ἀναπτύξουν οἱ μαθητὲς «κριτικὴ στάση ἀπέναντι στὴν δική τους θρησκευτικὴ ἰδιοπροσωπία»

.        Τὸ νέο πρόγραμμα σπουδῶν γιὰ τὰ Θρησκευτικὰ στὸ Γυμνάσιο δὲν ἀλλάζει μόνο ριζικὰ τὸν χαρακτήρα τοῦ μαθήματος μετατρέποντάς το σὲ θρησκειολογικὸ – συγκρητιστικὸ ἀλλὰ θέτει καὶ νέους στόχους. Ἡ ἐπιταγὴ τοῦ Συντάγματος, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία τὸ κράτος εἶναι ὑποχρεωμένο νὰ παρέχει στοὺς μαθητὲς παιδεία ποὺ θὰ καλλιεργεῖ τὴν θρησκευτικὴ συνείδησή τους, δηλαδὴ τὴν ὀρθόδοξη χριστιανική, δὲν ὑπηρετεῖται ἀπὸ τὰ Νέα Θρησκευτικά, ποὺ ἑτοίμασαν νεωτεριστὲς Θεολόγοι. Ἀντίθετα μάλιστα τὸ μάθημα, ποὺ περιέχεται στὸ νέο πρόγραμμα σπουδῶν, στοχεύει στὴν ἀνάπτυξη κριτικῆς στάσης τῶν μαθητῶν ἀπέναντι στὴν θρησκευτική τους ἰδιοπροσωπία. Μ λλα λόγια τ Θρησκευτικ θ μαθαίνουν τος μαθητς ν μφισβητον τὴν δική τους κκλησία, τὴν δική τους Πίστη καὶ νὰ στέκονται κριτικὰ ἀπέναντι στοὺς Χριστιανοὺς λλ μ σεβασμ κα κατανόηση πέναντι σ κάθε λλόθρησκο τερόδοξο (ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ..: βλ. τὸ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΤΕΡΟ https://christianvivliografia.wordpress.com/2012/02/14/ἀπανθρακώθηκαν-600-χριστιανοί/), κάθε «λλο» κα «τερο». Τόση μάλιστα εἶναι ἡ ἀγωνία τῶν σχεδιαστῶν τοῦ νέου προγράμματος σπουδῶν γιὰ τὴν ἐπίτευξη τοῦ παραπάνω στόχου, ὥστε δὲν παραλείπουν νὰ τὸν ἀναφέρουν στοὺς στόχους ἢ τὶς προσδοκώμενες ἐπάρκειες καθεμιᾶς ἀπὸ τὶς τρεῖς τάξεις τοῦ Γυμνασίου…

Ἔτσι:

.        Στὴν σελ.73 τοῦ προγράμματος σπουδῶν καὶ στὶς προσδοκώμενες ἐπάρκειες τῶν μαθητῶν στὸ τέλος τῆς Α΄ Γυμνασίου σημειώνεται: «Ἀναπτύσσουν κριτικὴ στάση ἀπέναντι στὴν δική τους θρησκευτικὴ ἰδιοπροσωπία».

.        Στὴν σελ.84 τοῦ προγράμματος σπουδῶν καὶ στὶς προσδοκώμενες ἐπάρκειες τῶν μαθητῶν στὸ τέλος τῆς Β΄ Γυμνασίου σημειώνεται: «Ἀναπτύσσουν κριτικὴ στάση ἀπέναντι στὴν δική τους θρησκευτικὴ ἰδιοπροσωπία».

.       Τέλος στὴν σελ.97 τοῦ προγράμματος σπουδῶν καὶ στὶς προσδοκώμενες ἐπάρκειες τῶν μαθητῶν στὸ τέλος τῆς Γ΄ Γυμνασίου σημειώνεται: «Προσεγγίζουν κριτικὰ τὴν δική τους θρησκευτικὴ ἰδιοπροσωπία καὶ ἐπεξεργάζονται κριτικὰ ἄλλες θρησκευτικὲς στάσεις».

.          Μετὰ ἀπὸ τρία χρόνια διδασκαλίας νέων Θρησκευτικῶν οἱ μαθητὲς θὰ ἔχουν πλέον μάθει νὰ τηροῦν κριτικὴ στάση ἀπέναντι στὴν Ἐκκλησία, τῆς ὁποίας εἶναι μέλη. τσι θ καταφέρουν ν μοιάσουν στος κομπλεξικος νεωτεριστς Θεολόγους πο ξέρουν ν διαλέγονται «πολιτισμένα» μ κάθε τερόδοξο κα λλόθρησκο λλ μ μεγάλη εκολία πορρίπτουν ς κραο ποιον τολμ ν μφισβητήσει τν προσπάθειά τους ν μετατρέψουν τ θρησκευτικ μάθημα σ θρησκειολογικό.

 ΠΗΓΗ: thriskeftika.blogspot.com

, , , ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: