«ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΚΟΙΤΑΖΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΙΚΑΝΟΙ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»

.      Δεκατρία παιδάκια ταξίδεψαν ἀπὸ τὴν Ἁγία Πετρούπολη στὴ Θεσσαλονίκη. Μίλησαν γιὰ τὸν Ἀριστοτέλη, τὸ Μέγα Ἀλέξανδρο, τὸν Ὅμηρο καὶ ἔδειξαν μὲ ξεχωριστὸ τρόπο, πόσο ἐντυπωσιάστηκαν ἀπὸ τὴν οὐσιαστικότερη γνωριμία ποὺ εἶχαν μὲ τὴν ἱστορία καὶ τὸν πολιτισμὸ τῆς Θεσσαλονίκης. Δὲν παρέλειψαν, νὰ ἐκφράσουν τὴν ἐπιθυμία τους γιὰ τὴν διδασκαλία τῶν θρησκευτικῶν ἀπὸ τὴν δημόσια ἐκπαίδευση τῆς Ρωσίας.
.     Οἱ μαθητὲς τοῦ 610ου Κλασικοῦ Γυμνασίου τῆς Ἁγίας Πετρούπολης ξάφνιασαν τοὺς τηλεθεατὲς τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Τηλεοπτικοῦ Σταθμοῦ 4Ε μὲ τὶς γνώσεις τους γιὰ τὴν Ἀρχαία Ἑλλάδα καὶ ἀπέδειξαν ὅτι τὰ καταφέρνουν περίφημα στὰ Ἀρχαῖα Ἑλληνικά, ἀφοῦ ἀποτελοῦν βασικὸ μάθημα στὸ σχολεῖο τους.
.    Δεκατρία παιδιὰ ἡλικίας 13 ἕως 15 χρόνων βρέθηκαν γιὰ λίγες ἡμέρες στὴ Μακεδονία, γιὰ νὰ ἐπισκεφθοῦν ἀρχαιολογικοὺς χώρους καὶ περιοχὲς ὅπου ἔζησαν οἱ Μεγάλοι Ἕλληνες, ἐνῶ μὲ τὴν ἄφιξή τους ξεναγήθηκαν ἀμέσως στὶς ἐκκλησίες Ἁγίου Δημητρίου καὶ Ἁγίας Σοφίας.
.    Σὲ ἄπταιστα ἑλληνικὰ συνομίλησαν μὲ παιδιὰ τῆς ἡλικίας τους [ΕΡΩΤΗΜΑ «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Ἄραγε τὰ Ἑλληνόπουλα τῶν 130 λέξεων τὰ καταλάβαιναν ἢ τοὺς ἀπαντοῦσαν στὰ ἀγγλικὰ τῆς Διαβίου;] καὶ μετέφεραν -στὴ συνέντευξη ποὺ παραχώρησαν στὴν 4Ε- τὶς ἐμπειρίες τους ἀπὸ τὰ ὅσα συζήτησαν μεταξύ τους. Τὰ θέματα ἀφοροῦσαν ἀπὸ τὴν πολιτικὴ κατάσταση τῶν δύο λαῶν ἕως καὶ τὰ μαθήματα ἐπιλογῆς στὰ δύο διαφορετικὰ ἐκπαιδευτικὰ συστήματα. ντύπωση τος προκάλεσε τ γεγονς τι στ Ρωσία γίνονται προσπάθειες καθιέρωσης το μαθήματος τν Θρησκευτικν στ Δημόσια κπαίδευση, ν στν λλάδα πάρχει διάθεση κατάργησής τους π τν πλευρ τν διοικούντων.[ ΣΧΟΛΙΟ «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Αὐτὸ δὲν χαρακτηρίζεται “διάθεση” , ἀλλὰ ΕΧΘΡΟΠΑΘΕΙΑ]
.     «Ὁποιαδήποτε προσπάθεια γίνει γιὰ τὴν καθιέρωση τῆς διδασκαλία τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν στὰ Δημόσια Σχολεῖα τῆς Ρωσίας θὰ τὴν ὑποστηρίξω», ἐπεσήμανε ὁ Διευθυντὴς τοῦ 610ου Κλασικοῦ Γυμνασίου τῆς Ἁγίας Πετρούπολης Σεργκέι Μπουριάσκο καὶ ὑπογράμμισε: «Στ Ρωσία πίστη παίζει σημαντικ ρόλο κα νομίζω τι τέτοιες λλαγς στν παιδεία θ βρον γόνιμο δαφος».
.     Ἀπὸ τὴν πλευρά της ἡ Πρόεδρος τοῦ Ρωσικοῦ Κέντρου Θεσσαλονίκης Ναταλία Σουμπονίσκαγια ὑπογράμμισε τὸ σημαντικὸ ρόλο τῆς ἀδελφοποίησης σχολείων μεταξὺ τῶν δύο λαῶν καὶ ἀνέδειξε ὅτι συνδετικὸς κρίκος ὅλων αὐτῶν τῶν προσπαθειῶν εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία.
.     Στὴν ἐκπομπὴ «Ματιὲς στὸ σήμερα» ὁ δημοσιογράφος Γιῶργος Ροδάκογλου παρουσίασε στοὺς φιλοξενούμενους τοῦ Ἐκκλησιαστικοῦ Τηλεοπτικοῦ Σταθμοῦ 4Ε, τὴν πρόσφατη ρχαιολογικ νακάλυψη μιᾶς ρχαίας λληνικς κατοικίας στν περιοχ Ταμάν τς Νότιας Ρωσίας κοντ στν πόλη νάπα. Οἱ ἀρχαιολόγοι ἔχουν ἐντοπίσει ἐκεῖ πληθώρα εὑρημάτων, ὡστόσο οἱ ἀνασκαφὲς διεξάγονται κάτω ἀπὸ ἀντίξοες συνθῆκες, καθὼς τὸ σημεῖο εἶναι ἀπομακρυσμένο καὶ οἱ θερμοκρασίες κυρίως κατὰ τὶς βραδινὲς ὧρες εἶναι πολὺ χαμηλές.

 Ἰστοσελίδα στὰ ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ

.      Ἐκεῖνο ὅμως ποὺ κέντρισε περισσότερο τὴν περιέργεια τῶν παιδιῶν ἦταν ἡ γνωστοποίηση μέσῳ τῆς 4Ε τῆς ἱστοσελίδας http://www.αkwn.net, δημιούργημα τοῦ Ἰσπανοῦ Χουάν Κοντέρχ, καθηγητῆ στὸ πανεπιστήμιο St. Andrews τῆς Σκοτίας, στὴν ὁποία ὅλες οἱ εἰδήσεις γράφονται στὰ ἀρχαῖα Ἑλληνικά! Ἡ ἀγάπη τοῦ καθηγητῆ Χουάν Κοντὲρχ γιὰ τὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ ξεκίνησε ἀπὸ τὰ μαθητικά του χρόνια, ὅταν τὴν πρωτοδιδάχτηκε στὸ γυμνάσιο. «Μόλις ἦρθα σὲ ἐπαφὴ μ’ αὐτὴ τὴ γλώσσα μοῦ ἄρεσε, ὅπως μοῦ εἶχαν ἀρέσει καὶ τὰ λατινικά. Ἔτσι, ἀποφάσισα ὅτι θὰ περνοῦσα τὴν ὑπόλοιπη ζωή μου μελετώντας τὶς δύο αὐτὲς γλῶσσες», δηλώνει στὴν ἱστοσελίδα του τονίζοντας ὅτι ἡ γνώση τῆς γλώσσας ἑνὸς σπουδαίου πολιτισμοῦ, ὅπως ὁ ἀρχαιοελληνικός, δὲν μπορεῖ παρὰ νὰ μᾶς ὠφελήσει. «σο πι πολ κοιτάζουμε στ παρελθόν, τόσο πι κανο γινόμαστε ν κοιτάξουμε στ μέλλον», λέει χαρακτηριστικὰ ὁ Ἰσπανὸς καθηγητής. [ΣΧΟΛΙΟ «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»ὁ ἄνθρωπος φαίνεται πὼς ἔχει σοφία, τῆς ὁποίας στεροῦνται ἐν Ἑλλάδι ὄχι μόνον οἰ πολιτικοί, ἀλλὰ δυστυχῶς καὶ διάφοροι βαρῶνοι τῶν ἐκκλησιαστικῶν-θεολογικῶν πραγμάτων]

Ἱστορία 180 χρόνων

.     Τ γυμνάσιο τς γίας Πετρούπολης, στ ποο σπουδάζουν ο Ρσοι μαθητές, συμπληρώνει μία στορία 180 χρόνων. δρύθηκε π τν Εγένιο Βούλγαρη μ τν ποστήριξη το ωάννη Καποδίστρια κα τς Μεγάλης Ακατερίνης.
.      «Ἤμουν μαθήτρια ἐκεῖ καὶ ἔγινα καθηγήτρια. Μάθαινα ἀπὸ μικρὴ Ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ καὶ τώρα διδάσκω Ἀρχαῖα Ἑλληνικά. Ὅ,τι γνώσεις ἔχω, πρέπει νὰ τὶς μεταφέρω στοὺς ἄριστους μαθητές μου» δήλωσε μὲ καμάρι ἡ Ναταλία Κουνίτσκοβα, καθηγήτρια Ἀρχαίων καὶ Νεοελληνικῆς Γλώσσας ἐπισημαίνοντας: «παρόλο πο εναι δύσκολο μάθημα, βάζει τ μυαλ τν παιδιν σ γρήγορση». [ΣΧΟΛΙΟ «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Μόνο στὴν Ἑλλάδα πρέπει νὰ ἀφανιστεῖ. Καὶ ἔχει ἤδη ἔχει πετύχει τὸ μακροχρόνιο σχέδιο σταδιακῆς ἀπαξιώσεως καὶ περιθωριοποιήσεώς του. Τὴν δὲ χαριστικὴ βολὴ σπεύδουν νὰ ρίξουν καὶ θεολογικοὶ κύκλοι]
.     Οἱ μαθητὲς τοῦ 610oυ Γυμνασίου τῆς Ἁγίας Πετρούπολης δὲν ἄφησαν ἀνεκμετάλλευτο τὸ γεγονὸς τῆς μετάδοσης τοῦ προγράμματος τῆς 4Ε μέσῳ τοῦ δορυφόρου Hellas Sat καὶ μέσῳ τοῦ διαδικτύου http://www.tv4e.gr, καὶ ἔστειλαν εὐχὲς καὶ χαμόγελα στοὺς συγγενεῖς τους, ποὺ ἐκείνη τὴν ὥρα παρακολουθοῦσαν τὴν ἐκπομπὴ ἀπὸ ἑκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.

http://www.typosthes.gr/
καὶ «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ»

, , ,

  1. Σχολιάστε

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε /  Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...

%d ἱστολόγοι ἔχουν δηλώσει ὅτι αὐτὸ τοὺς ἀρέσει: